|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | VW Caravelle egenvægt? Fra : Jens Jakob Andersen
 | 
 Dato :  08-04-04 20:37
 | 
 |  | Hej
 
 Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
 
 Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
 ligepludselig "billig" i vægtafgift.
 
 Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?
 
 Mvh
 
 Jens Jakob
 
 
 |  |  | 
  Jan Vennike (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  09-04-04 17:25
 | 
 |  | 
 
 "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:feb712b0.0404081137.36671015@posting.google.com...
 > Hej
 >
 > Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
 >
 > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
 > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
 >
 > Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?
 >
 > Mvh
 >
 > Jens Jakob
 
 Jeg har en '82, luftkølet, benzin.
 
 Egenvægt = 1400 kg.
 
 --
 Jan
 
 Remove the cat in the email to reach me
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob
 | 
 Dato :  09-04-04 18:45
 | 
 |  | 
 "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
 news:4076ce62$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:feb712b0.0404081137.36671015@posting.google.com...
 > > Hej
 > >
 > > Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
 > >
 > > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
 > > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
 > >
 > > Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?
 
 Jeg havde en 81´er ikke turbo, som vi troede vi kunne veje ned under de 1500
 kg. Så vi kørte den på brovægten, med næsten tom tank og uden andet indhold
 end det fastboltede. Den vejede 1620 kg. Så de glemte vi alt om. Jeg tror
 ikke en 86´ td´er vejer mindre.
 Men du kan jo prøve at pille alt ud af den og af med kofangere osv. Så kan
 du muligvis få den under 1500 kg.
 Husk blot at vejesedlen fra den autorisede måler og vejer helst skal være
 fra samme dag, når du kører til syn og får den vejet ned.
 
 Jacob
 
 
 > >
 > > Mvh
 > >
 > > Jens Jakob
 >
 > Jeg har en '82, luftkølet, benzin.
 >
 > Egenvægt = 1400 kg.
 >
 > --
 > Jan
 >
 > Remove the cat in the email to reach me
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Neser (10-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Neser
 | 
 Dato :  10-04-04 17:19
 | 
 |  | 
 > > > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
 > > > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
 > > >
 [klip klip]
 > Den vejede 1620 kg. Så de glemte vi alt om. Jeg tror
 > ikke en 86´ td´er vejer mindre.
 >
 Dvs. den koster 3390 ½-årligt? (ifg.
http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html) Eller er det mig der har misforstået noget?
 Sku' ikke specielt billigt for en ellers billig bil..
 - Neser
            
             |  |  | 
    Jacob (10-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob
 | 
 Dato :  10-04-04 18:31
 | 
 |  | 
 "Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
 news:c596k3$jif$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 > > > > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
 > > > > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
 > > > >
 > [klip klip]
 > > Den vejede 1620 kg. Så de glemte vi alt om. Jeg tror
 > > ikke en 86´ td´er vejer mindre.
 > >
 >
 > Dvs. den koster 3390 ½-årligt? (ifg.
 > http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html) > Eller er det mig der har misforstået noget?
 >
 > Sku' ikke specielt billigt for en ellers billig bil..
 Nej, og så er min en bus på hvide plader og så koster den 2560 x 4 pr. år.
 Det er dyrt at have mange børn og bil som passer til
 Jacob
 >
 > - Neser
 >
 >
            
             |  |  | 
  Verner Johnsen (10-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  10-04-04 23:10
 | 
 |  | On 8 Apr 2004 12:37:18 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
 wrote:
 
 >Hej
 >
 >Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
 >
 >Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
 >ligepludselig "billig" i vægtafgift.
 >
 >Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?
 >
 
 
 Jeg sidder lige og kigger i instruktionsbogen til min Syncro, som er
 indregistreret første gang i December 1986.
 Der er en tabel over vægte, men jeg vil ikke garantere, at de angivne
 værdier er fuldstændig i overensstemmelse med typegodkendelserne.
 
 Caravelle Diesel står opgivet med egenvægte på 1550 - 1580 kg,
 afhængigt af udstyr ( L eller GL).
 I fodnoterne står, at nyttelasten reduceres med ca 15 kg ved
 Turbodiesel, hvilket jeg tolker, som egenvægten er ca 15 kg højere med
 turbo.
 
 God Påske
 
 --
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 
 
 |  |  | 
  Jens Jakob Andersen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jakob Andersen
 | 
 Dato :  11-04-04 12:15
 | 
 |  | Hej alle
 
 Tak for den gode info.
 
 Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500  kg den har i
 egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
 Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
 1300 og 1400 kg i egenvægt.
 
 Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
 uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
 
 Jeres tanker?
 
 Mvh
 
 Jens Jakob
 
 
 |  |  | 
   Jacob (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob
 | 
 Dato :  11-04-04 19:10
 | 
 |  | 
 "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:feb712b0.0404110315.8dcb520@posting.google.com...
 > Hej alle
 >
 > Tak for den gode info.
 >
 > Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500  kg den har i
 > egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
 > Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
 > 1300 og 1400 kg i egenvægt.
 >
 > Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
 > uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
 >
 > Jeres tanker?
 
 Hvis du skærer taget af, så tror jeg den er der. Ellers er det umuligt.
 
 Jacob
 >
 > Mvh
 >
 > Jens Jakob
 
 
 
 
 |  |  | 
   Verner Johnsen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  11-04-04 19:59
 | 
 |  | On 11 Apr 2004 04:15:14 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
 wrote:
 
 >Hej alle
 >
 >Tak for den gode info.
 >
 >Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500  kg den har i
 >egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
 >Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
 >1300 og 1400 kg i egenvægt.
 
 Jeps, varevognsmodellerne med benzinmotorer ligger og roder nede under
 1400 kg
 
 >Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
 >uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
 >
 
 I følge min instruktionsbog er der en del forskel på modellerne med
 benzinmotor og dieselmotor, faktisk hele 70 kg, så en Caravelle med
 benzinmotor og ikke for meget udstyr vejer mindre end 1500 kg
 (1480 kg i følge bogen).
 
 --
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 
 
 |  |  | 
    Jan Vennike (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  12-04-04 11:02
 | 
 |  | 
 
 "Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:oj4j70d1taoneogikgvksfmu1t6d7rvt0k@4ax.com...
 > On 11 Apr 2004 04:15:14 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
 > wrote:
 >
 > >Hej alle
 > >
 > >Tak for den gode info.
 > >
 > >Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500  kg den har i
 > >egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
 > >Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
 > >1300 og 1400 kg i egenvægt.
 >
 > Jeps, varevognsmodellerne med benzinmotorer ligger og roder nede under
 > 1400 kg
 >
 > >Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
 > >uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
 > >
 >
 > I følge min instruktionsbog er der en del forskel på modellerne med
 > benzinmotor og dieselmotor, faktisk hele 70 kg, så en Caravelle med
 > benzinmotor og ikke for meget udstyr vejer mindre end 1500 kg
 > (1480 kg i følge bogen).
 >
 > --
 > Venlig hilsen Verner
 > 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 > 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 
 Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.
 
 --
 Jan
 
 Remove the cat in the email to reach me
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jens Jakob Andersen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jakob Andersen
 | 
 Dato :  13-04-04 21:44
 | 
 |  | >
 > Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.
 
 Hej Jan
 
 Det er meget interessant. Hvad går den pr. liter, og hvilken motor er
 det, og hvilken gearkasse?
 
 Jeg kan se at en benzin på 1400 kg giver lige omkring 5000 i
 vægtafgift vs. 10000 årligt for en diesel >1500 kg, og der kan altså
 stadigvæk købes mange liter benzin ekstre pr. år for de 5000 kroner.
 
 VIRKELIG tankevækkende!!!
 
 Mvh
 
 Jens Jakob
 
 
 |  |  | 
      Jan Vennike (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  14-04-04 17:12
 | 
 |  | 
 "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:feb712b0.0404131244.55de7a8c@posting.google.com...
 > >
 > > Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.
 >
 > Hej Jan
 >
 > Det er meget interessant. Hvad går den pr. liter, og hvilken motor er
 > det, og hvilken gearkasse?
 >
 > Jeg kan se at en benzin på 1400 kg giver lige omkring 5000 i
 > vægtafgift vs. 10000 årligt for en diesel >1500 kg, og der kan altså
 > stadigvæk købes mange liter benzin ekstre pr. år for de 5000 kroner.
 >
 > VIRKELIG tankevækkende!!!
 >
 > Mvh
 >
 > Jens Jakob
 Det er en 2.0 l motor med 4 trins gearkasse der sidder i og jeg valgte med
 vilje en benzin - de ældre VW Transporter/Caravelle med diesel syntes jeg
 ikke jeg har hørt godt om. Naboen havde en '83 diesel de ikke havde andet
 end bøvl med.
 Da den desuden bliver brugt til mange småture, ville jeg ikke slå en diesel
 "ihjel" med denne - adfærd    I ferier, hvor vi normalt har lidt længere ture, kører den omkring 7-8
 km/liter, men i vintertiden kører den eltså ikke mere end knap 5 km/l (den
 har benzinfyr).
 -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
       Verner Johnsen (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  14-04-04 19:57
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 14 Apr 2004 18:12:15 +0200, "Jan Vennike"
 <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:
 >Da den desuden bliver brugt til mange småture, ville jeg ikke slå en diesel
 >"ihjel" med denne - adfærd    Samme årsag til at jeg fravalgte diesel eller turbodiesel.
 >I ferier, hvor vi normalt har lidt længere ture, kører den omkring 7-8
 >km/liter, men i vintertiden kører den eltså ikke mere end knap 5 km/l (den
 >har benzinfyr).
 Hvilket er på niveau med eller endda lidt dårligere end vores 112 hk
 Syncro.
 Omkring 9 km/l på ferieture.
 Lidt over 5 km/l om vinteren (med benzinfyr).
 Årsgennemsnit lidt over 7 km/l.
 -- 
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
            
             |  |  | 
        Jan Vennike (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  15-04-04 05:11
 | 
 |  | 
 "Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:p12r70peulnkqb3vo9r12628rpb008edo9@4ax.com...
 >
 > Hvilket er på niveau med eller endda lidt dårligere end vores 112 hk
 > Syncro.
 > Omkring 9 km/l på ferieture.
 > Lidt over 5 km/l om vinteren (med benzinfyr).
 > Årsgennemsnit lidt over 7 km/l.
 >
 > -- 
 > Venlig hilsen Verner
 > 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 > 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 De gamle luftkølede er vist heller ikke berømte for deres høje ydelse og
 gode økonomi    Men jeg skulle bruge en billig bus og da jeg kun gav 25.000 for vores bus,
 har jeg lidt at gøre med til benzin og diverse vedligehold (hvad der koster
 en del i sådan en gammel bus).
 -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
        Jens Jakob Andersen (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jakob Andersen
 | 
 Dato :  15-04-04 09:02
 | 
 |  | Hej,
 
 Mange tak for oplysninger om forbrug - meget interessant.
 
 Det får mig meget til at tænke på at finde en benzin caravelle, og så
 vel at mærke finde en under 1500 kg - så begynder det at hænge sammen
 alt sammen.
 
 <1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?
 
 Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?
 
 Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?
 
 Jeg havde en GSA (luftkølet) og der var varmen et eventyr for sig
 selv....
 
 Mvh
 
 Jens Jakob
 
 
 |  |  | 
         Jan Vennike (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  15-04-04 17:16
 | 
 |  | 
 "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:feb712b0.0404150002.501ffe37@posting.google.com...
 > Hej,
 >
 > Mange tak for oplysninger om forbrug - meget interessant.
 >
 > Det får mig meget til at tænke på at finde en benzin caravelle, og så
 > vel at mærke finde en under 1500 kg - så begynder det at hænge sammen
 > alt sammen.
 >
 > <1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?
 >
 > Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?
 >
 > Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?
 >
 > Jeg havde en GSA (luftkølet) og der var varmen et eventyr for sig
 > selv....
 >
 > Mvh
 >
 > Jens Jakob
 Du kan jo se på Verners tal, at det bliver svært med en vandkølet.
 Og den eneste varme jeg har i min bus er fra benzinfyret og det er altså i
 passagerafdelingen, da resten af varmesystemet er i udu - så om vinteren kan
 det godt være lidt koldt for føderne at være fører    Og at finde en benzin luftkølet - det brugte vi ½ år på, så god fornøjelse
   -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
         Verner Johnsen (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  16-04-04 21:13
 | 
 |  | On 15 Apr 2004 01:02:26 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
 wrote:
 
 >Hej,
 >
 >Mange tak for oplysninger om forbrug - meget interessant.
 >
 >Det får mig meget til at tænke på at finde en benzin caravelle, og så
 >vel at mærke finde en under 1500 kg - så begynder det at hænge sammen
 >alt sammen.
 
 Uden at kende typegodkendelsen, vil jeg tro, at der findes Benzin
 Caraveller på 1500 kg, men jeg tror, som Jan også skriver, den vil
 ikke være let at finde.
 Et hurtigt kig i Bilbasen giver indtryk af, at de fleste af dem, der
 er overlevet, er ombygget til Autocampere, og så holder vægten nok
 ikke til de 1500 kg.
 
 
 ><1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?
 
 Transporter/Caravelle gik fra luftkølede motorer til vandkølede fra
 oktober 1982 (Årgang 1983), så alle 86'ere vil være vandkølede.
 
 
 >Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?
 
 Jeg ville nok vælge en fra sidste halvdel af 80'erne
 
 
 >Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?
 
 Jeg har tidligere haft en Bus fra 1979, den tidligere model, og den
 var godt nok ikke meget varme i om vinteren.
 
 Mens jeg havde den, læste jeg Merkonom på Handelsskolen i Hjørring, og
 når jeg skulle køre hjem til Brønderslev kolde vinteraftener, skulle
 jeg skrabe is af ruderne inden jeg startede, men derudover var jeg
 nødt til at stoppe to gange for at skrabe is af forruden, inden der
 var så meget varme på, at den kunne holde forruden isfri.
 
 --
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 
 
 |  |  | 
          Jan Vennike (17-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  17-04-04 12:12
 | 
 |  | 
 "Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:drd0801nr5001sg9krjdrbc1v3rqss64bp@4ax.com...
 >
 > Uden at kende typegodkendelsen, vil jeg tro, at der findes Benzin
 > Caraveller på 1500 kg, men jeg tror, som Jan også skriver, den vil
 > ikke være let at finde.
 > Et hurtigt kig i Bilbasen giver indtryk af, at de fleste af dem, der
 > er overlevet, er ombygget til Autocampere, og så holder vægten nok
 > ikke til de 1500 kg.
 >
 >
 > ><1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?
 >
 > Transporter/Caravelle gik fra luftkølede motorer til vandkølede fra
 > oktober 1982 (Årgang 1983), så alle 86'ere vil være vandkølede.
 >
 >
 > >Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?
 >
 > Jeg ville nok vælge en fra sidste halvdel af 80'erne
 >
 >
 > >Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?
 >
 > Jeg har tidligere haft en Bus fra 1979, den tidligere model, og den
 > var godt nok ikke meget varme i om vinteren.
 >
 > Mens jeg havde den, læste jeg Merkonom på Handelsskolen i Hjørring, og
 > når jeg skulle køre hjem til Brønderslev kolde vinteraftener, skulle
 > jeg skrabe is af ruderne inden jeg startede, men derudover var jeg
 > nødt til at stoppe to gange for at skrabe is af forruden, inden der
 > var så meget varme på, at den kunne holde forruden isfri.
 >
 > -- 
 > Venlig hilsen Verner
 > 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 > 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
 Varme - hvad er det ???    Varmesystemet virker over hovedet ikke i vores, så derfor er det rart med
 benzinfyret.
 Desværre er det omme i børneafdelingen at den varme luft blæses ud, så på
 længere ture om vinteren, skal man sørge for at have lune støvler på omme
 foran.
 Det vigtigste er jo også at de små poder ikke fryser.
 -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
       Jacob (15-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob
 | 
 Dato :  15-04-04 18:45
 | 
 |  | 
 "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
 news:407d62e9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:feb712b0.0404131244.55de7a8c@posting.google.com...
 > > >
 > > > Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.
 > >
 > > Hej Jan
 > >
 > > Det er meget interessant. Hvad går den pr. liter, og hvilken motor er
 > > det, og hvilken gearkasse?
 > >
 > > Jeg kan se at en benzin på 1400 kg giver lige omkring 5000 i
 > > vægtafgift vs. 10000 årligt for en diesel >1500 kg, og der kan altså
 > > stadigvæk købes mange liter benzin ekstre pr. år for de 5000 kroner.
 > >
 > > VIRKELIG tankevækkende!!!
 > >
 > > Mvh
 > >
 > > Jens Jakob
 >
 > Det er en 2.0 l motor med 4 trins gearkasse der sidder i og jeg valgte med
 > vilje en benzin - de ældre VW Transporter/Caravelle med diesel syntes jeg
 > ikke jeg har hørt godt om. Naboen havde en '83 diesel de ikke havde andet
 > end bøvl med.
 Man kan jo være uheldig, men jeg har gode erfaringer med diesel og ville
 ALDRIG købe andet. Min første, som var fra 80 eller 81 var en 1,6 D og der
 var aldrig problemer med motoren - den blev kun udskiftet fordi den var for
 grim   . Vores nuværende er en 88 TD, som har kørt 503000 km (dog ej på
 samme maskine). Vi købte den 14.2.2003 og da havde den gået 479000. De 24000
 km er kørt med en blanding af småture og lange ture Kalundborg-Århus via
 broen og en Norgestur på 5500 km. Der har ingen problemer været med motoren
 ud over et sæt nye gløderør.
 Den gennemsnitlige økonomi ligger på ca. 11-12 km/l og med de dieselpriser
 vi holder os nu om dage, så er det svært at finde argumenter for at køre
 benzin. Vi gav 25000 kr for 88´eren.
 Hilsen Jacob
 > Da den desuden bliver brugt til mange småture, ville jeg ikke slå en
 diesel
 > "ihjel" med denne - adfærd    >
 > I ferier, hvor vi normalt har lidt længere ture, kører den omkring 7-8
 > km/liter, men i vintertiden kører den eltså ikke mere end knap 5 km/l (den
 > har benzinfyr).
 >
 > -- 
 > Jan
 >
 > Remove the cat in the email to reach me
 >
 >
            
             |  |  | 
        Jan Vennike (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  16-04-04 16:13
 | 
 |  | 
 "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:iSzfc.143497$jf4.7540528@news000.worldonline.dk...
 > Man kan jo være uheldig, men jeg har gode erfaringer med diesel og ville
 > ALDRIG købe andet. Min første, som var fra 80 eller 81 var en 1,6 D og der
 > var aldrig problemer med motoren - den blev kun udskiftet fordi den var
 for
 > grim   . Vores nuværende er en 88 TD, som har kørt 503000 km (dog ej på
 > samme maskine). Vi købte den 14.2.2003 og da havde den gået 479000. De
 24000
 > km er kørt med en blanding af småture og lange ture Kalundborg-Århus via
 > broen og en Norgestur på 5500 km. Der har ingen problemer været med
 motoren
 > ud over et sæt nye gløderør.
 > Den gennemsnitlige økonomi ligger på ca. 11-12 km/l og med de dieselpriser
 > vi holder os nu om dage, så er det svært at finde argumenter for at køre
 > benzin. Vi gav 25000 kr for 88´eren.
 >
 > Hilsen Jacob
 >
 Som sagt mange korte ture - vi har 2.5 km til skole/børnehave og den tur
 bliver kørt 2 gange dagligt.
 I weekenden får den lidt længere ture.
 Jeg tror ikke på at en diesel ville holde til dette særlig længe. Jeg har
 også snakket med et par mekanikere, som har sagt det samme, så jeg tror der
 er noget om det. Og så en benzin'er også lidt billigere at skrue i end
 dieseludgaven.
 Og så er den også lidt kvikkere end en diesel - naboens havde de vist haft
 oppe på 115 km/timen, ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
 på over 140 under samme betingelser    -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
         Jacob (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob
 | 
 Dato :  16-04-04 18:54
 | 
 |  | 
 "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
 news:407ff814$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:iSzfc.143497$jf4.7540528@news000.worldonline.dk...
 >
 > > Man kan jo være uheldig, men jeg har gode erfaringer med diesel og ville
 > > ALDRIG købe andet. Min første, som var fra 80 eller 81 var en 1,6 D og
 der
 > > var aldrig problemer med motoren - den blev kun udskiftet fordi den var
 > for
 > > grim   . Vores nuværende er en 88 TD, som har kørt 503000 km (dog ej på
 > > samme maskine). Vi købte den 14.2.2003 og da havde den gået 479000. De
 > 24000
 > > km er kørt med en blanding af småture og lange ture Kalundborg-Århus via
 > > broen og en Norgestur på 5500 km. Der har ingen problemer været med
 > motoren
 > > ud over et sæt nye gløderør.
 > > Den gennemsnitlige økonomi ligger på ca. 11-12 km/l og med de
 dieselpriser
 > > vi holder os nu om dage, så er det svært at finde argumenter for at køre
 > > benzin. Vi gav 25000 kr for 88´eren.
 > >
 > > Hilsen Jacob
 > >
 >
 > Som sagt mange korte ture - vi har 2.5 km til skole/børnehave og den tur
 > bliver kørt 2 gange dagligt.
 >
 > I weekenden får den lidt længere ture.
 >
 > Jeg tror ikke på at en diesel ville holde til dette særlig længe. Jeg har
 > også snakket med et par mekanikere, som har sagt det samme, så jeg tror
 der
 > er noget om det. Og så en benzin'er også lidt billigere at skrue i end
 > dieseludgaven.
 >
 > Og så er den også lidt kvikkere end en diesel - naboens havde de vist haft
 > oppe på 115 km/timen,
 Uden turbo formoder jeg.
 ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
 > på over 140 under samme betingelser    jeg tror min dør ved 125 på lige vej uden modvind.
 >
 > -- 
 > Jan
 >
 > Remove the cat in the email to reach me
 >
 >
            
             |  |  | 
          Jan Vennike (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  16-04-04 19:04
 | 
 |  | 
 "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:35Vfc.143869$jf4.7576952@news000.worldonline.dk...
 >
 > Uden turbo formoder jeg.
 Jeps
 >
 > ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
 > > på over 140 under samme betingelser    >
 > jeg tror min dør ved 125 på lige vej uden modvind.
 >
 Jeg har absolut ikke noget mod dieselbiler - har selv en Lupo 1.4 TDi og før
 den en Seat Toledo 1.9 TDi og kunne da godt tænke mig en Caravelle af nyere
 aftapning med en 2,5 TDi.
 Men da økonomien sagde ikke over 25.000 og småture - så blev det en benzin
 bus    -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
           Jacob (16-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob
 | 
 Dato :  16-04-04 19:32
 | 
 |  | 
 "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
 news:40802001$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:35Vfc.143869$jf4.7576952@news000.worldonline.dk...
 >
 > >
 > > Uden turbo formoder jeg.
 >
 > Jeps
 >
 > >
 > > ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
 > > > på over 140 under samme betingelser    > >
 > > jeg tror min dør ved 125 på lige vej uden modvind.
 > >
 >
 > Jeg har absolut ikke noget mod dieselbiler - har selv en Lupo 1.4 TDi og
 før
 > den en Seat Toledo 1.9 TDi og kunne da godt tænke mig en Caravelle af
 nyere
 > aftapning med en 2,5 TDi.
 Det ville jeg også gerne. Men den koster jo også lige ti gange så meget - og
 så er det jeg siger til mig selv at der er mere sjæl i en gammel slæde. Men
 det ville nogen gange være rart med en nyere
 >
 > Men da økonomien sagde ikke over 25.000 og småture - så blev det en benzin
 > bus    >
 > -- 
 > Jan
 >
 > Remove the cat in the email to reach me
 >
 >
            
             |  |  | 
    Jens Jakob Andersen (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jakob Andersen
 | 
 Dato :  19-04-04 11:47
 | 
 |  | Hej Verner
 >
 > I følge min instruktionsbog er der en del forskel på modellerne med
 > benzinmotor og dieselmotor, faktisk hele 70 kg, så en Caravelle med
 > benzinmotor og ikke for meget udstyr vejer mindre end 1500 kg
 > (1480 kg i følge bogen).
 
 Det lyder grumme interessant :)
 
 Hvilken model er det jeg skal kigge feter med lys+lygte?
 
 Mvh
 
 Jens Jakob
 
 
 |  |  | 
     Verner Johnsen (19-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Johnsen
 | 
 Dato :  19-04-04 19:49
 | 
 |  | 
 
            On 19 Apr 2004 03:46:34 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
 wrote:
 >Hej Verner
 Hej Jens Jakob
 >Hvilken model er det jeg skal kigge feter med lys+lygte?
 >
 Som tidligere nævnt ville jeg lede efter en fra sidste halvdel af
 80'erne.
 Nu ved jeg ikke hvor ilandet du bor, men der en til salg her i
 Nordjylland:
 <http://www.bilgaarden-hostrup.dk/pick1.asp?id=306204> Du kunne jo ringe og spørge hvad egenvægten på denne bil er, inden du
 går videre med projektet.
 Derefter ville jeg nok søge i udlandet:
 <www.mobile.de>  og <www.autoscout24.de> Det er ikke sikkert, at der er så meget at spare ved dette, men
 udvalget er større
 -- 
 Venlig hilsen Verner
 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
            
             |  |  | 
 |  |