funktion
Fra : Benjamin

Dato : 08-04-04 15:53

Hej

jeg har gennem tiden lagt flere artikler (alle har dato felt) i en db og ved
udtræk af disse lavet nedenstående.

<%=Replace(stxt("indhold").Value,vbCrlf,"<br>")%>

nu har jeg så behov for en funktion der fra dags dato beholder denne på de
gamlea artikler - men i fremtiden ignorerer denne da jeg har implemteret en
WYSIWYG tekstboks.

er der en der kan hjælpe ?

hvis ikke er der en masse redigeringsarbejde forude ;0(

TIA

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-04-04 23:04

Benjamin skrev:

> nu har jeg så behov for en funktion der fra dags dato beholder
> denne på de gamlea artikler - men i fremtiden ignorerer denne
> da jeg har implemteret en WYSIWYG tekstboks.

Du kan lave en funktion der tjekker datoen (eller bedre endnu, id-
nummeret) for en artikel og kun erstatter hvis det er en gammel
artikel.

Men jeg vil tro at det er lettere at opdatere databasen. Lidt
afhængig af hvilken database du benytter, skulle det være muligt at
køre en opdateringsforespørgsel der sætter <br> ind i de gamle
artikler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benjamin

Dato : 09-04-04 07:38

Hej Jens

> Du kan lave en funktion der tjekker datoen (eller bedre endnu, id-
> nummeret) for en artikel og kun erstatter hvis det er en gammel
> artikel.

har lavet flg.:

<% strDate= oFAQ("dato").Value %>
<% LockDate = "07-04-2004" %>

<%If strDate < LockDate Then%>
<%=Replace (oFAQ("answer").Value, vbCrlf,"<br>")%>
<% else %>

<%=oFAQ("answer").Value%>

<% end if %>

har du et eksempel ?

TIA

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-04 12:38

Benjamin skrev:

> <% strDate= oFAQ("dato").Value %>
> <% LockDate = "07-04-2004" %>

Det er farligt at sammenligne strengrepræsentationer af datoer -
hvis din dato er gemt som dato, kan du fx sammenligne ved hjælpe af
dateserial:

   If oFAQ("dato") < DateSerial(2004, 4, 7)

Men det allerletteste er hvis du har et id-nummer der kan bruges
til at skelne mellem nye og gamle (hvis du fx har et autonummerfelt
som primærnøgle).

> har du et eksempel ?

Hvilken database?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benjamin

Dato : 10-04-04 09:46

Hej Jens

> Men det allerletteste er hvis du har et id-nummer der kan bruges
> til at skelne mellem nye og gamle (hvis du fx har et autonummerfelt
> som primærnøgle).

jeg sammenligner nu på ID'et ...tak for tippet ;0)

> Hvilken database?

Pt. er det en access db...

TIA

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 00:32

Benjamin wrote:
> Pt. er det en access db...

Lad os sige at det er fra posten med id-nummer X du er gået over til at
gemme HTML i databasen, så kan du gøre noget ala nedenstående fra ASP(pas på
knækkede linier)

strSQL = ""
'Lav og åbn databaseforbindelse
Set objRS = objConn.Execute("SELECT <id-kolonne>, <tekstfelt> FROM <tabel>
WHERE <id-kolonne> >= X")
Do while Not objRS.EOF
strSQL = "UPDATE <tabel> SET <tekstfelt> = '" &
Replace(Replace(objRS(1), vbcrlf, "<br>"),"'","''") & "' WHERE <id-kolonne>
= " & objRS(0)
'Eksekver strengen i strSQL op imod databasen
objRS.Movenext
Loop

Endnu lettere ville det være hvis der var en tekstreplace funktion i access
men det har jeg ikke lige overblik.

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-04 09:18

Jakob Andersen skrev:

> Endnu lettere ville det være hvis der var en tekstreplace
> funktion i access men det har jeg ikke lige overblik.

Det er der. Følgende virker direkte i Access:

UPDATE tabelnavn
SET notatfelt = replace(notatfelt, chr(13) & chr(10), "<br>")
WHERE idfelt > 42

Det er dog kun testet på korte tekster (i et notatfelt) - tjek selv
om det virker med tekster over 255 tegn.

Access understøtter ikke vbCrLf eller vbNewline direkte, men man
kan som vist benytte chr(13) & chr(10). Hvis man gerne vil beholde
linjeskiftene i tabellen (og altså blot tilføje <br>), kan man
bruge følgende replace:

replace(notatfelt, chr(13) & chr(10), "<br>" & chr(13) & chr(10))
--
Jens Gyldenkærne Clausen