Iogear kontra Mirra server, hvem kan give ~
Fra : Bjarne

Dato : 07-04-04 21:13

Hvilken af disse som koster ca. det samme vil I anbefale:

Mirra som pt. endnu ikke kan købes i DK:
http://www.mirra.com/product/index.html

eller Iogear som kan købes i DK
http://www.digifokus.dk/index.php?Page=serve&PageNumber=8&ProductsNumber=1617

Det er mit første køb af server og den skal bruges til privatbrug for
familiens ( bor i udlandet) downloadning af foto, breve osv. via FTP eller
hjemmeside samt til backup af vore computere herhjemme og ellers til ..
Giv gode råd om brugen

Vi bruger på alle computere herhjemme Win XP PRO DK og har pt.
vort eget lille netværk via kabler og trådløst med Linksys router WRT54G på
en TDC BB PRO forbindelse, hvis det har betydning for valg af server

Håber at få gode råd, da jeg ved meget lidt om den servere og brugen af dem,
men er anbefalet at købe en sådan

Bjarne

Fra : hans

Dato : 09-04-04 18:03

Hmmm...Det ser ret smart ud at man bare kan koble sådan en til sin
internetforbindelse! Hvis du køber en vil jeg gerne have noget feedback her
i gruppen. Har du set en test på den?

Fra : Bjarne

Dato : 09-04-04 18:27

hans <boschjac@hotmail.com> wrote:
> Hmmm...Det ser ret smart ud at man bare kan koble sådan en til sin
> internetforbindelse! Hvis du køber en vil jeg gerne have noget
> feedback her i gruppen. Har du set en test på den?

Jeg har disse to:

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1406529,00.asp

http://www.tomsnetworking.com/Reviews-140-ProdID-MIRRA.php

Jeg er selv meget i tvivl så når du har læst disse må du gerne give
kommentarer inden jeg evt. kaster mig ud i køb

Bjarne

Fra : hans

Dato : 09-04-04 19:58

Hej se lige disse links!

http://www.tomsnetworking.com/Reviews-136-ProdID-TRIASA2120.php

Prøv at læse den test som manden har lavet af Boss modellen! Jeg tror
alligevel ikke det er noget for mig!

Fra : Bjarne

Dato : 09-04-04 20:02

> [...]
>
> http://www.tomsnetworking.com/Reviews-136-ProdID-TRIASA2120.php
>
> Prøv at læse den test som manden har lavet af Boss modellen! Jeg tror

Jeg er enig og derfor koncentrerer jeg mig nu om Mirra. Hvad siger du til
den?

Bjarne

Fra : hans

Dato : 10-04-04 18:17

Hej igen,

Kunne desværre ikke svare i går, men nu prøver jeg!

Jeg synes ikke at Mirra er så fleksibel som jeg gerne ville have den til at
være. Jeg bruger pt. en gammel computer AMD 400 mhz med noget diskplads og
64 mb ram som filserver. Jeg skal kunne hente fotos til annonce brug og de
fylder ret meget og har installeret et ftp-program kaldet Bulletproof
ftp-server og det fungerer perfekt. Jeg kan via programmet give rettigheder
til de brugere der skal have adgang til serveren. Det vil for eksempel sige,
at hvis jeg har lavet en annonce og lagt filerne ud på min ftp-server så kan
avisen bare hente det de skal bruge for at sætte annoncen endeligt op. Jeg
havde måske tænkt mig at købe den Boss model som du selv har tænkt på, men
det virker ikke som om at modellerne virkelig er noget for mig. De er alt
for dyre i forhold til den løsning jeg har nu og som virker 100%.

Jeg ved ikke hvad du skal bruge den til, men alene det at man skal
installere en client på den computer man skal bruge Mirraen på tiltaler mig
overhovedet ikke. Det er noget lettere at tage en aflagt pc'er og lægge en
windows 95 på og installere Bulletproof ftp-server og så er du igang! Du kan
i øvrigt downloade en testversion fra deres website og selv prøve at sætte
den op.

God arbejdslyst og god påske!

mvh

Bo

Fra : Bjarne

Dato : 10-04-04 18:47

> [...]
> pc'er og lægge en windows 95 på og installere Bulletproof ftp-server
> og så er du igang! Du kan i øvrigt downloade en testversion fra deres

Hej og godaften Bo

Jeg har selv netop de tanker som du og måske har du set jeg i markedsgruppen
netop søger efter en lille server - computer egnet til server.

I øjeblikket bruger jeg selv bulletproof men direkte her på min computer og
det er jeg ikke glad for i det lange løb.

Jeg har i øjeblikket fået et par enkelte tilbud men er noget i tvivl om
hvilket jeg skal vælge og vurdere i øjeblikket tilbud som ligger fra 550 kr.
for en ældre P II på 300 mhz til 250 euro for en Dell Power Edge P III 700
mhz server (i Flensborg) og så en som har en IBM 3500 server 2 x 266 mhz i
dual, men han vil ikke ud med prisen og jeg aner ikke hvad jeg skal byde.

Da jeg ud over at være Nikon D1 og F5 Fan også er Dell fan hælder mit hoved
lige nu til den i Flensborg, men jeg ser lige tiden lidt an hvad der kommer
af tilbud og køber så og laver min egen server som du har gjort.

Få en forsat god aften og påskedage

Bjarne

Fra : myname

Dato : 12-04-04 12:45

Hej alle
Jeg tor den nye firmware fra Iogear klarer de fleste af "tom's" problemer
fortsat go' påske