Email via Flash
Fra : Jimmy

Dato : 07-04-04 14:47

Hey

Har en user form i Flash, og når en bruger trykker "udfør" (på en knap)
skulle der gerne sendes en email med alle oplysningerne til en bestemt
adresse, uden at brugeren opdager dette.

Jeg er lidt ny i Flash verdenen, men jeg har tænkt lidt over det:
Flash kører client side, så jeg formoder ikke at jeg kan meget andet end at
åbne en nye email meddelelse i brugerens email program, som brugeren så kan
trykke send på?

Har jeg ret i ovenstående så er jeg ude i et eller andet med at kalde en ASP
side, og bruger en eller mail komponent på serveren. Dette kan jo sagtens
lade sig gøre, men jeg tror ikke at det er muligt at gøre det med mindre at
der popper et browser vindue frem på brugerens PC. Dette vil jeg gerne
undgå, da jeg selv hader når dette sker.

Er der nogen der har haft samme problemstilling eller kan hjælpe mig med at
komme videre, for lige nu sidder jeg bare fast?

--

Venligst
Jimmy

Fra : Peo

Dato : 09-04-04 23:08

Ja, du har ret i at det skal gøres med noget begved liggende asp eller php.
Der behøver ikke at poppe et vindue op, for at mailen bliver sendt. Du poster bare en
række variabler til asp-siden, som så sender mailen, og evt. vender tilbage med et
succes-resultat til flash-filmen.

Tag et kig på LoadVars klassen, det er stort set alt hvad du skal bruge på flash-siden,
foruden selvfølgeligt selve formen.

Peo.

Fra : Jimmy

Dato : 13-04-04 11:53

"Peo" <michpeo@*slet*msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> succes-resultat til flash-filmen.
>
> Tag et kig på LoadVars klassen, det er stort set alt hvad du skal bruge på

Helt perfekt. Det var lige hvad jeg skulle bruge :)

Har kigget lidt på det nu, og det virker.

Tak :)

Jimmy