|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Slæbe med automat-gear? Fra : jfo
 | 
 Dato :  07-04-04 14:40
 | 
 |  | Hej.
 Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 har automat-gear?
 
 MB 260 '91
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Rasmussen (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen
 | 
 Dato :  07-04-04 14:59
 | 
 |  | "jfo" <fossadun@yahoo.com> writes:
 
 > Hej.
 > Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 > har automat-gear?
 
 Ja, du kan smadre gearkassen ved det.
 
 /Thomas
 
 > MB 260 '91
 >
 >
 
 --
 /"\  |  Human Knowledge Belongs To The World
 \ /  |  -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
 x   |
 / \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)
 
 
 |  |  | 
  jan@stevns.net (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  07-04-04 15:12
 | 
 |  | 
 
            Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev :
 >> Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 >> har automat-gear?
 >Ja, du kan smadre gearkassen ved det.
 Åehhh dog ;)
 Det er da langtfra sikkert - så skulle det også være problematisk at
 køre med campingvogn/trailer.....
 Jeg har dælme slæbt mange biler, kørt med tunge trailere uden
 problemer what_so_ever
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
   Bendt Rasmussen (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bendt Rasmussen
 | 
 Dato :  07-04-04 16:45
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:du2870djj5ttuiu11ehsneh3tl9mj8nd0o@dtext.news.tele.dk...
 > Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev :
 >
 > >> Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 > >> har automat-gear?
 >
 > >Ja, du kan smadre gearkassen ved det.
 >
 > Åehhh dog ;)
 >
 > Det er da langtfra sikkert - så skulle det også være problematisk at
 > køre med campingvogn/trailer.....
 >
 > Jeg har dælme slæbt mange biler, kørt med tunge trailere uden
 > problemer what_so_ever
 
 
 På min Honda anbefaler de en oliekøler, hvis man skal køre med campingvogn.
 
 mvh
 Bendt
 
 
 
 
 |  |  | 
    jan@stevns.net (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  07-04-04 17:54
 | 
 |  | 
 
            "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev :
 >På min Honda anbefaler de en oliekøler, hvis man skal køre med campingvogn.
 Fair nok -  alle mine aut. biler har haft/har oliekøler - måske
 europæiske producenter er lidt mere vakse på det punkt ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
     Holten (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holten
 | 
 Dato :  07-04-04 19:11
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:2fc870thlqlp91t4r8vklt91ibtqse6db9@dtext.news.tele.dk...
 > "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev :
 >
 > >På min Honda anbefaler de en oliekøler, hvis man skal køre med
 campingvogn.
 >
 > Fair nok -  alle mine aut. biler har haft/har oliekøler - måske
 > europæiske producenter er lidt mere vakse på det punkt ?
 Nææ det er de ikke; min MB mangler sådan en køler.
 Pris hos MB med blæser +10.000 ;-((
 MVH
 Holten
 > -- 
 > jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
      jfo (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jfo
 | 
 Dato :  07-04-04 21:37
 | 
 |  | 
 >
 > Nææ det er de ikke; min MB mangler sådan en køler.
 > Pris hos MB med blæser +10.000 ;-((
 >
 > MVH
 >
 > Holten
 > > -- 
 > > jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 > > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk >
 >
 Tak for svarene, alle sammen.
 -JFO
            
             |  |  | 
      Per Beer Hansen (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  07-04-04 22:57
 | 
 |  | 
 
            Holten wrote:
 >
 > Nææ det er de ikke; min MB mangler sådan en køler.
 >
 Hvad er det for en MB'er du har ?
 Alle dem jeg har set med automatgear, har haft oliekøler til gearkassen.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
       Holten (08-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holten
 | 
 Dato :  08-04-04 07:40
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:4074793a$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Holten wrote:
 > >
 > > Nææ det er de ikke; min MB mangler sådan en køler.
 > >
 >
 > Hvad er det for en MB'er du har ?
 > Alle dem jeg har set med automatgear, har haft oliekøler til gearkassen.
 
 W124 300 TD Turbo og ikke turbo.
 
 Hvis du mener at olien fra gearkassen løber igennem den alm. vandkøler så
 ja.
 Blot køler denne ikke noget af betydning hvis maskinen virkelig arbejder, og
 er mest lavet for at få lidt varme på gearolien ved opstart.
 
 Skal man have noget der virker, så kan en org. køler med egen blæser købes
 for 10.000 + moms og montering.
 
 MVH
 
 Holten
 
 
 
 
 |  |  | 
        jan@stevns.net (08-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  08-04-04 07:54
 | 
 |  | 
 
            "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev :
 >Hvis du mener at olien fra gearkassen løber igennem den alm. vandkøler så
 >ja.
 Så har du jo oliekøler ;)
 >Blot køler denne ikke noget af betydning hvis maskinen virkelig arbejder, og
 >er mest lavet for at få lidt varme på gearolien ved opstart.
 Åehhh, pokker heller. 
 >Skal man have noget der virker, så kan en org. køler med egen blæser købes
 >for 10.000 + moms og montering.
 Hvordan får den dims, så olietemperaturen bragt hurtigt op på
 arbejdstemp ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
         Ukendt (08-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-04-04 08:27
 | 
 |  | 
 
 > >Skal man have noget der virker, så kan en org. køler med egen blæser
 købes
 > >for 10.000 + moms og montering.
 >
 > Hvordan får den dims, så olietemperaturen bragt hurtigt op på
 > arbejdstemp ?
 
 Uden at vide det, så sidder der vel en termostat i, lige som med
 vandkøleren?
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
          Holten (08-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holten
 | 
 Dato :  08-04-04 15:46
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:4074fe3f$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > >Skal man have noget der virker, så kan en org. køler med egen blæser
 > købes
 > > >for 10.000 + moms og montering.
 > >
 > > Hvordan får den dims, så olietemperaturen bragt hurtigt op på
 > > arbejdstemp ?
 >
 > Uden at vide det, så sidder der vel en termostat i, lige som med
 > vandkøleren?
 
 Ja præcis, blæseren tænder først når olien er varm/for varm.
 
 MVH
 
 Holten
 
 
 
 
 |  |  | 
        Per Beer Hansen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  09-04-04 12:17
 | 
 |  | 
 
            Holten wrote:
 >
 > W124 300 TD Turbo og ikke turbo.
 >
 > Hvis du mener at olien fra gearkassen løber igennem den alm.
 > vandkøler så ja.
 OK, mente jeg da nok    > Blot køler denne ikke noget af betydning hvis maskinen virkelig
 > arbejder,
 Hvad mener du med at den virkelig skal lave noget ?
 Jeg har da kørt en del med max load på krogen, efter forskellige MB'ere (og
 andre bilmærker med aut/oliekøler) og aldrig nogensinde haft problemer med
 det.
 Er du sikker på at din oliekøler ikke bare er stoppet til med møg eller at
 der er andet i vejen ?
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
         Holten (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holten
 | 
 Dato :  09-04-04 15:34
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:40768628$0$516$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Holten wrote:
 > >
 > > W124 300 TD Turbo og ikke turbo.
 > >
 > > Hvis du mener at olien fra gearkassen løber igennem den alm.
 > > vandkøler så ja.
 >
 > OK, mente jeg da nok    >
 > > Blot køler denne ikke noget af betydning hvis maskinen virkelig
 > > arbejder,
 >
 > Hvad mener du med at den virkelig skal lave noget ?
 > Jeg har da kørt en del med max load på krogen, efter forskellige MB'ere
 (og
 > andre bilmærker med aut/oliekøler) og aldrig nogensinde haft problemer med
 > det.
 > Er du sikker på at din oliekøler ikke bare er stoppet til med møg eller at
 > der er andet i vejen ?
 Min MB må trække 2200 kg, men MB foreskriver max.1500 kg. Hvis du kører med
 +1500 kg igennem lang tid om sommeren bliver olien kritisk varm.
 Så skal man køre i 3 gear, for motoren er ligeglad den trækker som bar
 fanden.
 En billig løsning er en lille ekstra køler som sættes ind imellem gearkasse
 og org. køler. Denne sættes fast med strips på den org. køler og skulle
 kunne gøre det.
 På min der har klimaanlæg er der bare ikke plads til den.
 Jeg har så efter råd fra en gl. MB-mekker fjernet plastic dækplade under
 motor/gaerkasse, og dette skulle hjælpe gavaldigt på kølingen.
 Problemet er ikke ½ time med trailer, men en sommerdag med +30 grader, 2000
 keg på krogen og 300 km på motorvejen i Tyskland med 100 km/t så sveder
 gearkassen.
 MVH
 Holten
            
             |  |  | 
          Per Beer Hansen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  11-04-04 15:01
 | 
 |  | 
 
            Holten wrote:
 >
 > Min MB må trække 2200 kg, men MB foreskriver max.1500 kg.
 Hvordan kan du få tilladelse til at trække 2200 kg hvis MB kun foreskriver
 1500 kg ?
 > Hvis du
 > kører med +1500 kg igennem lang tid om sommeren bliver olien kritisk
 > varm.
 > Så skal man køre i 3 gear, for motoren er ligeglad den trækker som bar
 > fanden.
 Jeg har kørt en del lange stræk i forskellige biler med automatgear (både MB
 og andre), og aldrig haft problemer af den slags.
 Flere gange endda med mere end bilen måtte trække (iflg reg.attest), og det
 er både på flad jord men også over store bakker (f.eks. i midt Tyskland).
 Det eneste "problem" i den forbindelse jeg er stødt på, er hvis bilen har
 været undermotoriseret, så kan den tabe pusten op ad bakke, men det klarer
 man jo nemt med lidt nedgearing.
 >
 > Problemet er ikke ½ time med trailer, men en sommerdag med +30
 > grader, 2000 keg på krogen og 300 km på motorvejen i Tyskland med 100
 > km/t så sveder gearkassen.
 Jeg har prøvet op til +3 gange så lange stræk (dog afbrudt af naturlige
 pauser, spise, toiletbesøg, tankning), uden nogen som helst problemer. Det
 har så ikke været ved +30 grader hver gang, men et par gange har det da
 været det.
 Så min erfaring siger mig at den standard monterede oliekøler er rigeligt.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
         Ukendt (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-04-04 17:02
 | 
 |  | 
 
 > Hvad mener du med at den virkelig skal lave noget ?
 > Jeg har da kørt en del med max load på krogen, efter forskellige MB'ere
 (og
 > andre bilmærker med aut/oliekøler) og aldrig nogensinde haft problemer med
 > det.
 > Er du sikker på at din oliekøler ikke bare er stoppet til med møg eller at
 > der er andet i vejen ?
 
 Læste i Motor at problemet er mere udbredt hvis man spænder campingvognen
 efter bilen på en tur over bjergene.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
          Per Beer Hansen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  11-04-04 15:12
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >
 > Læste i Motor at problemet er mere udbredt hvis man spænder
 > campingvognen efter bilen på en tur over bjergene.
 Det har jeg så aldrig prøvet, kun med trailer eller camp-let/combi-camp.
 Der er jo nok en del mere vindmodstand i en 1000 kg cv end der er med en
 trailer med 2000 kg.
 Men det skulle vel så ikke betyde det helt store ved bjergkørel ?
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
           Ukendt (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-04-04 20:08
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:4079523d$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Tom wrote:
 > >
 > > Læste i Motor at problemet er mere udbredt hvis man spænder
 > > campingvognen efter bilen på en tur over bjergene.
 >
 > Det har jeg så aldrig prøvet, kun med trailer eller camp-let/combi-camp.
 > Der er jo nok en del mere vindmodstand i en 1000 kg cv end der er med en
 > trailer med 2000 kg.
 > Men det skulle vel så ikke betyde det helt store ved bjergkørel ?
 Aner det ikke, jeg har aldrig selv været længere syd på end Frankfurt    --
 Tom
            
             |  |  | 
            Per Beer Hansen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  11-04-04 20:20
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >
 > Aner det ikke, jeg har aldrig selv været længere syd på end Frankfurt
 >    Det er jo kun en søndags tur    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
             Ukendt (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-04-04 20:32
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:40799a56$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Aner det ikke, jeg har aldrig selv været længere syd på end Frankfurt
 > >    >
 > Det er jo kun en søndags tur    Man vil jo ikke slide unødigt på bilen, som kun lige er ved at være tilkørt
 med sine 270.000 Km     --
 Tom
            
             |  |  | 
              Per Beer Hansen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  11-04-04 20:37
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >
 > Man vil jo ikke slide unødigt på bilen, som kun lige er ved at være
 > tilkørt med sine 270.000 Km     Jeps, der er en god og slidstærk maskine i sådan en ST115    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
               Ukendt (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-04-04 20:58
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:40799e57$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Tom wrote:
 > >
 > > Man vil jo ikke slide unødigt på bilen, som kun lige er ved at være
 > > tilkørt med sine 270.000 Km     >
 > Jeps, der er en god og slidstærk maskine i sådan en ST115    Jow, man bliver også presset hårdt tilbage i sæderne når den får lidt gas,
 den rykker bare for vildt og sætter med lethed store potente biler til dørs
   --
 Tom
            
             |  |  | 
                Folmer Rasmussen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  11-04-04 21:03
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 11 Apr 2004 21:57:56 +0200, "Tom"
 <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >
 >"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 >news:40799e57$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Tom wrote:
 >> >
 >> > Man vil jo ikke slide unødigt på bilen, som kun lige er ved at være
 >> > tilkørt med sine 270.000 Km     >>
 >> Jeps, der er en god og slidstærk maskine i sådan en ST115    >
 >Jow, man bliver også presset hårdt tilbage i sæderne når den får lidt gas,
 >den rykker bare for vildt og sætter med lethed store potente biler til dørs
 >   >--
 Olesen, nu er du altså ufin. *LOL*
 Ikke nok med at du skriver under alias, du bruger en i forvejen kendt
 skribents navn som alias.    Ak ak ak    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
                 Per Beer Hansen (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-04-04 10:52
 | 
 |  | 
 
            Folmer Rasmussen wrote:
 >>>
 >>> Jeps, der er en god og slidstærk maskine i sådan en ST115    >>
 >> Jow, man bliver også presset hårdt tilbage i sæderne når den får
 >> lidt gas, den rykker bare for vildt og sætter med lethed store
 >> potente biler til dørs
 >>> o)
 >
 >> --
 >
 > Olesen, nu er du altså ufin. *LOL*
 >
 > Ikke nok med at du skriver under alias, du bruger en i forvejen kendt
 > skribents navn som alias.    >
 > Ak ak ak      -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Leonard (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  07-04-04 15:18
 | 
 |  | "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:
 
 >Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 >har automat-gear?
 
 Næh, tværtimod kan det være meget nemmere at slæbe med automatgear, da
 du så kan undgå at få slapt slæbetov ved gearskift.
 Men det er jo altid en god ide at tænke over hvor meget man slæber,
 men der er ikke den store forskel på at slæbe 1200 kg bil eller 1200
 kg trailer.
 
 Det er der er kritisk med automatgear er at blive slæbt, da gearkassen
 drejes rundt uden at blive smurt af oliepumpe.
 --
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
 
 
 |  |  | 
  [8700] Brian Mark Ma~ (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  07-04-04 18:02
 | 
 |  | > Hej.
 > Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 > har automat-gear?
 >
 > MB 260 '91
 
 "Faren" ved at slæbe med automatgear er at man, ved den større belastning,
 kan køre gearkassen varm og i sidste ende "brænde" den af. Men med omtanke
 og låsning i f.eks. "S" eller "L" er det ikke anderledes end at trække en
 tung anhænger. Se evt. i din instruktionsbog vedrørende kørsel med anhænger.
 
 Mvh.
 B. Madsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hans L. Jørgensen (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen
 | 
 Dato :  07-04-04 18:59
 | 
 |  | 
 "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
 meddelelse news:40743416$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Faren" ved at slæbe med automatgear er at man, ved den større belastning,
 > kan køre gearkassen varm og i sidste ende "brænde" den af. Men med omtanke
 > og låsning i f.eks. "S" eller "L" er det ikke anderledes end at trække en
 > tung anhænger. Se evt. i din instruktionsbog vedrørende kørsel med
 anhænger.
 >
 
 En bil med så dårlig automatgearkasse ville jeg _aldrig_ inverstere i.
 Betænk lige, en automatgesrkasse skal jo naturligvis indstille korrekt efter
 belastningen. Hvis en standard automatgeskasse ikke kan holde til den
 godkendte slæbevægt har fabrikanten da et voldsomt problem.
 
 
 
 
 --
 Hans L. Jørgensen
 8660 Skanderborg
 
 
 
 
 |  |  | 
  MGJ (07-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MGJ
 | 
 Dato :  07-04-04 19:15
 | 
 |  | Ingen problem, kører selv i en Volvo 740 Aut. og jeg har til og med rykket
 træ rødder op med "svinet"
 
 
 "jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:40740493$0$281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Hej.
 > Er der noget om at man bør undgå at slæbe (en anden bil) når man
 > har automat-gear?
 >
 > MB 260 '91
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ulrich Sørensen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrich Sørensen
 | 
 Dato :  09-04-04 15:36
 | 
 |  | 
 "MGJ" <*REMOVE_THIS*drageflyver@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:407444ec$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Ingen problem, kører selv i en Volvo 740 Aut. og jeg har til og med rykket
 > træ rødder op med "svinet"
 Den er jo også i familie med en URSUS traktor    Mvh. Ulrich
            
             |  |  | 
   Folmer Rasmussen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  09-04-04 20:06
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 9 Apr 2004 16:36:20 +0200, "Ulrich Sørensen"
 <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> wrote:
 >
 >"MGJ" <*REMOVE_THIS*drageflyver@msn.com> skrev i en meddelelse
 >news:407444ec$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Ingen problem, kører selv i en Volvo 740 Aut. og jeg har til og med rykket
 >> træ rødder op med "svinet"
 >
 >
 >Den er jo også i familie med en URSUS traktor    >--
 Jeg må bedrøve dig med at du på det felt er fejlinformeret.    Familieskabet er til traktorproducenten Bolinder-Munktell. Senere
 flyttede de vist til Finland og kaldte sig Valmet.
 Men traktor, det er det så afgjort.    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
 |  |