Større vindue ved layer???
Fra : Thomas

Dato : 07-04-04 10:52

Hej alle,

Jeg er i gang med at lave et layer eller seperat vindue med
tilhørende scollbar på følgende URL:

http://www.jette-bautrup.dk/www2/vision/vision.shtml

Der er naturligvis tilhørende .js-filer med osv. Det hele er
styret ved nedenstående CSS. Jeg kunne godt tænke mig at gøre
layer´et eller vinduet større, så der kan stå noget mere tekst i,
både i bredden og højden. Har prøvet af fifle med CSS´en, men får
bare oprindelige scrollbars istedet.

Håber I gider hjælpe. Go påske.

Thomas

/* Styles for scrolling layers and scrollbars */
div#holder1 {
position:absolute; left:200px; top:224px;
width:200px; height:300px;
overflow:auto; z-index:400 }
div#wn1 {
position:absolute; left:100; top:0;
width:500px; height:280px;
clip:rect(100px, 220px, 150px, 100px);
overflow:auto; z-index:1
}
/* op7 needs width set here too (?) */
div#lyr1 { width:220px }
div.content {
position:absolute; visibility:hidden;
left:100; top:0; z-index:1
}

/* Set small font-size or size/position of div's will be off in
some browsers */
div#scrollbar1 {
position:absolute; left:234px; top:0;
width:110px; height:345px;
font-size:1px; z-index:2
}
/* Øverste pil på scrollbaren */
div#track1 {
position:absolute; left:10; top:20px;
width:11px; height:126px;
background: url("../images/track.gif") #336 repeat;
z-index:1
}
div#dragBar1 {
position:absolute; left:100px; top:1px;
width:9px; height:100px;
background-color:#ceced6;
z-index:1
}
div#up1 { position:absolute; left:0; top:0; z-index:2 }
div#down1 { position:absolute; left:0; bottom:0; z-index:3 }

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-04 11:06

Thomas skrev:

> Jeg er i gang med at lave et layer eller seperat vindue med
> tilhørende scollbar på følgende URL:
>
> http://www.jette-bautrup.dk/www2/vision/vision.shtml

Din side ser højst mærkværdig ud i de tre browsere jeg har set den
i indtil nu (IE6, Opera 7 og Mozilla 1.7B)

Prøv at starte med at validere html- og css-koden.

Se hvordan her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
- og hvorfor her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.

> Der er naturligvis tilhørende .js-filer med osv.

Du har flere steder javascript-inkluderinger som denne:

   <script type="text/javascript" language="JavaScript1.2">

Language-parameteren er overflødig (type er nok), og i nogle
tilfælde endda direkte skadelig - nemlig når du som her sætter
versionsnummer på. Nogle browsere vil fortolke koden efter meget
gamle standarder, mens andre bare vil ignorere parameteren.
Medmindre at der er en helt bevidst grund til at bruge version 1.2
bør du slette languageparameteren.

NB: Gruppen her er beregnet til javascriptspørgsmål. Hvis det er
css-delen der volder problemer, er gruppen
dk.edb.internet.webdesign.html et bedre valg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen