|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Peugeot 405. Problemer med håndbremsen. Fra : Lars
 | 
 Dato :  06-04-04 18:48
 | 
 |  | Har lige været til syn med kareten. Peugeot 405 2,0, årg 1995. Skivebremser
 bagunder.
 
 Kasseret på grund af "utilstrækkelig håndbremse".
 
 Har nu strammet håndbremsen helt op, men skidtet har meget svært ved at
 blokere baghjulene.
 
 Virker som om håndbremsekablet er i stykker. Når jeg rinver håndbremsen
 hurtigt op, blokere hjulene på bremsestanden, men når jeg trækker et jævnt
 langsomt træk, vil den helst undgå blokaden.
 
 Har nogen erfaringer med håndbremseproblemer på denne model, vil jeg gerne
 høre forslag til udbedring.
 
 Lars.
 
 
 
 
 |  |  | 
  JBH (06-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JBH
 | 
 Dato :  06-04-04 19:18
 | 
 |  | "Lars" <larsfredenslund@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:33Ccc.181$GC6.54@news.get2net.dk...
 > Har lige været til syn med kareten. Peugeot 405 2,0, årg 1995.
 Skivebremser
 > bagunder.
 >
 > Kasseret på grund af "utilstrækkelig håndbremse".
 >
 
 Mener du ikke for stor forskel på bremse effekten mellem baghjulene. Så du
 urene på bremsestanden da synsmanden testede ?
 
 
 > Har nu strammet håndbremsen helt op, men skidtet har meget svært ved at
 > blokere baghjulene.
 >
 
 Jeps. især hvis bilen ruller. Fra stilstand er det bedre. Det er normalt for
 405éren både for skive og tromle-modellen.
 
 Test om den bremser nogenlunde ens (blokerer begge baghjul på samme tid)  på
 en grusvej, mens du langsomt trækker håndbremsen.
 
 > Virker som om håndbremsekablet er i stykker. Når jeg rinver håndbremsen
 > hurtigt op, blokere hjulene på bremsestanden, men når jeg trækker et jævnt
 > langsomt træk, vil den helst undgå blokaden.
 >
 > Har nogen erfaringer med håndbremseproblemer på denne model, vil jeg gerne
 > høre forslag til udbedring.
 >
 
 Dine håndbremsekabler er ok ? (rustne indeni) og skiver og klodser er også
 ok ?  Så er der kun calibrene tilbage
 :-/.
 Går armene fra håndbremsekablerne på calibrene ens. De kan godt gå meget
 trægt pga rust på akslerne. Ofte vil det dog resultere i hængende bremser
 lige efter håndbremsen har været trukket.
 
 mvh
 JBH
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars (06-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  06-04-04 20:23
 | 
 |  | Bremsekraften er ens på begge hjul.
 
 Når jeg har bilen på lift og trækker i håndbremsen, går det fint i starten.
 "Armene" på kalibrene bevæger sig jævnt når jeg trækker håndbremsen de
 første par "hakker". Derefter er det som om at kablet ikke kan trække dem
 længere. Som om at kablet måske er dårligt. Det virker faktisk som om at
 kablet er ligesom en elastik. Jo hådere jeg trækker i håndbremsen, jo
 længere bliver kablet. Kan det passe??
 
 Kalibrene er skiftet sidste sommer, så jeg håber sandelig ikke at der er
 noget galt med dem.
 
 Lars.
 
 "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4072f4a8$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Lars" <larsfredenslund@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
 > news:33Ccc.181$GC6.54@news.get2net.dk...
 > > Har lige været til syn med kareten. Peugeot 405 2,0, årg 1995.
 > Skivebremser
 > > bagunder.
 > >
 > > Kasseret på grund af "utilstrækkelig håndbremse".
 > >
 >
 > Mener du ikke for stor forskel på bremse effekten mellem baghjulene. Så du
 > urene på bremsestanden da synsmanden testede ?
 >
 >
 > > Har nu strammet håndbremsen helt op, men skidtet har meget svært ved at
 > > blokere baghjulene.
 > >
 >
 > Jeps. især hvis bilen ruller. Fra stilstand er det bedre. Det er normalt
 for
 > 405éren både for skive og tromle-modellen.
 >
 > Test om den bremser nogenlunde ens (blokerer begge baghjul på samme tid)
 på
 > en grusvej, mens du langsomt trækker håndbremsen.
 >
 > > Virker som om håndbremsekablet er i stykker. Når jeg rinver håndbremsen
 > > hurtigt op, blokere hjulene på bremsestanden, men når jeg trækker et
 jævnt
 > > langsomt træk, vil den helst undgå blokaden.
 > >
 > > Har nogen erfaringer med håndbremseproblemer på denne model, vil jeg
 gerne
 > > høre forslag til udbedring.
 > >
 >
 > Dine håndbremsekabler er ok ? (rustne indeni) og skiver og klodser er også
 > ok ?  Så er der kun calibrene tilbage
 > :-/.
 > Går armene fra håndbremsekablerne på calibrene ens. De kan godt gå meget
 > trægt pga rust på akslerne. Ofte vil det dog resultere i hængende bremser
 > lige efter håndbremsen har været trukket.
 >
 > mvh
 > JBH
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  ham (06-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ham
 | 
 Dato :  06-04-04 20:42
 | 
 |  | 
 "Lars" <larsfredenslund@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:33Ccc.181$GC6.54@news.get2net.dk...
 > Har lige været til syn med kareten. Peugeot 405 2,0, årg 1995.
 Skivebremser
 > bagunder.
 >
 > Kasseret på grund af "utilstrækkelig håndbremse".
 >
 > Har nu strammet håndbremsen helt op, men skidtet har meget svært ved at
 > blokere baghjulene.
 >
 > Virker som om håndbremsekablet er i stykker. Når jeg rinver håndbremsen
 > hurtigt op, blokere hjulene på bremsestanden, men når jeg trækker et jævnt
 > langsomt træk, vil den helst undgå blokaden.
 >
 > Har nogen erfaringer med håndbremseproblemer på denne model, vil jeg gerne
 > høre forslag til udbedring.
 >
 Du skriver du har strammet håndbremsen op, har du gjort det på den rigtige
 måde? du skal jo først slække håndbremse justeringen helt af og være sikker
 på at armene er helt tilbage mod stoppet, derefter skal du pumpe på pedalen
 så stemplerne kommer helt ud til klodserne, og så skal du stramme
 håndbremsen op igen, ellers får du en vinkel på armene hvor der ikke er
 noget magt i dem.  prøv på denne måde.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |