Lysne trægulve
Fra : Jan Bak Madsen

Dato : 27-04-01 21:52

Jeg vil spørge om dette, selvom jeg sikkert kunne få svaret, hvis jeg
bevægede mit korpus ned i en farvehandel...
Jeg vil gerne lysne mine trægulve, som blev afhøvlet for over 5 år siden. De
er sikkert ludbehandlede, og jeg vasker dem med alm. brun sæbe eller
sæbespåner.
Jeg vil gerne kunne rengøre den ekstra grundigt (skure) og bagefter vil jeg
gerne behandle dem med et materiale, SOM LYSNER DEM. Ja, så de får det der
næste hvide skær, man ser så ofte i boligmagasiner på gamle gulve.
Hvad skal jeg bruge af materialer...?

--
jma@mobil.dk
http://2bak.homepage.dk

Fra : Klaus

Dato : 28-04-01 08:13

Hvis de er ludbehandlet kan du købe noget olie med hvidepigmenter i det
skulle gøre dit gulv næsten hvidt.

Det koster vist en 250 kr for 2½ l. som vist rækker til en 60 - 80 m2

Klaus

Fra : Henrik Larsen

Dato : 29-04-01 17:53

Du skriver at du bruger brunsæbe eller sæbespåner,det er det værste du kan
bruge for det giver dig kun en tyk sæbefilm, der suger skittet til sig, der
er en god måde brug trip trap's trærens en littet koster kr. 65,00 og rækker
til ca.100 m2, vask gulver grundigt og brug derefter natursæbe, for det
plejer samtid dit gulv og holder det flot lyst.
god fornøjelse

Henrik