Gæstebog
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 17:51

Hej NG
Jeg vil lige starte med at sige at jeg aldrig har beskæftiget mig med
"serverside"ting før (bortset fra ssi) og jeg er ikke skrap til engelsk. Som
det så nok fremgår har jeg brug for at blive holdt i hånden hele vejen
igennem.

På webhotellet ligger der flere script man bare kan bruge og på
www.peter-m-p.dk ønsker jeg at tilføje en gæstebog. Den skulle nu være
installeret og ligger i en undermappe der hedder guestbook.
Jeg går ud fra at default.asp må være dens startside, men uanset hvad jeg
skriver som sti kan jeg ikke komme ind i den.
Der ligger 26 filer i mappen + en mappe med image.
Det jeg gerne vil ha' hjælp til er selvfølgelig først og fremmest at komme
ind i den og se den og næste skridt vil så være at ændre så meget på den at
den ligner de andre sider og bliver en naturlig del af helheden.
Den er tilsyneladende fra et sted der hedder www.webwizguide.info
Er der nogen her der har tiden, indsigten og tålmodigheden?

--
Hilsen
Mia

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 00:21

Mia J wrote:
> [...]
> Jeg går ud fra at default.asp må være dens startside, men uanset hvad
> jeg skriver som sti kan jeg ikke komme ind i den.

Oftest skal man ligge de filer der skal publiceres i en mappe der hedder
f.eks. wwwroot på webhotellet. Dette er gjort for at man kan have filer som
alle ikke skal have adgang til som f.eks. databaser til at ligge udenfor
denne mappe. Spørg evt. din webhoteludbyder om dette er tilfældet.

--
Jakob Andersen