OpenTextFile og UTF-8
Fra : Simon K

Dato : 04-04-04 17:52

Hej jeg prøver at skrive en txt-fil med OpenTextFile metoden. Dette virker
også fint, men da txt-filen skal læses af Flash har jeg brug for at gemme
filen som UTF-8 (ellers ryger æøå).
Jeg har søgt mange steder men ikke fundet nogen løsninger.

Her er den kode jeg har, hvor jeg bare skal have formateret den gemte fil
til UTF-8:
----
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("news.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2, True)

f.Write txtstring
f.Close
----
Jeg håber I har nogle bud

Venlig hilsen Simon K

Fra : Simon K

Dato : 04-04-04 21:23

"Simon K" <simonkib@hotmail.com> wrote in message news:40703d2f$0$5971
> filen som UTF-8 (ellers ryger æøå).
> Jeg har søgt mange steder men ikke fundet nogen løsninger.
Det er også fint hvis jeg kan gemme den i Unicode, jeg kan se at
OpenTextFile tillader at man åbner som unicode ved at skrive:
fso.OpenTextFile(filespec,2, True, TristateTrue)
Men det hjælper ikke når jeg skal lukke filen, det bliver ikke gemt...
> Jeg håber I har nogle bud
Stadigvæg
Venlig hilsen Simon K