Hvad gør I?
Fra : Padmé Amidala

Dato : 04-04-04 16:44

Har ledt og ledt efter personlig plejeprodukter uden parfume,
tilsætningsstoffer og kræftfremkaldende konserveringsmidler (de fleste
parabener), men har faktisk ikke kunne finde nogen der levede op til det
krav.
Ikke engang Natusan, baby care eller Neutral kan efterkomme det krav.

Bliver man virkelig nødt til at gå på kompromis? Kan det virkelig passe, at
der ikke er nogen produkter, der ikke er fyldt med diverse ubehagelige
stoffer?

Hvad gør I andre, der heller ikke vil putte hvad som helst på barnet (eller
på en selv for den sags skyld)???

VH
Padmé

Fra : Britta Larsen

Dato : 04-04-04 16:56

Minirisk ?
Jeg ved min mor bruger det og hun kan ikke tåle parabener. Men husk at kigge
efter det er ikke alle deres produkter der er uden paraben, mener det er
deres vaskepulver i alm form der er med.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 04-04-04 17:02

Padmé Amidala wrote:

> [...]
> stoffer?
>
> Hvad gør I andre, der heller ikke vil putte hvad som helst på barnet (eller

Lader være med at bruge det. For børnenes vedkommende vil det sige, at
de aldrig er blevet badet i sæbe eller har fået vasket hår i shampoo,
for den sags skyld. Det eneste de bruger sæbe til er håndvask og der
bruger vi neutrals flydende sæbe, hvorvidt den er tilsat det ene eller
det andet ved jeg ikke. De har indtil videre overlevet til at blive hhv.
5 og 6 år. Grunden til at vi ikke bruger sæbe er, at sæben udtører huden
unødvendigt og den fine balance der er, ser jeg ingen grund til at
ødelægge. Jeg har selv meget tør hud og jeg ser ingen grund til at
fremme et lignende problem hos børnene.

Alternativt kunne du vælge at lave det selv, der må være steder hvor du
kan finde opskrifterne på cremer, sæber og shampooer. Jeg ved det kan
lade sig gøre, da jeg engang var på et kursus, hvor vi fremstillede
disse ting.

Marianne Feddersen

Fra : chr

Dato : 04-04-04 17:45

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message
> [...]
> stoffer?
>
> Hvad gør I andre, der heller ikke vil putte hvad som helst på barnet

Jeg tror man skal passe på ikke at gå i 'orbit' da jeg læste om paraberne og
at de var kræftfremkaldende så blev jeg nervøs,- men måtte jeg styre mit
hysteri...faktisk er det så i princippet meget farligere at køre i bil med
de små,-gå en tur forbi en bus (pga udstødningen),-solen er jo MEGET
kræftfrekaldende, så hvis man går og er nervøs, så hold børnene inden døre
om sommerne og lad være med at tage på ferie sydpå.

det handler om at sætte alle de informationer vi nu har til rådighed ind i
deres respektive sammenhæng...

Chr.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 04-04-04 18:45

Padmé Amidala wrote:
> [...]
> ubehagelige stoffer?
>
> Hvad gør I andre, der heller ikke vil putte hvad som helst på barnet
> (eller på en selv for den sags skyld)???

Urtekrams børneshampoo: Økologisk morgenfrueblomst vandekstrakt, forsæbet
kokosolie og majsglucose, havsalt, vegetabilsk glycerin, citronsyre.

Deres andre sæbeprodukter indeholder lidt andre duftstoffer, men
grundformlen er den samme.

Creme bruger vi ikke. I stedet bruger vi kokosolie eller modnet sesamolie.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
....See their swords? They glow blue in the presence of lawyers. --

Fra : Padmé Amidala

Dato : 04-04-04 19:42

"Kristian Damm Jensen" <REdammMOVE@ofir.dk> wrote in message

> Creme bruger vi ikke. I stedet bruger vi kokosolie eller modnet sesamolie.

Hvor køber du det henne?

> --
> Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
> ...See their swords? They glow blue in the presence of lawyers. --
> Terry Pratchett

VH
Padmé

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 05-04-04 07:22

Padmé Amidala wrote:

> Hvor køber du det henne?

Kokosolie kan købes i Matas. Det er i fast form, men smelter ved
kropstemperatur.

Modnet sesamolie er almindelig sesamolie, der på et almindeligt komfur er
varmet op til 90-100 grader (her er et stegetermometer handy) og kølet
igen. (OBS. Det er kun frisk i 12-14 dage efter denne behandling, så man
skal ikke lave for meget af gangen.)

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
If you have a procedure with 10 parameters, you probably missed some.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-04-04 09:53

> [...]
> varmet op til 90-100 grader (her er et stegetermometer handy) og kølet
> igen. (OBS. Det er kun frisk i 12-14 dage efter denne behandling, så man

Det lyder spændende.. det prøver jeg.

VH
Padmé

Fra : Christina G

Dato : 04-04-04 23:06

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message

> Hvad gør I andre, der heller ikke vil putte hvad som helst på barnet
> [...]

Weleda - både til barn og voksen.
Hvis du bor i nærheden af grænsen kan det betale sig at købe det i Tyskland.
Ellers i helsekostbutikker og lign. steder, her kan du også finde urtekram
(Irma sælger det vist også)

Christina

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-04-04 07:11

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> wrote in message

> Weleda - både til barn og voksen.

> Christina

De Weleda-produkter de har i min helsekostbutik er med enten parfume eller
med parabener...Men jeg undersøger det nærmere når jeg engang kommer forbi
tyskland..

VH
Padmé

Fra : Iben Holst

Dato : 05-04-04 06:08

Jeg har altid kun brugt Apoteket´s egne produkter til min søn, men han
begyndte først at bruge sæbe i hår og i badekarret da han blev 4 år.
Han kan godt have tør hud i nogle perioder og har tidligere brugt Tri-Pa-Va
i badevandet til ham, men som det er nu, bliver det faktisk værre hvis jeg
slet ikke bruger noget sæbe i badevandet overhovedet og jeg er af den mening
at det er bedre at bruge noget "smøremiddel" gennem en smule sæbe end at
smøre ham ind i creme efter hvert bad. Men han kommer altså ikke i bad mere
end max 2 gange om ugen på andre tider end om sommeren hvor han sveder
meget....
Jeg forventer det går på samme måde med min datter.

Iben

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 05-04-04 20:06

På apoteket kan man få en creme, der hedder Ceridalsom som ikke indeholder
konserveringstoffer, parfume eller vand i. Den fås i flydende form (spray)
og som en meget fed og drøj creme. Den har vi brugt i lang tid og kan kun
ambefale den. Urtekram laver også nogle gode cremer. Men kik efter
svanemærkede produkter. Og jo selvfølgelig skal man gå i orbit eller laver
producenterne vel ikke nogle ordentlige produkter. I en tid hvor flere og
flere får allergi, må det være et vink med en vognstand og et eller andet...

Sifs mor