Placering af sportshaller
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-04-04 12:01

Jeg har netop opdateret min hjemmeside med billeder af ABC-hallen
(Amager Badminton Club) som ligger midt inde i en gård mellem nogle
beboelseskarreer:
http://www.grandt-aarhus.dk/Amager/sundbyoester.htm#abc

Kender I til sportshaller placeret på nogenlunde samme måde andre
steder i København eller provinsen?

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-04 20:04

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.grandt-aarhus.dk/Amager/sundbyoester.htm#abc
>
> Kender I til sportshaller placeret på nogenlunde samme måde andre

Der lå engang en - jeg tror det var - tennishal i Randersgade på Østerbro.
Så vidt jeg husker er den brændt - i fald efter okt 87 da jeg flyttede fra
området.

--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Husk at rette min mailadresse til det korrekte @

hjemmesideadresse: www.baskholm.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-04-04 20:54

B.M. Askholm skrev:

> [...]
> Så vidt jeg husker er den brændt - i fald efter okt 87 da jeg flyttede fra

Ja, indtil for en halv snes år siden lå Københavns Badminton Klubs hal i
Randersgade, men var det ikke cirka på et gadehjørne med direkte indgang
ude fra gaden? Så sammenligningen med ABC-hallen holder ikke.

KBK-hallen brændte, ja - fortalte en i en tråd om et analogt emne her i
gruppen i juni sidste år.

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 05-04-04 01:40

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i en meddelelse

> KBK i Randersgade, ...

Jo, den lå ikke - som du søger - inde i gården til en lukket
beboelseskarré, men havde netop indgang fra Randersgade og lå frit ud på
hjørnet af Rothesgade.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Heldigvis er alle lidt klogere end alle de andre!

Fra : 8sl

Dato : 11-04-04 17:14

"Jørgen Grandt" skrev d. 04-04-04 12:01 dette indlæg :
> [...]

> Forbindtligst:
> Jørgen Grandt
> Unstable er et spamdræbt offer. Brug i givet fald grandt snabel-a

Hej Jørgen.
Jeg tror ikke der findes andre haller, der er placeret på den mærkelige
måde. Jeg kender godt ABC-hallens eksistens (har dog aldrig været inde i
den, men min kone siger, at hun en gang i forne tider har spillet
badminton der).

Nu vi er ved sportshaller, er der så nogen der kan huske, da hallen i
Sundby Idrætspark ved Englandsvej blev raseret ved en brand? Jeg er
nogenlunde sikker på det var i begyndelse af 1956, eller måske meget
sent i 1955. Er der nogen der kender den eksakte dato for den hændelse?

Med venlig hilsen

Svend-Erik Lindberg

http://www.kandu.dk/