/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
ADSL konvertering
Fra : Tico


Dato : 27-04-01 15:56


Hej i gruppen.

Jeg har en ISDN forbindelse nu som jeg vil har opgraderet til en ADSL ved
TDC, Jeg har fået bekræftelse på min ADSL bestilling ved TDC, men der
medfølger en regning op 450 kr. for konvertering af ISDN til PSTN pga. at
der er for lidt forbindelse herud på en ISDN linie, så er det jeg mener at
TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter, er
der nogen der har prøvet noget lignende????, hvor de kunne slippe for at
betale for konverteringen???

Mange tak.

René




 
 
Bammer (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Bammer


Dato : 27-04-01 23:18

Nej.

--

\\ ~ ~ //
(@ @)
--------oOOo-(())-oOOo----------NÅ der er du....

Hilsen Bammer.
OZ 1AJD.
"Tico" <renes@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9cchd8$m06$1@news.cybercity.dk...
>
> Hej i gruppen.
>
> Jeg har en ISDN forbindelse nu som jeg vil har opgraderet til en ADSL ved
> TDC, Jeg har fået bekræftelse på min ADSL bestilling ved TDC, men der
> medfølger en regning op 450 kr. for konvertering af ISDN til PSTN pga. at
> der er for lidt forbindelse herud på en ISDN linie, så er det jeg mener at
> TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter, er
> der nogen der har prøvet noget lignende????, hvor de kunne slippe for at
> betale for konverteringen???
>
> Mange tak.
>
> René
>
>
>



Michael Olesen (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 27-04-01 23:29

Hej
Jeg fik også opgraderet min forbindelse fra ISDN til ADSL hos TDC og måtte
betale 450 kr. Jeg tror ikke, der er en måde at slippe for det på......

Michael

Tico <renes@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cchd8$m06$1@news.cybercity.dk...
>
> Hej i gruppen.
>
> Jeg har en ISDN forbindelse nu som jeg vil har opgraderet til en ADSL ved
> TDC, Jeg har fået bekræftelse på min ADSL bestilling ved TDC, men der
> medfølger en regning op 450 kr. for konvertering af ISDN til PSTN pga. at
> der er for lidt forbindelse herud på en ISDN linie, så er det jeg mener at
> TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter, er
> der nogen der har prøvet noget lignende????, hvor de kunne slippe for at
> betale for konverteringen???
>
> Mange tak.
>
> René
>
>
>





Christen Stephansen (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Christen Stephansen


Dato : 28-04-01 01:35

> TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter, er
> der nogen der har prøvet noget lignende????

Hvis der så bare var leveringspligt på ADSL, så havde du måske noget at have
det i.

ADSL er så interessant for befolkningen, at man ikke behøver gøre ret meget
for at promovere det. Dog er der til stadighed snak om for høje priser.
Firmafolk snakker om dyre Pro@ccess-forbindelser til 425,-/måneden. Det er
fandme ikke dyrt, det er nærmere latterligt billigt!

/Christen Stephansen



Heimo (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Heimo


Dato : 28-04-01 07:24

Hej
Har haft isdn i 3 år , da jeg skulle flytte vil jeg ikke ha IDSN med, flere
TD medarbejdere forsøgte og overtale mig til at betale de 450.- efter at
have talt med bl.a. forbrugerstyrelsen ringde jeg igen til TD og talte med
en flink dame som sagde at det afgørende var hvornår jeg havde fået ISDN, da
man i begyndelsen ikke havde forudset at folk ville konvertere tilbage i
alle nye betingelser står det at du skal betale (jeg slap) så det afgørende
er hvornår du fik ISDN
"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:9cd36u$ig0$1@news.inet.tele.dk...
> > TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter,
er
> > der nogen der har prøvet noget lignende????
>
> Hvis der så bare var leveringspligt på ADSL, så havde du måske noget at
have
> det i.
>
> ADSL er så interessant for befolkningen, at man ikke behøver gøre ret
meget
> for at promovere det. Dog er der til stadighed snak om for høje priser.
> Firmafolk snakker om dyre Pro@ccess-forbindelser til 425,-/måneden. Det er
> fandme ikke dyrt, det er nærmere latterligt billigt!
>
> /Christen Stephansen
>
>



Christian Erritsø (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Erritsø


Dato : 28-04-01 20:00

"Heimo" <gammon@city.dk> wrote in message
news:9cdna8$273f$1@news.cybercity.dk...
<snip>............ som sagde at det afgørende var hvornår jeg havde fået
ISDN, da
> man i begyndelsen ikke havde forudset at folk ville konvertere tilbage i
> alle nye betingelser står det at du skal betale (jeg slap) så det
afgørende
> er hvornår du fik ISDN<snip>

Medmindre der er begået en fejl, så vil det også blive checket hvornår
forbindelsen er fra før gebyret bliver sat på.

--
Med venlig hilsen
Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"



Berg Hansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Berg Hansen


Dato : 29-04-01 12:10

Ring med det samme til Birgit Bau(hos TDC) på 33992508 hun klarer problemet
med det samme.

Jeg ringede også rundt i et par uge før jeg fandt hende.

Mads

"Tico" <renes@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9cchd8$m06$1@news.cybercity.dk...
>
> Hej i gruppen.
>
> Jeg har en ISDN forbindelse nu som jeg vil har opgraderet til en ADSL ved
> TDC, Jeg har fået bekræftelse på min ADSL bestilling ved TDC, men der
> medfølger en regning op 450 kr. for konvertering af ISDN til PSTN pga. at
> der er for lidt forbindelse herud på en ISDN linie, så er det jeg mener at
> TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter, er
> der nogen der har prøvet noget lignende????, hvor de kunne slippe for at
> betale for konverteringen???
>
> Mange tak.
>
> René
>
>
>



Christen Stephansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Christen Stephansen


Dato : 29-04-01 12:21

> Ring med det samme til Birgit Bau(hos TDC) på 33992508 hun klarer
problemet
> med det samme.

Det er ikke særlig flinkt, at angive personer uden de selv er klar over det.
For jeg tvivler stærkt på du har forhørt dig med Birgitte, om det er i orden
du sådan nævner navn og telefonnummer på Usenet.

/Christen Stephansen



Christen Stephansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Christen Stephansen


Dato : 29-04-01 12:22

Hov, hun hed vist Birgit =)

/Christen Stephansen



Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 14:32

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev

> Det er ikke særlig flinkt, at angive personer uden de selv er klar over
det.

Hvad er der galt med det?

> For jeg tvivler stærkt på du har forhørt dig med Birgitte, om det er i
orden
> du sådan nævner navn og telefonnummer på Usenet.

Det er der vel ikke noget hemmeligt i....??

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm




Niels Callesøe (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 29-04-01 14:33

Rea721 wrote in <9ch526$frb$1@news.inet.tele.dk>:

> Hvad er der galt med det?

Rea, tænk lige igen.. hvis jeg nu poster dit tlf. nr. i
alt.erotica.phonesex.hardcore, synes du så også det er helt ok?

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 15:03

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev

> Rea, tænk lige igen.. hvis jeg nu poster dit tlf. nr. i
> alt.erotica.phonesex.hardcore, synes du så også det er helt ok?

Nej.
Men du ville formentlig ha brudt din tavshedspligt... da jeg har hemmeligt
nr

Men nu taler vi om dk.edb.internet.udbydere.xdsl , en TDC ansats navn og
formentlig et TDC officielt nr.... Det gør ligesom en forskel.

Jeg kan umiddelbart ikke se at der skulle være noget galt med at Nævne et
navn og nummer på en ansat der måske kan løse et problem??

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Sonny T. Larsen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 29-04-01 15:25

Rea721 <rea721@fabel.dk> wrote:

> Jeg kan umiddelbart ikke se at der skulle være noget galt med at Nævne et
> navn og nummer på en ansat der måske kan løse et problem??

Der er en grund til, at man har et kø-system.

Hvad skal vedkommende nu gøre, når/hvis der kommer 300 opkald på en
enkelt dag?

Kunne være, vedkommende havde andre arbejdsopgaver end blot den, der her
henvises til?

Jeg ville blive temmeligt utilfreds, hvis mit direkte-nummer blev postet
på usenet.
--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Respect is fine, but actually I've always wanted to be feared."

Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 16:18

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev

> Der er en grund til, at man har et kø-system.

Ja.

> Hvad skal vedkommende nu gøre, når/hvis der kommer 300 opkald på en
> enkelt dag?

Hmm løfte røret og formentlig sige "Hallo"... det plejer jeg at gøre.

> Kunne være, vedkommende havde andre arbejdsopgaver end blot den, der her
> henvises til?

Ja.

> Jeg ville blive temmeligt utilfreds, hvis mit direkte-nummer blev postet
> på usenet.

1) Det fremgik _ikke_ af tråden at der var tale om et dirrekte nr. (Forstår
bedre dit synspunkt)

2) Hvis et dirrekte nr til en ansat, bliver oplyst _til_ en kunde, af en
eller anden grund, _uden_ at der bliver gjort opmærksom på at det kun må
bruges i en speciel situation, kan man jo ikke fortænke kunden i at bruge
samme nr en anden gang. Eller for den sags skyld, oplyse det til andre der
måtte kunne bruge det.
Jeg gætter på at Berg H. ikke _ved_ at han ikke burde oplyse dette nr til
andre.


--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Morten Kjaer Nielsen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 29-04-01 16:42

"Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote Sun, 29 Apr 2001 17:17:54 +0200 :

>Det fremgik _ikke_ af tråden at der var tale om et dirrekte nr.

Et nummer som ender på "08" er sandsynligvis ikke et indkaldsnummer
for kunder, men et direkte nummer.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 17:02

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev

> Et nummer som ender på "08" er sandsynligvis ikke et indkaldsnummer
> for kunder, men et direkte nummer.

Hmmm den tænkte jeg ikke på......


--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Niels Callesøe (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 29-04-01 15:29

Rea721 wrote in <9ch6s1$mq1$1@news.inet.tele.dk>:

> Nej.

Men det kunne da være sjovt... ;)

> Men du ville formentlig ha brudt din tavshedspligt... da jeg har
> hemmeligt nr

*små* detaljer.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 16:19

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev

> Men det kunne da være sjovt... ;)

Naaa :)

> *små* detaljer.

Ja men vigtige.... hehe

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Jesper Skriver (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 29-04-01 15:58

On Sun, 29 Apr 2001 16:02:51 +0200, Rea721 wrote:
>"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev
>
>> Rea, tænk lige igen.. hvis jeg nu poster dit tlf. nr. i
>> alt.erotica.phonesex.hardcore, synes du så også det er helt ok?
>
>Nej.
>Men du ville formentlig ha brudt din tavshedspligt... da jeg har hemmeligt
>nr
>
>Men nu taler vi om dk.edb.internet.udbydere.xdsl , en TDC ansats navn og
>formentlig et TDC officielt nr.... Det gør ligesom en forskel.

Man poster ALDRIG en persons direkte nummer - som andre skriver, så er der
en årsag til at man offentlig gør numre hvor der er et kø system, og som
altid er bemandet.

>Jeg kan umiddelbart ikke se at der skulle være noget galt med at Nævne et
>navn og nummer på en ansat der måske kan løse et problem??

Vedkommende kunne jo have andre opgaver, og kun afløst pågældende dag ??

F.eks. kunne jeg nok løse de fleste problemer som Internet kunder måtte have,
men der er en drifts/support organisation til at løse de opgaver, da jeg
har andre og vigtigere opgaver.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 16:24

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev

> Man poster ALDRIG en persons direkte nummer - som andre skriver, så er der
> en årsag til at man offentlig gør numre hvor der er et kø system, og som
> altid er bemandet.

Som nævnt.... var der intet om et dirrekte nr. Men jeg forstår udemærket
synspunktet hvis det forholder sig sådan.

> Vedkommende kunne jo have andre opgaver, og kun afløst pågældende dag ??

Ja og?? Det finder man vel ud af når røret bliver taget af en anden.

> F.eks. kunne jeg nok løse de fleste problemer som Internet kunder måtte
have,
> men der er en drifts/support organisation til at løse de opgaver, da jeg
> har andre og vigtigere opgaver.

Derfor går jeg da også udfra at du værner om dit evt dirrekte nr... og ikke
oplyser det til alle og enhver... og formentlig kun med en bemærkning om at
numret kun må bruges i "det" og "det" tilfælde?

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Mads Berg (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Berg


Dato : 29-04-01 15:21

Det vil jeg ikke gøre fremover

Undskyld

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:9cgtem$892$1@news.inet.tele.dk...
> > Ring med det samme til Birgit Bau(hos TDC) på 33992508 hun klarer
> problemet
> > med det samme.
>
> Det er ikke særlig flinkt, at angive personer uden de selv er klar over
det.
> For jeg tvivler stærkt på du har forhørt dig med Birgitte, om det er i
orden
> du sådan nævner navn og telefonnummer på Usenet.
>
> /Christen Stephansen
>
>



Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 16:27

"Mads Berg" <mads_bergh@hotmail.com> skrev

-snip-

Hmm nu må du bestemme dig Heder du "Mads Berg" eller "Berg Hansen" eller
"p.e.hansen" ??

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Berg Hansen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Berg Hansen


Dato : 29-04-01 17:10

Det kan være forvirrende, det er fordi jeg skriver fra 2 forskellige pc'er


"Rea721" <rea721@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:9chbp6$c7i$4@news.inet.tele.dk...
> "Mads Berg" <mads_bergh@hotmail.com> skrev
>
> -snip-
>
> Hmm nu må du bestemme dig Heder du "Mads Berg" eller "Berg Hansen"
eller
> "p.e.hansen" ??
>
> --
> rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
> Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
> http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm
>
>



Rea721 (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 29-04-01 19:21

"Berg Hansen" <p.e.hansen@po.ia.dk> skrev

> Det kan være forvirrende, det er fordi jeg skriver fra 2 forskellige pc'er

Jo...men du heder vel kun det ene eller?? "Mads Berg" eller "Berg Hansen"
eller "p.e.hansen" ??

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



Tico (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Tico


Dato : 29-04-01 22:54

Mange tak for hjælpen Berg Hansen, jeg spurte om der var andre der havde
haft samme "problem" som mig, og du svarede, jeg kan ikke se noget problem i
at du opgav et TDC nr. det er vel hele ideen bag nyhedsgrupper at hjælpen
hinanden, jeg kan selvfølgelig også se de andres synspunkter på at det bør
man ikke gøre, men man kan ikke gøre alle tilfredse.
Det har været en stor hjælp for mig, da det er afgørende for om jeg vil ha
ADSL, da jeg ikke både vil betale 450 kr. for at komme af med ISDN, og
derefter betale 349 kr. for at få ADSL, det er trods alt 799 kr. derfor
mener jeg at TDC bør se igennem fingre med at jeg skal betale 450 for en
konvertering, når jeg kommer til at lægge flere penge i deres kasse.

Så igen mange tak for hjælpen, jeg har dog snakket med en TDC medarbejder
som godt kunne se mit synspunkt, men hun kunne ikke sige ok, men har givet
sagen videre, så nu er det op til TDC om de vil levere ADSL ved mig.

Tico


"Berg Hansen" <p.e.hansen@po.ia.dk> skrev i en meddelelse
news:9cgsoq$5ja$1@news.inet.tele.dk...
> Ring med det samme til Birgit Bau(hos TDC) på 33992508 hun klarer
problemet
> med det samme.
>
> Jeg ringede også rundt i et par uge før jeg fandt hende.
>
> Mads
>
> "Tico" <renes@city.dk> skrev i en meddelelse
> news:9cchd8$m06$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Hej i gruppen.
> >
> > Jeg har en ISDN forbindelse nu som jeg vil har opgraderet til en ADSL
ved
> > TDC, Jeg har fået bekræftelse på min ADSL bestilling ved TDC, men der
> > medfølger en regning op 450 kr. for konvertering af ISDN til PSTN pga.
at
> > der er for lidt forbindelse herud på en ISDN linie, så er det jeg mener
at
> > TDC burde betale konverteringen for at få et af deres andre produkter,
er
> > der nogen der har prøvet noget lignende????, hvor de kunne slippe for at
> > betale for konverteringen???
> >
> > Mange tak.
> >
> > René
> >
> >
> >
>
>



Martin Højriis Krist~ (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-05-01 13:06

"Tico" <renes@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9ci2hp$a4c$1@news.cybercity.dk...
> derfor
> mener jeg at TDC bør se igennem fingre med at jeg skal betale 450 for en
> konvertering, når jeg kommer til at lægge flere penge i deres kasse.

Jeg mener at TDC bør levere fri pizza til deres kunder...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste