Detect om surferen har java slået fra/ikke~
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-04-04 11:48

Hvordan detekterer man om den browser surferen tilfældigt benytter ikke
kan vise en java applet?

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-04-04 14:03

Hej Poul

Poul Erik Jensen wrote:
> Hvordan detekterer man om den browser surferen tilfældigt benytter ikke
> kan vise en java applet?

Det sikreste er nok at spørge brugeren om vedkommende kan se din applet.
Hvis browseren understøtter LiveConnect, som gør det muligt at
kommunikere imellem Java og JavaScript, så er det nok muligt at tjekke
den vej. Men der er masser af browsere/browserversioner som understøtter
både Java og JavaScript, men ikke understøtter LiveConnect.

I Mozilla/Netscape er det også muligt fra JavaScript at spørge hvilke
plugins der er installeret, men det virker mig bekendt ikke i Internet
Explorer.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-04-04 16:32

"Stig Nygaard" <stig@nospamto-r-o-c-k-l-a-n-d.dk> skrev i en meddelelse

> Det sikreste er nok at spørge brugeren ...

Ja, naturligvis - men det forudsætter vel at man laver spørgsmålet ved
indgangen, og det bryder jeg mig ikke om (mange i min målgruppe vil ikke
være i stand til at svare på spørgsmålet).

Det jeg søger er en funktion, der tjekker brugerens enviroment og melder
tilbage - og på den måde ændre til en alternativ præsentation.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-04-04 16:27

Poul Erik Jensen escribió / skrev

> Hvordan detekterer man om den browser surferen tilfældigt benytter
> ikke kan vise en java applet?

Du laver en lille aplett der forwarder til en den side der skal vises
hvis java er aktiveret. Såfremt java ikke er aktiveret, bliver brugeren
på nuværrende side.

Dette er forøvrigt også den bedste måde at detecte javascriopt flash og
andre plugins/scriptsprog.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-04-04 16:43

> Du laver en lille aplett der forwarder ....

Det kan jeg godt se vil virke, men jeg benytter mig blot af en applet -
hvordan man lige laver sådan en ved jeg ikke.

Men jeg ved man kan spørge om det, på samme måde som man spørger om
browsermodel, version, etc. - jeg kan blot ikke huske hvordan.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-04-04 17:30

"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> writes:

> Men jeg ved man kan spørge om det, på samme måde som man spørger om
> browsermodel, version, etc. - jeg kan blot ikke huske hvordan.

navigator.javaEnabled()

Google er din ven!
Ser ud til at virke i Netscape 3, IE 4 og Opera 4 (og sikker også
nyere versioner).

/L

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 04-04-04 17:19

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> navigator.javaEnabled()

Jo, den har jeg set før - men hvordan man nu bruger den lige til mit
formål har jeg ikke fod på.
Jeg bruger PHP, men ved ikke hvordan jeg får javavariabel til at arbejde
sammen med PHP og svjv er der ikke en PHP-løsning.

Egentlig er det eneste det har med java at gøre, at jeg benytter en
java-applet til menu - og ønsker at fjerne risikoen for at nogle brugere
ikke kan se og bruge menuen, ved at give disse en alternativ løsning.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-04-04 17:50

> [...]

> java-applet til menu - og ønsker at fjerne risikoen for at nogle brugere
> ikke kan se og bruge menuen, ved at give disse en alternativ løsning.

Hvad med at sende den med som indhold i object-elementet?
<object ... >
<param name="something" value="other">
</object>

Hvis browseren ikke kan vise object'et, så viser den indholdet (ditto med
appley, hvis du bruger det tag, men det er deprecated).

/L