java plugin
Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-04-04 00:23

Jeg har et problem, jeg ikek kan løse:
Når jeg går på Nordea Netbank i Mozilla får jeg den besked at jeg skal
downloade et relevant java-plugin. Det gør jeg så, men selvom jeg har bedt
om at få det installeret, virker det ikke efterfølgende!
Har nogen et bud på en løsing?
) Hans
PS! Jeg kan godt kome på nævnte netbank når jeg bruger en ældre udgave af
Netscape!

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-04-04 00:37

On Sat, 03 Apr 2004 01:23:07 +0200, Hans Houmøller wrote:

> [...]
> ) Hans
> PS! Jeg kan godt kome på nævnte netbank når jeg bruger en ældre udgave af

Du har jo postet tidligere om det samme problem.
Du skal ikke downloade java-plugin, men installere manuelt som
angivet i et link af Ivar Madsen. Har du prøvet at følge
denne guide ? Hvilke problemer opstod der ?

1. Download java-pakke hos Sun (min er j2re-1_4_2_03-linux-i586-rpm.bin).
2. Installer j2re.
3. Find path til java plugin.
4. Find path til Mozilla plugins directory.
5. Lav et soft link til java plugin i Mozilla plugin dir (ln -s
/path/til/java/ .)

Martin.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-04-04 14:43

Jeg har forsøgt at følge anvisningen inden jeg skrev mit seneste
'java'-indlæg, men kunne ikke få det til at virke. Jeg gør åbenbart en fejl
undervejs, men vil lige forsøge igen, før jeg piver igen!
) Hans

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-04-04 01:08

Hans Houmøller skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> 'java'-indlæg, men kunne ikke få det til at virke. Jeg gør åbenbart en fejl
> undervejs, men vil lige forsøge igen, før jeg piver igen!

Som jeg skrev sidst, så skal du huske på at den er skrevet til Mozilla, og ikke
Mozilla Firefox, så du skal tilpasse hvor der skal linkes hen, og det er en
gammel opskrift, så java'en er sikkert opdateret, og så skal du naturligvis
også rette i filnavnet på den fil der skal linkes.

Ivar Madsen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-04-04 14:59

Tak for velvillig hjælp! Jeg prøver videre og lærer lidt nyt hver gang!
) Hans

Fra : sune vuorela

Dato : 04-04-04 20:13

En der kalder sig Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> skrev:

>Tak for velvillig hjælp! Jeg prøver videre og lærer lidt nyt hver gang!
>) Hans

du kan finde plugin-biblioteket sådan:

su -c updatedb
locate mozilla|grep firefox|grep plugins

(kan sidste kommando gøres pænere)

--
Sune

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-04-04 22:38

jeg prøver videre med alle de gode råd jeg får!
Hans