Onclick på hyperlink der åbner popup?
Fra : Jacob ..

Dato : 01-04-04 14:28

Hvordan får jeg puttet en onclick confirm ind i :

<A
HREF="javascript:popUp('/Syv/Login/StartQuiz.asp?KatID=<%Response
Write "" & Request("KatID") & ""%>')">Start Quiz</A>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-04 18:27

Fra : Jacob ..

Dato : 01-04-04 20:53

Virkede ikke - modelerede lidt rundt men kom det ikke nærmere. Andre forslag?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-04 21:14

Min fejl skal selvfølgelig være her:

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-04-04 21:28

Jacob .. <laessoe@yahoo.com> writes:

> Hvordan får jeg puttet en onclick confirm ind i :

Hvad skal den gøre?

> <A
> HREF="javascript:popUp('/Syv/Login/StartQuiz.asp?KatID=<%Response
> Write "" & Request("KatID") & ""%>')">Start Quiz</A>

Lad være med at bruge "javasript:"-URI'er. Brug onclick til at
gøre noget når folk klikker, og lad linket pege på noget semi-fornuftigt
for folk uden Javascript.
<URL:http://jibbering.com/faq/index.html#FAQ4_24>

Eksempel:
onclick="popUp(this.href);return false;">Start Quiz</a>

Hvis en "onclick confirm" skal bede om en accept før man skifter,
så kan den nemt tilføjes:

onclick="if (confirm('skal vi skifte side?'){ popUp(yhis.href); }
return false;">Start Quiz</a>

/L

Fra : Jacob ..

Dato : 02-04-04 11:14

> Hvad skal den gøre?

Den skal poppe up og folk skal så confirme at de er på vej ind. Efterfølgende
skal et popup vindue åbnes (Syv/Login/StartQuiz.asp?KatID=<%Response.....).

Jeg forsøgte at sætte dit confim-forslag ind uden held - Hvor helt præcis skal
det sættes ind:

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-04-04 17:07

> [...]

> skal et popup vindue åbnes (Syv/Login/StartQuiz.asp?KatID=<%Response.....).
>
> Jeg forsøgte at sætte dit confim-forslag ind uden held - Hvor helt

"Uden held" er ikke nogen særlig god fejlbesked, så det er svært at sige
hvad der gik galt ... men tyrkfejlen i koden kunne være en grund :)
(Skulle være "this", ikke "yhis")>

Prøv:

onclick="if (confirm('Skal vi skifte side?'){ popUp(this.href); }
return false;">Start Quiz</a>

/L

Fra : Jacob ..

Dato : 02-04-04 21:21

&gt; "Uden held" er ikke nogen særlig god fejlbesked, så det er svært at sige
&gt; hvad der gik galt ... men tyrkfejlen i koden kunne være en grund :)
&gt; (Skulle være "this", ikke "yhis")>

Nej men det er svært at beskrive en fejl når "Skiltet nede i venstre hjørne" bare oplyser
"Object expected ')'" i en given linie som ikke eksisterer.

"yhis" spottede jeg men lige meget hjalp det.

Jeg fornemmer lidt at det nok er min javascript:popUp kommando der f.... det hele lidt op
når den kommer i forbindelse med onclick. Men jeg har brug for at det vindue der åbner er
i form at et lille vindue og at man skal bekræfte *inden* det åbnes.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-04-04 21:59

Jacob .. <laessoe@yahoo.com> writes:

> &gt; (Skulle være "this", ikke "yhis")>

(din nyhedsklient skriver ogtegn-g-t-semikolon i stedet for ">". Det
er noget rod! ... hmm, ser ud til at du bruger html.dk. Det plejer
de ikke at gøre).

> Nej men det er svært at beskrive en fejl når "Skiltet nede i venstre
> hjørne" bare oplyser "Object expected ')'" i en given linie som ikke
> eksisterer.

Det er rigtigt. Hvad du kan gøre, er at lægge siden et sted på nettet
hvor vi kan se den, og sige hvilken browser du bruger. Så kan vi selv
se fejlen.

Min kode er naturligvis ikke testet fuldt ud, for jeg har ikke Popup-
funktionen.

> Jeg fornemmer lidt at det nok er min javascript:popUp kommando der
> f.... det hele lidt op når den kommer i forbindelse med onclick.

Som sagt, drop den. Du har aldrig(!) brug for at skrive "javascript:"
på en web side[1].
Den kode jeg gav sidst skulle (7-9-13) virke.

> Men jeg har brug for at det vindue der åbner er i form at et lille
> vindue og at man skal bekræfte *inden* det åbnes.

Også hvis brugeren ikke har Javascript slået til?

/L
[1] Det eneste "javascript:" bør bruges til er bookmarklets. Så hvis du
ikke laver en side om sådan nogen, *så* har du aldrig brug for det.