ENCTYPE="multipart/form-data"
Fra : pepss

Dato : 01-04-04 11:35

hejsa NG

hvordan får jeg fat i noget tekst når jeg i min form bruger
ENCTYPE="multipart/form-data"?

jeg har prøvede med Request.Form(feltnavn) som jeg plejer at bruge men så
får jeg ikke noget med....

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Belial

Dato : 01-04-04 15:15

> hvordan får jeg fat i noget tekst når jeg i min form bruger
> ENCTYPE="multipart/form-data"?
>
> jeg har prøvede med Request.Form(feltnavn) som jeg plejer at bruge men så
> får jeg ikke noget med....

Prøv at bruge Upload.Form i stedet. Det virker fint hos mig.

Fra : pepss

Dato : 04-04-04 16:38

"Belial" skrev

> Prøv at bruge Upload.Form i stedet. Det virker fint hos mig.

det virker desværre heller ikke..
det må ha noget at gøre med at man skal bruge en componet til det..

Fra : pepss

Dato : 04-04-04 16:43

"pepss" skrev
> hvordan får jeg fat i noget tekst når jeg i min form bruger
> ENCTYPE="multipart/form-data"?

jeg har nu forsøgt noget andet hvor jeg så også får en fejl.
jeg bruger aspSmartUpload og mit for søg ser sådan ud:

filen jeg sender fra:
<form METHOD="POST" action="send_brev.asp" ENCTYPE="multipart/form-data">
<input type="text" name="brev" size="10" />
<input type="submit" value="Send">
</form>

filen send_brev.asp ser sådan ud:
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload
Response.Write Request.Form(brev)

og den fejl jeg får er
Request object error 'ASP 0102 : 80004005'
Expecting string input

/ami/test/send_brev.asp, line 24

The function expects a string as input.

er der en der kan fortælle mig hvad der er der går galt?

Fra : Jørgen Müller

Dato : 05-04-04 14:39

pepss skrev:
>filen send_brev.asp ser sådan ud:
>Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
>mySmartUpload.Upload
>Response.Write Request.Form(brev)

I de upload componenter jeg har prøvet skal man bruge
mySmartUpload.Form("brev") for at få fat i værdien.

Når du initalizerer upload controllen overfører du alle værdier fra formen
til upload componenten.
Vil tro at det er udførligt beskrevet i dokumentationen til componenten.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : pepss

Dato : 06-04-04 10:13

"Jørgen Müller" skrev

> I de upload componenter jeg har prøvet skal man bruge
> mySmartUpload.Form("brev") for at få fat i værdien.

ja så let var det
jeg må ha kluderet i det for jeg sysnes jeg har prøvede det...

> Når du initalizerer upload controllen overfører du alle værdier fra formen
> til upload componenten.

nu spørger jeg nok dumt men hvad "initalizerer upload controllen"? er det
når man sender på måden enctype="multipart/form-data"?
måber det er en der kan forklare hvad enctype="multipart/form-data" endlig
gør!?

> Vil tro at det er udførligt beskrevet i dokumentationen til componenten.

desværre synes jeg ikke at den er særlig god på punkt.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-04 12:04

pepss skrev:

> nu spørger jeg nok dumt men hvad "initalizerer upload
> controllen"?

Det er din kode der initialiserer komponenten - det betyder bare at
komponenten oprettes og udfører de kommandoer der er relevant fra
begyndelsen. I forbindelse med en upload-komponent, kan det fx se
således ud:

' Opret et upload-objekt.
Set myUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

' Overfør formdata til objektet
myUpload.Upload

> er det når man sender på måden enctype="multipart/form-data"?

Nej. Multipart/form-data er en besked til browseren om at formdata
også kan indeholde filer. Det er en forudsætning for at kunne
uploade filer at man anvender multipart/form-data.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 06-04-04 17:34

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

> [...]
> komponenten oprettes og udfører de kommandoer der er relevant fra
> begyndelsen. I forbindelse med en upload-komponent, kan det fx se

[snip]

> Nej. Multipart/form-data er en besked til browseren om at formdata
> også kan indeholde filer. Det er en forudsætning for at kunne
> uploade filer at man anvender multipart/form-data.

der kan man bare se jeg troede det var noget vildt med at dataen blev sendt
som binær