Courier Imap og namespaces
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 31-03-04 19:17

Hejsa

Jeg har et problem med courier-imap og dets namespace. Mit problem er at
alle mine mapper kommer som undermapper til "Inbox" dvs. også Sent,draft
og trash. Når jeg prøver at oprette en mappe selv så virker der også kun
hvis det er som undermappe til inbox.

Ifølge den FAQ jeg kunne finde (
http://www.inter7.com/courierimap/FAQ.html#namespace ) burde det være et
problem på klient sidem, men jeg har prøvet med både Mozilla 1.6 og
squirrelmail webmail og jeg har ikke kunnet få det til at virke.
Jeg har på fornemmelsen at jeg har overset noget i min opsætning af
enten serveren eller klienten.

Jeg har forsøgt med det de foreslår i deres readme, men uden resultat (
http://www.inter7.com/courierimap/README.imap.html )

Mit Setup
* Gentoo Linux med:
- OpenLdap 2.1.26
- Postfix 2.0.19
- Procmail 3.22
- courrier-imap 3.0.2
- apache 2.0.49
- squirrelmail 1.4.2
- jamm 0.9.6

* Jeg har fulgt den guide der er på jamm's hjemmeside
http://jamm.sourceforge.net/howto/single-html/mailserver.html

* Jeg har ikke customizeret noget bagefter endnu

* Jeg bruger courier-imapd-ssl når min mozilla connecter og
courier-imapd når det er min webmail der connecter

I mozilla har jeg prøvet følgende instillinger
map server directory: <blank>
Show only subscribed folders: Ja
Server support folder that contain folders and messages: Ja
Max server connections: 5
Personal namespace: <blank>
public (shared) namespace: <blank>
Other users namespace: <blank>
Allow server to override these namespaces : ja

Jeg har også prøvet at angive det manuelt som angivet i readme filen.

Squirrelmail kører bare med sine default værdier

mvh
Henrik Lynggaard