Recompilering af kerne
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 30-03-04 20:43

Hej ng.

Jeg har compilet en ny kerne, men kan ikke boote fra den, jeg har nu fået
den mistanke at det nok skyldes manglende understøttelse af min ide
controller, og vil derfor compile på ny.
Da jeg lavede den anden kerne ændrede jeeg en del indstlillinger som der
også skal med i den nye kerne - mit spørgsmål er så om jeg skal
compile helt forfra, eller om der er en fiks måde så jeg beholder de
indstillinger jeg havde lavet, og nu bare kan tilføge understøttelse af
min ide controller?

--
Mvh.
Kasper Nordal Lund

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 30-03-04 22:39

Hejsa,

Måske ville folk være mere entusiastiske hvis du sagde, hvad du er i gang
med at kompile

- Nico

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 31-03-04 05:46

On Tue, 30 Mar 2004 23:39:03 +0200, Nikolaj Hansen wrote:

> Hejsa,
>
> Måske ville folk være mere entusiastiske hvis du sagde, hvad du er i gang
> med at kompile

Sorry - det er kerne 2.6.4

--
Mvh.
Kasper Nordal Lund

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-03-04 06:53

Kasper Nordal Lund <kasper@lund.dk> writes:

> Sorry - det er kerne 2.6.4

Prøv at sige 'Linuxkerne'. Vi snakker om forskellige systemer her i
gruppen der alle har hver deres kerne.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Klaus Petersen

Dato : 30-03-04 22:50

> [...]
> compile helt forfra, eller om der er en fiks måde så jeg beholder de
> indstillinger jeg havde lavet, og nu bare kan tilføge understøttelse af

Nu er ret ny i "faget" - men jeg vil mene dine indstillinger ligger i
..config filen.

Så er det sådan set bare at hoppe ind i den med en tekst-editor og lave de
ændringer du måtte have lyst til - i flg. min mening er de forskellige
options nemme at genkende selv i .config filen - især hvis du har prøvet at
løbe spørgsmålene igennem et par gange.

..config filen findes i rodbiblioteket på din kernel source.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-03-04 23:34

On 2004-03-30, Kasper Nordal Lund <kasper@lund.dk> wrote:
> Jeg har compilet en ny kerne, men kan ikke boote fra den, jeg har nu fået
> den mistanke at det nok skyldes manglende understøttelse af min ide
> controller, og vil derfor compile på ny.

Det har de fleste nok af os nok prøvet på et tidspunkt -- mindre heldig
fejl (at glemme at inkludere support for ens boot medium)

> [...]
> compile helt forfra, eller om der er en fiks måde så jeg beholder de
> indstillinger jeg havde lavet, og nu bare kan tilføge understøttelse af

Dine kerne-compile-indstillinger ligger i

/usr/src/<kerne>/.config

Da du sikkert har kørt "make menuconfig" kører du bare den igen, og
inkluderer support for din IDE controller. Derefter laver du så bare en

make depend bzImage modules modules_install (hvis det er 2.4)

eller

make ; make modules modules_install (hvis det er 2.6)

Så skulle der kun bliver oversat det nødvendige og så meget som muligt
"genbrugt" fra sidste oversættelse!

Mvh Thomas