Slot 1 med Celeron FCPGA ?
Fra : Steen Frederiksmose

Dato : 27-04-01 17:02

Hej NG!

Er der nogen som har et svar vedr. følgende:

Kan jeg bruge følgende celeron processor (128 KB cache) med en converter til
mit motherboard (slot 1)? støtter boardet 128 KB cache?

Intel
Celeron FCPGA 800

Mit board er et Gigabyte GA-6CXC-1 rev. 3.1, og understøtter jf. manual:

- CPU Pentium II / III Processor
- 256 / 512 KB 2nd Cache in CPU
- CPU clock 3,5 til 8,0
- Bus hastighed 100 / 133

Hvilken converter skal jeg bestille?

Er det en dårlig løsning med en converter?

og ja!
jeg har læst vedr 256/512 KB cache, men jeg har før oplevet, at en manual
ikke har hele svaret!

mvh

Steen Frederiksmose
Varde

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-04-01 20:33

Steen Frederiksmose skrev...

>Kan jeg bruge følgende celeron processor (128 KB cache) med en
>converter til mit motherboard (slot 1)?

Ja, med en opdatering til nyeste bios:

http://www.gigabyte.com.tw/support/temp/6cxc_1_i_f3.zip

>støtter boardet 128 KB cache?

Ja. I denne forbindelse er cachen ligegyldig, da den sidder på CPU'en.

>Hvilken converter skal jeg bestille?

Personligt ville jeg vælge en Asus S370.

>Er det en dårlig løsning med en converter?

Sjældent. Der er fordele og ulemper. Hastighedsmæssigt og
stabilitetsmæssigt er der ingen forskel. Men hvis din bios har begrænsede
muligheder mht. indstilling af volt og FSB, så kan en konverter nogle
gange være en løsning.

Ulempen ved en konverter er at der ikke er plads til så stor en køler som
hvis det havde været et socket motherboard.

Begge dele er tilsyneladende helt uvæsentligt for dig, idet de oftest
benyttes i forbindelse med overclocking.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm