SpamAssassin rapporter
Fra : Rander

Dato : 29-03-04 21:43

Jeg har et problem med min SpamAssassin - jeg modtager i øjeblikekt et utal
at virus-inficerede mails, og SA insisterer på at sende en mail til
afsenderen om dette forhold. Det betyder at jeg på min root-konto modtager
et par hundrede bounce-mails i døgnet, da SA sjældent kan komme af med sine
"Du har virus"-mails.

Men jeg kan ikke lige lure hvor jeg fortæller SA at den IKKE skal sende
nogle mails om at nogen har sendt virus?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Vanvid hos individer er en undtagelse. Men i grupper,
nationer og epoker er det nærmere reglen. (Nietzsche)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-03-04 18:41

On Mon, 29 Mar 2004 22:42:54 +0200, Rander wrote:

> [...]
> et par hundrede bounce-mails i døgnet, da SA sjældent kan komme af med sine

Er du sikker på det er Spamassassin der rapporterer det?

(det er ikke den gængse funktionalitet af Spamassassin)

--
Christian Jørgensen | It's always a long day
http://www.razor.dk | - 86400 doesn't fit into a short.

Fra : Rander

Dato : 31-03-04 02:56

Tue, 30 Mar 2004 19:40:59 +0200 brugte Christian Joergensen 16 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Er du sikker på det er Spamassassin der rapporterer det?
>(det er ikke den gængse funktionalitet af Spamassassin)

*SUK* Nej, det er selvfølgelig qmail-scanner der laver den...

Det er ikek sådan når man kigger det forkerte sted! :-/

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det er kun raske mennesker, som er villige til at medgive, at de er gale. (Nora Ephron)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-03-04 19:04

Rander skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> Men jeg kan ikke lige lure hvor jeg fortæller SA at den IKKE skal sende
> nogle mails om at nogen har sendt virus?

Hmm, jeg kan ikke, men vil du ikke heller have din qmail til at afvise såvel
virus-mailene, som bounce-mailene?
Jeg kender ikke qmail, men med postfix er det bare et par linier i conf filen,
og et par filer med oplysning om hvad den skal afvise, mon ikke at qmail kan
bruge de samme filer?

Ivar Madsen

Fra : Esben Laursen

Dato : 31-03-04 20:53

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg kan ikke lige lure hvor jeg fortæller SA at den IKKE skal sende
> nogle mails om at nogen har sendt virus?

I min qmail-scanner er der på linie 120 dette:

# Addresses that should be alerted of any quarantined Email
my $NOTIFY_ADDRS='recips';

Man kan også sætte den til: "admin" "sender" eller "all" (man burde vel også
kunne sætte den til ' ' har dog ikke testet det)

når du så har ændret i filen skal du huske at lave en chmod +s
qmail-scanner.pl eller vil det ikke virke =)

Så vidt jeg ved anbefaler de ikke at man ændre direkte i qmail-scanner.pl
filen, men jeg bruger det af og til ellers hvis du hellere vil konfigurere
en ny hedder optionen: --notify med samme options som overstående...

Hygge

Esben