MS Windows
briani 27239
Fotos på TV
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 29-03-04 15:12

Når jeg brænder mine fotos på en CDR og vil vise dem på fjernsynet via
DVD-afspiller, flimrer billedet alt for meget. - Det gør de ikke på
PC-skærmen. Der er kvaliteten meget bedre.
Hvad kan jeg gøre for at få samme kvalitet på TV`et.?

Mvh
Erik

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-04 15:49

"Erik Kirkeby Rasmussen" <erkirkeby@hotmail.com> skrev :

>Når jeg brænder mine fotos på en CDR og vil vise dem på fjernsynet via
>DVD-afspiller, flimrer billedet alt for meget. - Det gør de ikke på
>PC-skærmen. Der er kvaliteten meget bedre.

Det har jo ikke rigtig noget med Windows at gøre.

news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom eller news:dk.teknik.dvd vil
være bedre grupper at spørge i.

Fortæl noget mere når du spørger i en af disse, hvilket program
bruger du og hvilken dvdafspiller.
--
Knud

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 29-03-04 16:09

Selv om det ikke har meget med windows at gøre så..

Dit TV har slet ikke de samme antal linier som dine billeder. Dvs. at din
DVD afspiller skal konvertere billedet så den kan være på skærmen. Det er
muligt den ikke er så god til det som en PC der viser billederne på en TV
skærm.

Viser Pcén billederne på monitoren er det ikke noget problem, da skærmen
passer til billederne, eller i hvertfald den måde det er lavet på. det gør
et TV ikke.

Men den type TV er på vej, fladskærm med DVI / VGA input og 1024x768 eller
mere i opløsning, så det er PC skærmen der bliver standarden, det er nemlig
nemmere at gå den anden vej, at vise TV billederne på en højere opløselig
skærm. Men der er også HDTV på vej i 1080 linier.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-03-04 17:37

On Mon, 29 Mar 2004 16:12:12 +0200, "Erik Kirkeby Rasmussen"
<erkirkeby@hotmail.com> wrote:

> [...]
>PC-skærmen. Der er kvaliteten meget bedre.
>Hvad kan jeg gøre for at få samme kvalitet på TV`et.?

På et 100 HZ TV, står billederne helt roligt,
forøvrigt synes jeg at det mest er menuerne,
der flimrer
mvh Ebbe