vis TOP 2 fra hver månede per år.
Fra : want2learn

Dato : 28-03-04 20:05

jeg har dette hvor jeg kan hente de 2 nyeste nyheder ud men
hvordan kan jeg gøre så den vil hente de 2 nyeste nyheder ud fra
hver månede per år.

code.
min del af coden er:
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
sql = "SELECT top 2 * FROM news ORDER BY [id] DESC"
rs.Open sql, cn, 3, 4

Function MyDateFormat(thedate)
Dim m, d, y, mdArr
mdArr =
Split("Januar,Februar,Marts,April,Maj,Juni,Juli,August,September,
Oktober,November,December",",")
m = mdArr(Month(CDate(thedate))-1)
d = day(Cdate(thedate))
y = year(Cdate(thedate))
MyDateFormat = m & " " & d & ". " & y
End Function

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
response.write "nyheder<br /><br />"
i = 0
Do While Not rs.EOF

strForfatter = rs("Forfatter")
strOverskrift = rs("Overskrift")
strTekst = rs("Tekst")
strDate = rs("Dato")

if month(strDate) = maaned then
if not i = 1 then
response.write "<b>" & MyDateFormat(strDate) & " - " &
strTekst & "<br /><br />" & _
"Skrevet af " & strForfatter & ".<br /><br />"
i = 1
end if
else
mdArr =
Split("Januar,Februar,Marts,April,Maj,Juni,Juli,August,September,
Oktober,November,December",",")

response.write mdArr(month(strDate)-1)
response.write "<br /><b>" & MyDateFormat(strDate) & " - " &
strTekst & "<br /><br />" & _
"Skrevet af " & strForfatter & ".<br /><br />"
i = 0

End If
maaned = month(strDate)
rs.MoveNext
Loop
Response.Write ""
else
Response.Write "Der er endnu ikke nogle Nyheder"
end if

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Dahl

Dato : 31-03-04 21:27

On Sun, 28 Mar 2004 19:05:12 +0000 (UTC), want2learn <info@p2u.dk>
wrote:

>jeg har dette hvor jeg kan hente de 2 nyeste nyheder ud men
>hvordan kan jeg gøre så den vil hente de 2 nyeste nyheder ud fra
>hver månede per år.

Hej,

lige noget hurtigt kode smidt sammen:

dim AktueltAar
dim AktuelMaaned
dim AntalNyheder
AntalNyheder = 2
AktueltAar = 2004

dim SQLStreng
SQLStreng = ""

for AktuelMaaned = 1 to 12
   SQLStreng = SQLStreng & "SELECT TOP " & AntalNyheder & "
Forfatter, Overskrift, Tekst, Dato WHERE Year(Dato) = " & AktueltAar &
" AND Month(Dato) = " & AktuelMaaned & " UNION "

next

' Fjerner lige den sidste union.
SQLStreng = left(SQLStreng, len(SQLStreng)-7)

response.write(SQLStreng)

Så skulle det bare være at hente et recordsæt på baggrund af
sql-strengen! - Jeg garanterer dog ikke for små fejl i koden

OG husk at ændr funktionerne YEAR og MONTH i forhold til den database
du benytter - hvis de nu hedder noget andet.

mvh
Ryan