Netbank, jvm og mozilla
Fra : Brian Emilius

Dato : 28-03-04 15:31

Hej NG

Har lige installeret mandrake 10 og vil gerne kunne bruge min netbank hos
nordea. Men så skal jeg jo bruge en jvm... Hvor finder jeg den, og hvordan
installerer jeg den korrekt, så den virker i mozilla?

På forhånd tak
--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 28-03-04 19:35

Brian Emilius wrote:
> [...]
> nordea. Men så skal jeg jo bruge en jvm... Hvor finder jeg den, og hvordan
> installerer jeg den korrekt, så den virker i mozilla?

Gå lidt op og kik i tråden :suse og java plugin

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 28-03-04 19:11

www.java.com

mvh
Thomas

Fra : Preben Holm

Dato : 28-03-04 21:45

> Har lige installeret mandrake 10 og vil gerne kunne bruge min netbank hos
> nordea. Men så skal jeg jo bruge en jvm... Hvor finder jeg den, og hvordan
> installerer jeg den korrekt, så den virker i mozilla?

Sig lige hvis du får betalinger og overførsler til at virke uden at
browseren crasher - det er mit problem - den crasher i mozilla og
firefox. I opera går opera ned inden den får set sig videre om - det er
skide irriterende at den fejl er genopstået - var ellers fri for den i
lang tid!!!

Så nu overfører jeg i hvert fald kun en ting ad gangen og så er det kun
hver anden gang overførslen går igennem - det er lidt noget skidt.

Mvh / Preben

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-03-04 12:33

Preben Holm wrote:

> Sig lige hvis du får betalinger og overførsler til at virke uden at
> browseren crasher - det er mit problem - den crasher i mozilla og
> firefox.

Efter sigende skulle det hjælpe at bruge Sun's JDK i stedet for f.eks.
Blackdown's. Jeg har dog ikke fået noget at betale siden jeg skiftede,
så jeg kan ikke garantere at det virker.

--
PeKaJe

I saw what you did and I know who you are.

Fra : Brian Emilius

Dato : 29-03-04 13:13

Peter Jensen skrev:

> Efter sigende skulle det hjælpe at bruge Sun's JDK i stedet for f.eks.
> Blackdown's. Jeg har dog ikke fået noget at betale siden jeg skiftede,
> så jeg kan ikke garantere at det virker.

Hehe... det er jo altid dejligt, når man ikke skal af med penge...

Fra : Preben Holm

Dato : 29-03-04 19:16

> Efter sigende skulle det hjælpe at bruge Sun's JDK i stedet for f.eks.
> Blackdown's. Jeg har dog ikke fået noget at betale siden jeg skiftede,
> så jeg kan ikke garantere at det virker.

Lavede samme trick, men mozilla (så vidt jeg kan se) bruger enten stadig
Sun's JDK eller også kræver det måske en genstart...
(tricket virker godt nok i forhold til MS Java)

Btw. havde ingen probs med Blackdown tidligere, men vil da prøve efter
en genstart så! Eller evt. mangler jeg at sætte noget op, men burde en
java-config i gentoo ikke være nok?

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-03-04 20:02

Preben Holm wrote:

> Lavede samme trick, men mozilla (så vidt jeg kan se) bruger enten
> stadig Sun's JDK eller også kræver det måske en genstart...

Genstart er *aldrig* løsningen med Linux

> Btw. havde ingen probs med Blackdown tidligere, men vil da prøve efter
> en genstart så! Eller evt. mangler jeg at sætte noget op, men burde en
> java-config i gentoo ikke være nok?

Ah, du er også Gentoo bruger. Det gør det jo let. Efter at have kørt
'java-config --set-system-vm=sun-jdk-1.4.2.04' (sun-jdk-1.4.2.04 er den
nyeste), så skal du bare køre '/usr/sbin/env-update' og logge på igen.
Det er ikke nemt at se at det er en anden Java der kører, havde det ikke
været fordi Nordeas netbank ser noget anderledes ud med Sun's Java.

Fortæl endelig hvis du får det til at virke med overførsler.

--
PeKaJe

A commune is where people join together to share their lack of wealth.
      -- R. Stallman

Fra : Preben Holm

Dato : 30-03-04 17:37

> Ah, du er også Gentoo bruger. Det gør det jo let.

Jaja, har fire af slagsen kørende - seneste fravalg af windows var min
bærbare som kom 2 år efter min workstation blev konverteret helt fra
windows.... så pt. har jeg ikke en eneste windows kørende.

Og så en debian server btw. :)

> [...]
> Det er ikke nemt at se at det er en anden Java der kører, havde det ikke
> været fordi Nordeas netbank ser noget anderledes ud med Sun's Java.

Ok, det vil jeg prøve...

> Fortæl endelig hvis du får det til at virke med overførsler.

Skal jeg nok.

Og tak for hjælpen..

P.S. Min server klarede sig med genstart pga. en fejl med usb - jeg aner
ikke hvorfor den ikke kunne finde min printer efter jeg tændte den...
Den havde ellers kørt i omkring 60 dage, så det var jo lidt synd *gg*

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-03-04 21:36

Brian Emilius skrev i -dk.edb.system.unix:

> Har lige installeret mandrake 10 og vil gerne kunne bruge min netbank hos
> nordea. Men så skal jeg jo bruge en jvm... Hvor finder jeg den, og hvordan
> installerer jeg den korrekt, så den virker i mozilla?

milli.dk/linux/java

Ivar Madsen

Fra : Brian Emilius

Dato : 28-03-04 23:41

Nu har jeg fået det til at virke...
Tak skal I alle ha'

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 29-03-04 16:55

Brian Emilius wrote:
> [...]
> nordea. Men så skal jeg jo bruge en jvm... Hvor finder jeg den, og hvordan
> installerer jeg den korrekt, så den virker i mozilla?

Er du ikke sød at fortælle nøjagtig hvilke versioner af java/mozilla du
bruger. Så kan jeg måske også få det til at virke.
--
Martin Thøgersen

Fra : Brian Emilius

Dato : 30-03-04 07:26

Martin Thøgersen skrev:

> Er du ikke sød at fortælle nøjagtig hvilke versioner af java/mozilla du
> bruger. Så kan jeg måske også få det til at virke.

Jeg bruger den danske mozilla 1.6 (Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; da-DK;
rv:1.6) Gecko/20040115)
og SUN Java's jvm (j2re1.4.2_04)

Håber det kan hjælpe