Dato med Javascript
Fra : David Wind

Dato : 28-03-04 15:18

Jeg er igang med at lave en lille kalender i javascript, men nu
er jeg løbet ind i et problem.... Hvordan finder man antallet af
dage i en måned.

Svar venligst tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-03-04 19:32

Du checker hvilken måned det er og derfra ved du så hvor mange dage
den måned har. Det eneste der er lidt tricky er februar hvor du er
nødt til at checke året også og se om det er helt deleligt med 4 for
at se om der er 28 eller 29 dage i måneden. For hele århundreder
gælder dog at de skal være helt delelige med 400 (som år 2000) men da
der er næsten 96 år til det er relevant kan du nok se bort fra dette
check. Dit javascript lever næppe så længe.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-03-04 21:16

David Wind <davidkofoedwind@ofir.dk> writes:

> Jeg er igang med at lave en lille kalender i javascript, men nu
> er jeg løbet ind i et problem.... Hvordan finder man antallet af
> dage i en måned.

Det afhænger jo af året, så:

function daysInMonth(year,mth) {
var date1 = new Date(year,mth-1,1);
var date2 = new Date(year,mth,1);
return Math.round((date2-date1)/864e5);
}

(At bruge Date-objekter er altid nemmere og sikrere end at tænke selv).

Eksempel:
daysInMonth(2004,2);
returnerer 29.

> Svar venligst tak.

Jeg svarer sgu aldrig venligt :)
/L

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 31-03-04 13:32

Hehe Lasse - det er rimeligt sejt det der Slant noget du har på din side!
: )
Specielt da jeg så det i Mozilla frem for IE ;o )

Venlig hilsen - Jakob

<URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>