MS Windows
briani 27239
skrivebord uden taskbar - HJÆLP!
Fra : Jorgen Peter Kjeldse~

Dato : 28-03-04 09:26

Hej,

min WinXP opfører sig pludselig mærkeligt!
Når den er færdig med at boote, er det eneste jeg ser skrivebordets
wallpaper, ingen ikoner, ingen taskbar. Højre museklik giver ingen reaktion,
den eneste måde jeg kan komme i kontakt med maskinen er med task manager
(Ctr Alt Del), hvorfra jeg så kan starte forskellige programmer. Der er dog
en hel del som ikke virker, bl.a. kan jeg ikke brænde CD'er (min første
tanke var at redde data). Og jeg kan ikke gå på nettet.
Jeg har prøvet opstart i Safe mode, hvilket godt nok giver mig adgang til
taskbar, men stadig kan jeg ikke brænde CD'er. Og når jeg starter op igen er
det det samme - jer ser bare skrivebords-wallpaperet. "Last good
configuration"-optionen virker heller ikke - samme resultat.
Jeg tør ikke umiddelbart geninstallere Windows, er bange for at miste
uerstattelige data.

Det er dybt frustrerende, hvis der er nogle som har hints til hvad jeg kan
gøre, vil jeg være meget taknemmelig.

Venlig hilsen
Jørgen Peter

Fra : Torben

Dato : 28-03-04 10:12

"Jorgen Peter Kjeldsen" <pjoernpost2.tele.dk(fjern klammer)> skrev i
en meddelelse news:40669163$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Har du tjekket for virus?
--
Mvh Torben

Fra : Jorgen Peter Kjeldse~

Dato : 28-03-04 09:58

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> wrote in message
> Har du tjekket for virus?

Ja, jeg har Avast installeret med "resident" beskyttelse, så jeg tror ikke
at det er det...

Jørgen Peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-03-04 11:32

On Sun, 28 Mar 2004 10:26:06 +0200, "Jorgen Peter Kjeldsen"
<pjoernpost2.tele.dk(fjern klammer)> wrote:
klip
>Jeg tør ikke umiddelbart geninstallere Windows, er bange for at miste
>uerstattelige data.

>Venlig hilsen
>Jørgen Peter

Hvis du smider XP CD'en i, og bruger funktionen opgrader, mister du
vel ingen data, det har jeg da gjort nogle gange uden at miste noget.
mvh Ebbe

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 28-03-04 12:23

Jorgen Peter Kjeldsen skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Det er dybt frustrerende, hvis der er nogle som har hints til hvad
> jeg kan gøre, vil jeg være meget taknemmelig.

Har du prøvet at lave en "general rensning" altså starte den op i fejlsikret
tilstand:
Hente de nyeste opdateringer fra WindowsUpdate
Opdatere viruspogrammet og skanne hele computeren for virus
Rense for spyware o.lign. med Ad-aware[1] og Spybot S&D[2]
Rens din registerings database evt. med RegClean[3]
Defragmenter din HD

[1] url:http://www.lavasoft.de/
[2] url:http://www.safer-networking.org/
[3] url:http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-1

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/