Tastatur virker ikke under linux-install :~
Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-03-04 22:51

Hejsa

Jeg er relativt ny mht. linux, men jeg har besluttet mig for at nu skal jeg
lære det. Jeg har tidligere installeret og brugt linux til lidt
grundlæggende opgaver, men aldrig noget rigtigt avanceret. Inden for
dos/windows har jeg imidlertid stor erfaring. Men jeg er stødt på et problem
nu, under install af red hat linux 9.0, mit tastatur på min bærbare virker
ganske enkelt ikke under install af linux :(

Det virker fint i bios, det virker så jeg kan trykke "enter" til at
installere linux i grafisk-mode, eller jeg kan skrive "linux text" for text
versionen af install, men uanset hvad jeg trykker her, sker det samme,
tastaturet svarert ikke længere efter selve installen går i gang. Min første
skærm er jo om jeg vil teste medierne inden install, og her kan jeg intet
stille op, da alle taster er døde.

Der har aldrig været problemer med tastaturet i hverken bios, dos eller
windows og heller ikke med hverken et PS/2 eller et USB tastatur sat til,
virker det. Er der nogen der ved hvad der kan være galt, eller om det bare
ikke er muligt at installere på alle bærbare (hvad jeg næppe tror på), eller
skal jeg bare have en anden end red hat 9, fx suse eller mandrake? Det
drejer sig om en helt nyindkøbt Hewlett-Packard / Compaq 2100.

På forhånd mange tak for hjælpen til en stakkel linux-noob :)

Jonny.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-03-04 23:02

On 2004-03-27, Jonny Jensen <jonny_jensenNO_SPA@Mmail.dk> wrote:
> På forhånd mange tak for hjælpen til en stakkel linux-noob :)

"Footnotes: At the beginning, trying to install RedHat 8.0 or 9.0 versions I
had to disable the| Legacy USB support in the BIOS setup (as you mention),
otherwise the keyboard would freeze when the installation process launches.
If you try with the any of the RedHat earlier versions there's no problem at
all."

Fra

http://lisonbee.freeshell.org/linux/laptop/presario_2100.html

Mit råd: tag mandrake 9 eller 10 istedet. Lader til at være nemmere (og så
har du også hans "guide" at holde dig til!)

Mvh Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-03-04 00:09

In article <slrnc6budb.44d.zensonic@www.zensonic.dk>, Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> If you try with the any of the RedHat earlier versions there's no problem at

Jeg opgraderede BIOS på mit bundkort. Enhver USB enhed tilsluttet
under opstart hængte maskinen. Nu virker det.

> Mit råd: tag mandrake 9 eller 10 istedet. Lader til at være nemmere (og så
> har du også hans "guide" at holde dig til!)

Enig.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 28-03-04 00:21

> [...]
launches.
> If you try with the any of the RedHat earlier versions there's no problem

Simpelthen lige det der var galt ;)

> http://lisonbee.freeshell.org/linux/laptop/presario_2100.html
>
> Mit råd: tag mandrake 9 eller 10 istedet. Lader til at være nemmere (og så
> har du også hans "guide" at holde dig til!)

Tusind tak for det gode link, det er hermed i mine favoritter... Nu mangler
jeg bare at hente 2½ CD mere, så har jeg også mandrake, så i morgen står den
på linuxinstall. endnu en gang, tak :)

Jonny.