Netværks spørgsmål
Fra : Destroyer

Dato : 27-04-01 14:26

Jeg har 2 computere.. De har begge et 100mbit netkort i, og er koblet op på
en hub, hvor routeren også er koblet på...
Det fungerer også godt nok...

Så har jeg så sat et ekstra 100mbit netkort i begge maskiner, så de kan køre
100 mbit indbyrdes (krydset ledning)... Jeg har givet det netkort, som er
tilsluttet hubben, i begge maskiner internetip'erne. Dvs. 192.168.1.2 osv...
Jeg har givet de krydsede netkort 192.168.0.1 osv.. Problemet er så, når jeg
skal overføre noget, så sender den over det ene netkort, og modtager over
det andet...

Derfor kører det stadig kun med 10mbit.

Ved du hvad man kan/skal gøre???

M.v.h.

Henrik

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-04-01 16:56

"Destroyer" <destroyer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvad man kan/skal gøre???

Måske fulgte der en diskette med netkortene, hvor der findes en
config-utility. Prøv at kører den og se hvilke indstillinger, du kan ændre
på.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Bent skohorn

Dato : 27-04-01 18:16

> [...]
> Problemet er så, når jeg
> skal overføre noget, så sender den over det ene netkort, og modtager over

Definer overfører.. bruger du windows filesharing eller tilslutter du f.eks
via ftp ?

Fra : Destroyer

Dato : 28-04-01 08:10

Jeg bruger FTP...

Men jeg har fået det til at køre... Nu kører den med omkring 3mb/s, er det
ikke godt nok???

M.v..h

Henrik