MS Windows
briani 27239
min com genkender ikke .avi-filer?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-03-04 01:25

Efter jeg har haft problemer med at opdatere .xvid, downloade jeg en codec
pakke ( http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml ) <-(la
være med at downloade den :( ! )

Jeg installerede pakken og med fulgte alt muligt gøjl som intet havde med
codec at gøre. Den 'overtog' mediaplayer og skrev en hilsen i toppen hvor
der stod noget i retning af "now you dont have to search for codecs anymore,
you have them all". Jeg afinstallerede pakken. Og så kom problemerne.
Herefter virkede Norton Antispam ikke mere, men det er en anden historie.

Min computer genkender ikke .avi filer mere og kan ikke afspille dem. Der er
bare et 'tomt' ikon og når jeg klikker popper mediaplayer op og kan ikke
afspille dem. Jeg har installeret de grundlæggende codecs for divx og xvid,
men lige lidt hjælper det. Skriver at mediaplayer ikke understøtter
formatet. Jeg har kikket efter opdates til XP men jeg har dem alle.

Nogen der har et bud? Kan jeg cleare min PC (evt afinstallere mediaplayer og
installere igen) eller hvad f*nden skal jeg gøre :(

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 01:53

Thomas Hjort skrev:

> Kan jeg cleare min PC (evt afinstallere mediaplayer og
> installere igen) eller hvad f*nden skal jeg gøre :(

Den bedste codec-pakke jeg til dato har fundet er ACE Mega Codec
Pack. Der har aldrig været problemer med den her i hvert tilfælde.
Det har der derimod med f.eks. Nimo Codec Pack.

Jeg kører pt. med version 5.93 Pro og den har en funktion som kan
afinstallere alle tidligere codecs, så man får muget ordentligt
ud inden ACE-pakken kommer ind. Der er tilsyneladende også kommet
en 5.95, men den er stadig i beta, så den gider jeg ikke at rode
med. Se evt.: <http://acemcp.uw.hu/>. Det skal dog siges, at jeg
ikke har hele pakken installeret. Langt fra endda, for den har
langt flere codecs, end jeg nogensinde får behov for.

Jeg har kun disse installeret:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ace_591_pro/installerede_codecs.png>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-03-04 14:43

> [...]
> ikke har hele pakken installeret. Langt fra endda, for den har
> langt flere codecs, end jeg nogensinde får behov for.

Tak for svaret. Nu har jeg installeret codec pakken igen, og kun med hvad du
har hakket af (+xvid). Men den køre nu mediaplayer classic? Kan man
indstille maskinen til at køre med den nye mediaplayer?

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-03-04 14:44

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har hakket af (+xvid). Men den køre nu mediaplayer classic? Kan man
> indstille maskinen til at køre med den nye mediaplayer?

PS jeg kan stadig ikke afspille .avi filer med mediaplayer.

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 15:10

Thomas Hjort skrev:

> Kan man indstille maskinen til at køre med den nye
> mediaplayer?

Det er vel blot et spørgsmål om at associere *.avi-filer med
MediaPlayer 9, eller hvad du nu end bruger. Højreklik på den
filtype, du gerne vil have til at åbne med f.eks. MP 9 og vælg
så punktet 'Åben med...'. Find det ønskede program og husk et
flueben i 'Brug altid dette program...'. Du kan også åbne MP9
og klikke på Select All inde i Tools > Options > File Types,
eller vælge individuelle filer, som skal associeres med MP9.

Hvis du stadig ikke kan afspille *.avi-filer i MP, så er det
sikkert fordi, du mangler det codec, som er brugt i filen.
Prøv at installere AVIcodec og åben så det videoklip, som MP
ikke kan afspille i AVIcodec. Programmet vil fortælle dig,
om du har det rette codec installeret, og hvor det kan hentes,
hvis du ikke har. <http://avicodec.duby.info/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-03-04 16:01

> [...]
> ikke kan afspille i AVIcodec. Programmet vil fortælle dig,
> om du har det rette codec installeret, og hvor det kan hentes,

AVIcodec skriver "Video : 657 MB, 1962 Kbps, 25.1 fps, 640*480 (4:3),
XVID = XVID Mpeg-4, Supported". Den skulle altså være supported? Men kan
ikke afspilles med MP. Jeg kan dog afspille filen med både BS og VLC player
:O ???

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 18:45

Thomas Hjort skrev:

> Den skulle altså være supported? Men kan ikke afspilles med
> MP. Jeg kan dog afspille filen med både BS og VLC player

Hmm. Noget tyder på at MP er smadret.
Har du prøvet at installere MP 9 codec pack? Den har jeg også
installeret, men er dog ikke klar over, om den har nogen effekt
overhovedet, når jeg også har ACE-pakken installeret.

http://www.soft32.com/download-Windows_Media_Player_9_Codecs_Pack-2592-5.html

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-03-04 21:31

> [...]
> installeret, men er dog ikke klar over, om den har nogen effekt
> overhovedet, når jeg også har ACE-pakken installeret.

Det virkede ikke. Kan man afinstallere MP og reinstallere den igen? Jeg tror
MP er blevet smadret under et af mine forsøg med at installere xvid update.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 27-03-04 21:39

> [...]
tror
> MP er blevet smadret under et af mine forsøg med at installere xvid

Det mærkelige er at MP godt vil afspille asf, mpg og og wmv ?

Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 21:52

Thomas Hjort skrev:

> Kan man afinstallere MP og reinstallere den igen?

Det ved jeg ikke. Måske kan man installere den oveni sig selv,
for den kan jo da hentes som en selvstændig fil hos MS.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-03-04 01:22

> Det ved jeg ikke. Måske kan man installere den oveni sig selv,
> for den kan jo da hentes som en selvstændig fil hos MS.

> [...]

Tak for din hjælp.

Har du en url hvorfra man kan hente den nyeste MP?

Mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-04 03:39

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-03-04 13:45

> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Shit. Det virkede heller ikke. Hmmm kan være jeg helt må droppe MP,
medmindre jeg vil formattere.

Mvh Thomas

Fra : Rado

Dato : 29-03-04 14:06

On Sun, 28 Mar 2004 14:44:46 +0200, "Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk>
wrote:

>Shit. Det virkede heller ikke. Hmmm kan være jeg helt må droppe MP,
>medmindre jeg vil formattere.

Du kunne jo evt. prøve at geninstallere/reparere Windows (uden at
fjerne den gamle).

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-03-04 14:40

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne jo evt. prøve at geninstallere/reparere Windows (uden at
> fjerne den gamle).

Hvordan gør jeg det?

mvh Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-04 14:25

Thomas Hjort skrev:

> Shit. Det virkede heller ikke.

Sært.

> Hmmm kan være jeg helt må droppe MP, medmindre jeg vil
> formattere.

Jeg oplever i hvert tilfælde sjældent problemer med MP 9 her (den
engelske udgave). Den kan afspille de samme filer som f.eks. Zoom
Player Pro (som nok er den afspiller jeg bruger mest) men er det
samtlige *.avi-filer på din computer, som MP 9 ikke kan afspille
eller er det kun nogle få? Har du prøvet at stille MP 9 til at
den selv skal hente et codec, hvis den ikke kan afspille filen?
(Tools > Options > Player: 'Download codecs automatically'), eller
den funktion er måske allerede koblet til?

Får du en fejlmeddelelse fra MP 9, eller hvad sker der helt præcist?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-03-04 15:08

> [...]
> Player Pro (som nok er den afspiller jeg bruger mest) men er det
> samtlige *.avi-filer på din computer, som MP 9 ikke kan afspille

Det er alle.

> Har du prøvet at stille MP 9 til at
> den selv skal hente et codec, hvis den ikke kan afspille filen?

Jep.

> Får du en fejlmeddelelse fra MP 9, eller hvad sker der helt præcist?

Jeg får medelelsen at filen er korrupt eller formatet ikke understøttes. Jeg
får faktisk også korrupt medelelsen når jeg åbner med BS, men efter jeg har
trykket OK vil den gerne afspille filen. Måske kvaliteten er en anelse
forringet.
Dette gælder alle .avi filer også nye jeg har downloaded.
Det er saftsusme mystisk.

Mvh Thomas