MS Windows
briani 27239
Instal. af nyt spil i XP.
Fra : Steen

Dato : 26-03-04 21:04

Jeg har problemer med at køre et nyinstal. spil, Farcry.
Når jeg vil starte det får jeg en fejlmelding : CD/DVD emulation software
has been detected.
Nogen der har et bud på hvad der er galt.

Mvh Steen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 26-03-04 21:14

"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg har problemer med at køre et nyinstal. spil, Farcry.
> Når jeg vil starte det får jeg en fejlmelding : CD/DVD emulation software
> has been detected.
> Nogen der har et bud på hvad der er galt.

Det er formentlig en form for kopibeskyttelse. Bruger du CloneCD eller
Alchohol 120 eller
noget i den retning?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Janner

Dato : 26-03-04 22:00

> [...]
> has been detected.
> Nogen der har et bud på hvad der er galt.

I mit tilfælde måtte jeg afinstallere deamon tools helt og holdent .......
løste herefter problemet ved erstatte den originale exe fil med en fra
gamecopyworld .... og nu kunne jeg både køre farcry og deamon tools

Hygge

Jan

Fra : jj

Dato : 26-03-04 22:38

On Fri, 26 Mar 2004 21:03:44 +0100, "Steen"
> [...]

>has been detected.
>Nogen der har et bud på hvad der er galt.
Svin, der er hvad de er, skal de nu også bestemme hvilken softwarer
der må ligge på end PC, de skulle have en retsag på over at snuse
rundt på ens PCuden tilladelse.
Gid den værste virus der måtte findes kunne finde vej til deres server
hos Farcry folkene.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-03-04 22:59

"jj" <jj@jj.dk> wrote in message

> [...]
> rundt på ens PCuden tilladelse.
> Gid den værste virus der måtte findes kunne finde vej til deres server

Rolig nu :) Hvor mange spil idag checker f.eks. ikke også hvilken version af
DirectX du har install. på din PC - og det er du vel glad for, da du ellers
ikke kunne vide om det var årsagen til dit spil ikke virker ;)

*/Henrik Pedersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-03-04 03:46

Ar der er installeret CD/DVD emuleringssoftware på computeren har ikke
samme effekt som om DirectX er installeret.
Uden DirectX virker spillet ikke mens det ville virke fint med
emuleringssoftwaren hvis det ikke lige var for at spillet har
indbygget en funktion som gør at det ikke vil starte hvis det finder
sådant software installeret på PC'en.
Der er masser af fuldt legale anvendelsesmuligheder så deres blokering
er uundskyldelig. Det ville have været noget andet hvis det kun kunne
anvendes til piratkopiering. Mange Brandings programmer kommer med
emuleringssoftware.
Desuden er det totalt ineffektivt overfor pirater da disse typisk
kører med crackede versioner.
Så man generer almindelige mennesker uden at få noget gavnligt ud af
det.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-03-04 00:19

On Fri, 26 Mar 2004 22:38:21 +0100, jj wrote:

>Svin, der er hvad de er

Næh, svinene det er dem som med deres evindelige pirateri tvinger
softwareproducenterne til hele tiden at finde på nye måder at foresvare sig
på. Desværre til stor gene for betalende brugere.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)