| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Seat Leon TDI PD 150 HK Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  26-03-04 19:00 |  
  |   
            Nogen der har erfaringer med nævnte model?
 Lupo'en skal nok nærmest skiftes ud.
 
 Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et monster
 med en sådan boks!
 
 God weekend.
 
 /Patrick
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 19:14 |  
  |   
            > Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et
 monster
 > med en sådan boks!
 
 Alternativt kunne du snuppe en helt ny TDi 130 hk med boks og klima.
 
 Sådan en har min kammerat lige købt, og de sælges billigt ved forhandlerne
 for tiden.
 
 -- 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  26-03-04 19:31 |  
  |   
            On Fri, 26 Mar 2004 19:13:43 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 >Alternativt kunne du snuppe en helt ny TDi 130 hk med boks og klima.
 >Sådan en har min kammerat lige købt, og de sælges billigt ved forhandlerne
 >for tiden.
 
 Hvad er billigt?
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 21:09 |  
  |   
            > >Alternativt kunne du snuppe en helt ny TDi 130 hk med boks og klima.
 > >Sådan en har min kammerat lige købt, og de sælges billigt ved
 forhandlerne
 > >for tiden.
 
 Han fik en klækkelig firma-rabat.
 
 Han slap 283.500 kronerinklusive 17"-fælge, tuningsboks (fra Landberg) med
 forhandler-garanti og hele balladen.
 
 -- 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  26-03-04 21:15 |  
  |  
 
            On Fri, 26 Mar 2004 21:08:49 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Han fik en klækkelig firma-rabat.
 >Han slap 283.500 kronerinklusive 17"-fælge, tuningsboks (fra Landberg) med
 >forhandler-garanti og hele balladen.
 OK...
 www.seat.dk - Seat Leon 1,9 TDI 130 Sport - kr. 279.979 
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 21:17 |  
  |  
 
            > >Han fik en klækkelig firma-rabat.
 > >Han slap 283.500 kronerinklusive 17"-fælge, tuningsboks (fra Landberg)
 med
 > >forhandler-garanti og hele balladen.
 >  www.seat.dk - Seat Leon 1,9 TDI 130 Sport - kr. 279.979
 Jep - mener han fortalte, han havde presset dem over 20.000 kroner i forhold
 til listeprisen.
 Det går lettere, når man kan dokumentere over 80.000 km´s erhvervskørsel om
 året og kan få flåderabat. De er VILDE efter at få sådan en kunde, for de
 tjener mere på ham, end på 3 andre alm kunder til en Ibiza 1,4.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  26-03-04 21:22 |  
  |   
            On Fri, 26 Mar 2004 21:16:58 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 >Jep - mener han fortalte, han havde presset dem over 20.000 kroner i forhold
 >til listeprisen.
 >Det går lettere, når man kan dokumentere over 80.000 km´s erhvervskørsel om
 >året og kan få flåderabat. 
 
 Flåderabat få's ikke ift. km, men ift. antal biler, man køber
 (min 7)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 21:28 |  
  |   
            > Flåderabat få's ikke ift. km, men ift. antal biler, man køber
 > (min 7)
 
 Han talte om en rabat, som han KUN kunne få, hvis hans arbejdsgiver på tro
 og love underskrev en blanket, der godtgjorde, at den ellers private bil
 skulle bruges til massiv erhvervskørsel. Og den rabat var stor.
 
 Mener den hed flåderabat - til virksomheder. Men den konkrete virksomhed
 køber også rigtig mange biler.
 
 -- 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Henrik B. (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  27-03-04 14:24 |  
  |   
            Hr. Mogens Knudsen wrote:
 ::: Jep - mener han fortalte, han havde presset dem over 20.000 kroner
 ::: i forhold til listeprisen.
 ::: Det går lettere, når man kan dokumentere over 80.000 km´s
 ::: erhvervskørsel om året og kan få flåderabat.
 ::
 :: Flåderabat få's ikke ift. km, men ift. antal biler, man køber
 :: (min 7)
 
 Der er ikke antal på.
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Hr. Mogens Knudsen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  27-03-04 14:29 |  
  |   
            On Sat, 27 Mar 2004 14:23:38 +0100, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >Der er ikke antal på.
 
 Det gælder hos Opel -> jeg kender en aut. Opel-forhandler
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Bernhart (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Bernhart | 
  Dato :  26-03-04 21:17 |  
  |   
            Hvad er normalprisen ? og hvilken model er det ?
 Hilsen
 Kim
 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:40648df4$0$11550$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > >Alternativt kunne du snuppe en helt ny TDi 130 hk med boks og klima.
 > > >Sådan en har min kammerat lige købt, og de sælges billigt ved
 > forhandlerne
 > > >for tiden.
 >
 > Han fik en klækkelig firma-rabat.
 >
 > Han slap 283.500 kronerinklusive 17"-fælge, tuningsboks (fra Landberg) med
 > forhandler-garanti og hele balladen.
 >
 > -- 
 > /Jan W Nielsen
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 21:26 |  
  |  
 
            > Hvad er normalprisen ? og hvilken model er det ?
 Kan ikke huske, hvad den hedder. Det er noget med noget "kampagne-noget", og
 sådan..   
Men den har ret meget udstyr.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Carsten Petersen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  27-03-04 14:56 |  
  |   
            
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:406491f5$0$11585$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Hvad er normalprisen ? og hvilken model er det ?
 >
 > Kan ikke huske, hvad den hedder. Det er noget med noget "kampagne-noget",
 og
 > sådan..   
>
 > Men den har ret meget udstyr.
 Toledo Plus.
 --
 Mvh
 Carsten
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  26-03-04 22:07 |  
  |   
            On Fri, 26 Mar 2004 21:08:49 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 > tuningsboks (fra Landberg) med forhandler-garanti
 
 Næppe korrekt...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 22:18 |  
  |   
            > Næppe korrekt...
 
 Jeg løber ikke hav vind.
 
 Det står sågar i slutsedlen.
 
 -- 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Patrick Blom (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  26-03-04 22:23 |  
  |   
            > > tuningsboks (fra Landberg) med forhandler-garanti
 >
 > Næppe korrekt...
 >
 >
 > /Mogens
 
 Hvorfor skal Jan i modvind for det? Kender en gut der har fået flåde rabat
 på 35K for en 20VT Leon, blot fordi han kender en der kender en. Bilen er
 udelukkende til privat brug. Han har en ford Galaxy som firmabil.
 
 Kom ikke og påstå det ikke kan lade sig gøre! Eller var det Landbergboxen vi
 snakker om? :)
 
 Gutes wocheende!
 
 /Patrick
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 22:27 |  
  |  
 
            > Kom ikke og påstå det ikke kan lade sig gøre! Eller var det Landbergboxen
 vi
 > snakker om? :)
 Det var det sidste - men det KAN lade sig gøre. Jeg kender flere, der har
 fået tilbudet.
 Importøren hiver sig i håret, men forhandlerne gør det alligevel. Min ven
 med Toledo TDi 130 er dog den eneste, der ligefrem har fået det skrevet ind
 i kontrakten sort på hvidt. Forhandleren monterer den oven i købet for ham
 og viser, hvordan den af- og påmonteres.
 P.S.: Min kammesjuk er en hård forhandler - han lever af den slags.   
> Gutes wocheende!
 I lige måde.   
-- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Henrik B. (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  27-03-04 14:25 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 ::
 :: P.S.: Min kammesjuk er en hård forhandler - han lever af den slags.
 ::   
Nok nærmere sælgeren der er et fjols.    
M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Jan W Nielsen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  27-03-04 15:01 |  
  |  
 
            > :: P.S.: Min kammesjuk er en hård forhandler - han lever af den slags.
 > Nok nærmere sælgeren der er et fjols.    
De er det samme, hver gang han køber bil.
 Mon ikke sælgerne, som min kammerat, laver en nøje beregning af, hvad de
 tjener på en fyr,d er kører mellem 250.000 og 300.000 km på tre år, og så
 dernæst når en løsning, hvor alle bliver tilfredse..?
 Der løber immevæk en del olieskift, rep, dæk etc, etc på, når en bil kører
 så langt.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Landberg (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  26-03-04 22:32 |  
  |  
 
            > > > tuningsboks (fra Landberg) med forhandler-garanti
 > >
 > > Næppe korrekt...
 > >
 > >
 > > /Mogens
 >
 > Hvorfor skal Jan i modvind for det? Kender en gut der har fået flåde rabat
 > på 35K for en 20VT Leon, blot fordi han kender en der kender en. Bilen er
 > udelukkende til privat brug. Han har en ford Galaxy som firmabil.
 >
 > Kom ikke og påstå det ikke kan lade sig gøre! Eller var det Landbergboxen
 vi
 > snakker om? :)
 >
 > Gutes wocheende!
 Jeg tror det er FGA-boksen der er genstand for diskussion.....
 Jeg har ærlig talt heller ikke kendskab til, at Seat-importøren har godkendt
 min boks, men man ved jo aldrig. Et er teori, et andet praksis....
 MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 23:31 |  
  |  
 
            > Jeg har ærlig talt heller ikke kendskab til, at Seat-importøren har
 godkendt
 > min boks, men man ved jo aldrig.
 Det har importøren ikke.   
-- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Hr. Mogens Knudsen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  27-03-04 06:07 |  
  |   
            On Fri, 26 Mar 2004 23:30:51 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 >Det har importøren ikke. 
 
 Så et eller andet sted har jeg altså ret. 
 
 I tilfælde af havari gør en forhandler nok det, at han demonterer
 boksen og tilkalder serviceinspektøren. "Svindel og humbug", men 
 OK for en bilejer, når blot garantien står nævnt i kontrakten...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Landberg (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  26-03-04 22:03 |  
  |  
 
            > Nogen der har erfaringer med nævnte model?
 > Lupo'en skal nok nærmest skiftes ud.
 >
 > Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et
 monster
 > med en sådan boks!
 Det var sq noget af et spring fra en Lupo til sådan en djævel...
 Jeg har selv haft kig på samme bil som dig. Den er rigtig fed. Den trækker
 helt vildt og er rigtig sportslig - men.... For ca. 60.000kr mindre får du
 en Leon Sport 130hk TDi PD. Med boks på er der ikke stor forskel mellem
 motorerne - ca. 10hk og 10nm. Til gengæld har "den lille" markant mindre
 turbotøven end modellen med 150hk fordi "den store" har en større turbo. Det
 engelske blad Dieselcar skrev faktisk, at en 130hk TDi var hurtigere på de
 første meter, fordi motoren var hurtigere i gang. Top Sport 150hk har lidt
 mere udstyr, men det er detaljer. Bl.a. et skørtekit, som rigtigt nok ser
 fedt ud, men som man jo ikke selv har så meget glæde af. Undervognen,
 bremserne og sæderne er de samme. En 130hk TDi PD koster 280.000kr og jeg
 vil tro, at du med det rette snakketøj vil kunne få Climatronic til 16.000kr
 med i handlen.
 En opresumering: Seat Leon Top Sport 150hk TDi PD er lidt af en drømmebil og
 den trækker vildt. Den lyder også fedt, i betragtning af at det er en
 diesel.... Der er også noget magisk over de tre røde bogstaver i TDI. Til
 dagligt er den dog nok ikke verdens mest omgængelige bil da der er en del
 turbotøven.
 En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
 "ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
 Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra
 (3.000-4.000kr).
 MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
Med en pige på godt to år og en pige på godt to dage - og derfor for lidt
 plads i en Seat Leon Sport   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Fisker [8900] (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] | 
  Dato :  26-03-04 22:12 |  
  |   
            "Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c425pi$2dg1ou$1@ID-159215.news.uni-berlin.de...
 > En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
 > "ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
 
 En TDI PD 150 HK med boks kan dog nooooget mere :)
 
 \Mandal
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Landberg (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  26-03-04 22:29 |  
  |  
 
            > > En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt
 så
 > > "ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
 >
 > En TDI PD 150 HK med boks kan dog nooooget mere :)
 Ikke ret meget mere. Og de 452nm som den jeg satte en boks på fik var
 faktisk max for kobling og motorophæng.
 MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Patrick Blom (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  26-03-04 22:12 |  
  |  
 
            > Det var sq noget af et spring fra en Lupo til sådan en djævel...
 >
 > Jeg har selv haft kig på samme bil som dig. Den er rigtig fed. Den trækker
 > helt vildt og er rigtig sportslig - men.... For ca. 60.000kr mindre får du
 > en Leon Sport 130hk TDi PD. Med boks på er der ikke stor forskel mellem
 > motorerne - ca. 10hk og 10nm. Til gengæld har "den lille" markant mindre
 > turbotøven end modellen med 150hk fordi "den store" har en større turbo.
 Det
 > engelske blad Dieselcar skrev faktisk, at en 130hk TDi var hurtigere på de
 > første meter, fordi motoren var hurtigere i gang. Top Sport 150hk har lidt
 > mere udstyr, men det er detaljer. Bl.a. et skørtekit, som rigtigt nok ser
 > fedt ud, men som man jo ikke selv har så meget glæde af. Undervognen,
 > bremserne og sæderne er de samme. En 130hk TDi PD koster 280.000kr og jeg
 > vil tro, at du med det rette snakketøj vil kunne få Climatronic til
 16.000kr
 > med i handlen.
 > En opresumering: Seat Leon Top Sport 150hk TDi PD er lidt af en drømmebil
 og
 > den trækker vildt. Den lyder også fedt, i betragtning af at det er en
 > diesel.... Der er også noget magisk over de tre røde bogstaver i TDI. Til
 > dagligt er den dog nok ikke verdens mest omgængelige bil da der er en del
 > turbotøven.
 > En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
 > "ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
 > Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra
 > (3.000-4.000kr).
 >
 >
 > MVH
 >
 > Thomas Landberg
 >  www.bokstuning.dk
Hej Landberg...
 Jeg kan godt se det med 130 chippet vs. 150 standart. Men hvad nu hvis vi
 siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?
 /Patrick
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 22:20 |  
  |   
            > Men hvad nu hvis vi
 > siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?
 
 Det tror jeg.
 
 TDi 150 hk får omkrrng 180 hk. TDi 130 får 160-170 hk.
 
 -- 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Landberg (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  26-03-04 22:28 |  
  |  
 
            > > Men hvad nu hvis vi
 > > siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?
 >
 > Det tror jeg.
 >
 > TDi 150 hk får omkrrng 180 hk. TDi 130 får 160-170 hk.
 Korrekt. Som du har set på siden, så fik 150hk TDi PD'en 182hk og 452nm. En
 130hk får omkring 170hk og 440nm. Jeg regner med at få målt en Seat Ibiza
 130hk+ TDi PD i næste uge. Den er ret kvik - går fra 0-100km/t på 7.2
 sekunder. Så snart jeg har målingen ryger den på siden. En 130hk TDi PD med
 boks er der ikke rigtigt nogle negative ting ved. Ingen turbotøven af
 betydning.
 MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Carsten Petersen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  27-03-04 14:59 |  
  |   
            
"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c4278b$2er34s$1@ID-159215.news.uni-berlin.de...
 > > > Men hvad nu hvis vi
 > > > siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?
 > >
 > > Det tror jeg.
 > >
 > > TDi 150 hk får omkrrng 180 hk. TDi 130 får 160-170 hk.
 >
 > Korrekt. Som du har set på siden, så fik 150hk TDi PD'en 182hk og 452nm.
 En
 > 130hk får omkring 170hk og 440nm. Jeg regner med at få målt en Seat Ibiza
 > 130hk+ TDi PD i næste uge. Den er ret kvik - går fra 0-100km/t på 7.2
 > sekunder. Så snart jeg har målingen ryger den på siden. En 130hk TDi PD
 med
 > boks er der ikke rigtigt nogle negative ting ved. Ingen turbotøven af
 > betydning.
 Intet negativt nej, det kan jeg skrive under på!
 Og tillykke med familieforøgelsen  
--
 Mvh
 Carsten
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Carsten Petersen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  27-03-04 15:05 |  
  |   
            
 "Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:c4278b$2er34s$1@ID-159215.news.uni-berlin.de...
 > > > Men hvad nu hvis vi
 > > > siger 130 chippet mod 150 chippet. Er det så de 10 HK+10 NM du nævner?
 > >
 > > Det tror jeg.
 > >
 > > TDi 150 hk får omkrrng 180 hk. TDi 130 får 160-170 hk.
 >
 > Korrekt. Som du har set på siden, så fik 150hk TDi PD'en 182hk og 452nm.
 En
 > 130hk får omkring 170hk og 440nm. Jeg regner med at få målt en Seat Ibiza
 > 130hk+ TDi PD i næste uge. Den er ret kvik - går fra 0-100km/t på 7.2
 > sekunder. Så snart jeg har målingen ryger den på siden. En 130hk TDi PD
 med
 > boks er der ikke rigtigt nogle negative ting ved. Ingen turbotøven af
 > betydning.
 
 Har lige været hos Seat i Barcelona og prøve den kommende Seat Altea med 2.0
 16V TDI 140 hk, kanon bil!
 Hvad kan du mon gøre ved sådan en?
 
 --
 Mvh
 Carsten
 
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Landberg (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  27-03-04 15:17 |  
  |  
 
            > Har lige været hos Seat i Barcelona og prøve den kommende Seat Altea med
 2.0
 > 16V TDI 140 hk, kanon bil!
 > Hvad kan du mon gøre ved sådan en?
 Det er jo så samme motor som i en VW Touran 2.0TDi - og sådan en har jeg sat
 boks på....
 http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
441.5nm og 178hk. Den kan godt flytte sig.
 MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Mogens K (Alfa Romeo~ (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens K (Alfa Romeo~ | 
  Dato :  27-03-04 15:25 |  
  |  
 
            On Sat, 27 Mar 2004 15:16:38 +0100, "Landberg"
 <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
 >Det er jo så samme motor som i en VW Touran 2.0TDi - og sådan en har jeg sat
 >boks på....  www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
>441.5nm og 178hk. Den kan godt flytte sig.
 Det lyder jo flot og ser også flot ud på "papiret". Omdrejningsspændet
 ser også interessant ud. Hvorledes opleves sådan en bil ift. en
 sportslig benzinbil på 3 liter - sportslig?
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Landberg (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  27-03-04 15:34 |  
  |  
 
            > >Det er jo så samme motor som i en VW Touran 2.0TDi - og sådan en har jeg
 sat
 > >boks på....  www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
> >441.5nm og 178hk. Den kan godt flytte sig.
 >
 > Det lyder jo flot og ser også flot ud på "papiret". Omdrejningsspændet
 > ser også interessant ud. Hvorledes opleves sådan en bil ift. en
 > sportslig benzinbil på 3 liter - sportslig?
 Trist nok har jeg ikke nået at prøve Touran'en selv. Boksen blev sendt til
 ham. Han fik den monteret og derefter mødtes vi hos FDM i Aalborg for at få
 den målt. Ham der kører i den er repræsentant og havde travlt, så det blev
 bare til en måling og væk var han.
 M.h.t. om en diesel er sportslig eller ej, så er det lidt et spørgsmål om
 smag og behag. Jeg synes en diesel med et jævnt træk fra 1.500 til lidt over
 4.000 omdr/min kan være rigtig sportslig, men lyden kommer ikke op på niveau
 med en god benziner. F.eks. lyder en 150hk TDi PD fed og sportslig, mens min
 egen 90hk bare lyder - af diesel... En 130hk TDi PD siger ikke så meget og
 det virker sq lidt pudsigt at hamre fra 0-100km/t i en Ibiza på 7.2 sekunder
 med en motorlyd der er særdeles afdæmpet. En benziner med rette lyd virker
 hurtigere, selvom den skulle være langsommere. Jeg savner stadig min Xsara
 VTS og det brøl den gav når den passerede 5.000omdr/min, men til dagligt er
 en diesel meget mere anvendelig for mig, fordi kræfterne er der "altid".
 MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-03-04 22:10 |  
  |  
 
            Landberg wrote:
 > MVH
 >
 > Thomas Landberg
 >  www.bokstuning.dk
>
 > Med en pige på godt to år og en >pige på godt to dage< - og derfor for
 > lidt plads i en Seat Leon Sport   
Hey - te'løk   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-03-04 22:19 |  
  |  
 
            > Thomas Landberg
 > Med en pige på godt to år og en pige på godt to dage - og derfor for lidt
 > plads i en Seat Leon Sport   
Tillykke...!
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Landberg (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Landberg | 
  Dato :  26-03-04 22:29 |  
  |  
 
            > > Med en pige på godt to år og en pige på godt to dage - og derfor for
 lidt
 > > plads i en Seat Leon Sport   
>
 > Tillykke...!
 Takker   
MVH
 Thomas Landberg
 www.bokstuning.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thunderbird [7100] (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  27-03-04 03:36 |  
  |   
            On Fri, 26 Mar 2004 22:02:43 +0100, "Landberg"
 <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
 
 >> Nogen der har erfaringer med nævnte model?
 >> Lupo'en skal nok nærmest skiftes ud.
 >>
 >> Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et
 >monster
 >> med en sådan boks!
 >
 >Det var sq noget af et spring fra en Lupo til sådan en djævel...
 >
 >Jeg har selv haft kig på samme bil som dig. Den er rigtig fed. Den trækker
 >helt vildt og er rigtig sportslig - men.... For ca. 60.000kr mindre får du
 >en Leon Sport 130hk TDi PD. Med boks på er der ikke stor forskel mellem
 >motorerne - ca. 10hk og 10nm. Til gengæld har "den lille" markant mindre
 >turbotøven end modellen med 150hk fordi "den store" har en større turbo. Det
 >engelske blad Dieselcar skrev faktisk, at en 130hk TDi var hurtigere på de
 >første meter, fordi motoren var hurtigere i gang. Top Sport 150hk har lidt
 >mere udstyr, men det er detaljer. Bl.a. et skørtekit, som rigtigt nok ser
 >fedt ud, men som man jo ikke selv har så meget glæde af. Undervognen,
 >bremserne og sæderne er de samme. En 130hk TDi PD koster 280.000kr og jeg
 >vil tro, at du med det rette snakketøj vil kunne få Climatronic til 16.000kr
 >med i handlen.
 >En opresumering: Seat Leon Top Sport 150hk TDi PD er lidt af en drømmebil og
 >den trækker vildt. Den lyder også fedt, i betragtning af at det er en
 >diesel.... Der er også noget magisk over de tre røde bogstaver i TDI. Til
 >dagligt er den dog nok ikke verdens mest omgængelige bil da der er en del
 >turbotøven.
 >En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
 >"ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
 >Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra
 >(3.000-4.000kr).
 
 Skule jeg personligt vælge mellem en Leon eller en Toledo så ville jeg
 jeg ikke tøve et sekund og vælge Toledoen. IMo er den væsentligt kønnere
 end Leon'en.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Carsten Petersen (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  27-03-04 15:02 |  
  |   
            
 "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
 news:92q96094036hjte8aamp5jgo3fji65fno4@4ax.com...
 > On Fri, 26 Mar 2004 22:02:43 +0100, "Landberg"
 > <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
 >
 > >> Nogen der har erfaringer med nævnte model?
 > >> Lupo'en skal nok nærmest skiftes ud.
 > >>
 > >> Sad og lurede på bokstuning.dk, og nævnte model bliver jo nærmest et
 > >monster
 > >> med en sådan boks!
 > >
 > >Det var sq noget af et spring fra en Lupo til sådan en djævel...
 > >
 > >Jeg har selv haft kig på samme bil som dig. Den er rigtig fed. Den
 trækker
 > >helt vildt og er rigtig sportslig - men.... For ca. 60.000kr mindre får
 du
 > >en Leon Sport 130hk TDi PD. Med boks på er der ikke stor forskel mellem
 > >motorerne - ca. 10hk og 10nm. Til gengæld har "den lille" markant mindre
 > >turbotøven end modellen med 150hk fordi "den store" har en større turbo.
 Det
 > >engelske blad Dieselcar skrev faktisk, at en 130hk TDi var hurtigere på
 de
 > >første meter, fordi motoren var hurtigere i gang. Top Sport 150hk har
 lidt
 > >mere udstyr, men det er detaljer. Bl.a. et skørtekit, som rigtigt nok ser
 > >fedt ud, men som man jo ikke selv har så meget glæde af. Undervognen,
 > >bremserne og sæderne er de samme. En 130hk TDi PD koster 280.000kr og jeg
 > >vil tro, at du med det rette snakketøj vil kunne få Climatronic til
 16.000kr
 > >med i handlen.
 > >En opresumering: Seat Leon Top Sport 150hk TDi PD er lidt af en drømmebil
 og
 > >den trækker vildt. Den lyder også fedt, i betragtning af at det er en
 > >diesel.... Der er også noget magisk over de tre røde bogstaver i TDI. Til
 > >dagligt er den dog nok ikke verdens mest omgængelige bil da der er en del
 > >turbotøven.
 > >En Seat Leon Sport 130hk TDi PD kan næsten det samme. Den er ikke helt så
 > >"ægte", men til hverdag funker den garanteret perfekt.
 > >Husk i øvrigt at bestille den med ESP. Det koster ikke ret meget ekstra
 > >(3.000-4.000kr).
 >
 > Skule jeg personligt vælge mellem en Leon eller en Toledo så ville jeg
 > jeg ikke tøve et sekund og vælge Toledoen. IMo er den væsentligt kønnere
 > end Leon'en.
 
 Ja det er sjovt, de 2 biler er ens til og med bagdørene, men fremstår med
 vidt forskellige karaktertræk. Jeg foretrækker også Toledo, men som en
 28-årig kollega, der sværger til Leon udtrykte, "det er nok forskellen på
 ung og gammel"! ARGH!
 
 --
 Mvh
 Carsten
 
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |