Hjælp til min knallertmekaniker?
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 09:41

Jeg var nede med min piaggio nrg til det lokale knallert værksted forleden.
Den skulle ha' checket bremser & efterses for et startproblem. Så igår
ringede han & lagde besked, som jeg selvfølgelig først fik sent i går aftes.
Nå, men knallerten havde startet med det samme.. Batteriet blev målt igennem
forleden & det var fuldt opladet, det så jeg oven i købet selv på måleren,
så det var ikke det. Det er selvfølgelig fint at den starter på værkstedet,
men jeg måtte slæbe den ret langt derned, fordi den ikke startede hjemme hos
mig. Hvad kan sådan en fejl skyldes? Jeg har sat nyt tændrør i den &
batteriet er som sagt helt nyt. Er der nogen her der kan hjælpe mekanikeren
i rigtig retning (og dermed mig) ? Jeg gider ikke hente den, køre hjem, for
så imorgen at skulle trække den derned igen. Den har stået udenfor om dagen
hos dem, så den burde vel være blevet fugtig der, lige så vel som hjemme hos
mig. Jeg er totalt blank mht. hvad det problem skyldes (død både ved elstart
& kickstart).

Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 26-03-04 10:01

<Thomas> skrev i en meddelelse
> ... piaggio nrg .
startproblem.
> [...]
hos
> mig. Jeg er totalt blank mht. hvad det problem skyldes (død både ved

Har du prøvet at skifte tændrørshætten, det kan nemt være fugt i. Det vil
faktisk
være en hjælp at stille den uden for med det høj solskind vi har haft de
sidste dag.

Men tjek lige gnist og kompresition, næste gang den ikke vil starte.

Btw bruger du karburator sprit?

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 10:47

> Har du prøvet at skifte tændrørshætten, det kan nemt være fugt i.

Det vil jeg lige skynde mig at foreslå mekanikeren.

> Men tjek lige gnist og kompresition, næste gang den ikke vil starte.

Øhm ja, hvordan gør man så det?

> Btw bruger du karburator sprit?

Nej.

Tak for rådene, jeg videregiver dem straks til ham, som tager penge for at
lave noget, han tilsyneladende ikke ved nok om....

Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 26-03-04 10:59

> Det vil jeg lige skynde mig at foreslå mekanikeren

> Øhm ja, hvordan gør man så det?

> Nej.

Aaarg, det brude du virkeligt. Det kan godt være løsning på dit problem!

> Tak for rådene, jeg videregiver dem straks til ham, som tager penge for at
> lave noget, han tilsyneladende ikke ved nok om....

Hehe

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 11:27

> Aaarg, det brude du virkeligt. Det kan godt være løsning på dit problem!

> Hilsen / Best Regards
>
> Mikkel Lund

Det er selvfølgelig muligt, at jeg burde sætte mig mere ind i det. Men
mekanikeren nåede at ringe & lægge besked, inden jeg nåede at foreslå ham
det med tændrørshætten. Du havde sgu' ret, det var dén der var problemet!
Øv, jeg ville godt lige ha' noget at foreslå ham det først... Nå, men tusind
tak for hjælpen. Så var I da to der vidste noget om det her

Thomas