| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Lupo [part 2] Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  25-03-04 19:18 |  
  |   
            Hej igen...
 
 Nu er jeg nået så langt i min konklusion, at det ikke er kat'en på lupoen
 det er galt med.
 
 Jeg har efterfyldt den med olie, der er tilpas med vand på og der er hul
 igennem til udstødningsgas.
 
 Når den står i tomgang ruller den, og forsøger man at gasse op tager den
 maks. 1100 omdrejninger. Virker som om den er elektronisk begrænset for at
 beskytte motoren?!
 
 Tilfælles har både 1100 rpm. og tomgang at den oser utrolig meget! Helt sort
 os!
 
 Ifølge min (simple) viden er det enten fordi den får for lidt luft, eller
 for meget diesel.
 
 Jeg har haft skruet bælgen af før luftfilteret, for at se om det var
 stoppet. Stadig ingen forandring.
 
 Jeg har haft stikket taget af til luftmængdemåleren. Stadig ingen
 forandring.
 
 Jeg har haft skilt lufttilførslen ad helt ned til turboen for at konstatere
 (med en lang top) at møllen snurrer fint.
 
 Tilbage kan der næsten kun være, at den overfodrer med diesel.
 
 På min gamle BMW røg lamdasonden sig en tur, og det var lidt samme
 symptomer... den rullede lidt i tomgang (Lupoen ruller meget og går ud) og
 kunne ikke tage gas. Den druknede simpelthen sig selv!
 
 Håber I har lidt ledetråde her.
 
 På forhånd tak!
 
 /Patrick
 
 NB: Også postet i dk.teknik.bil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Juul (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  25-03-04 19:41 |  
  |   
            "Patrick Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> skrev i en meddelelse
 news:snF8c.865$h84.603@news.get2net.dk...
 > Hej igen...
 >
 > Nu er jeg nået så langt i min konklusion, at det ikke er kat'en på lupoen
 > det er galt med.
 >
 
 Hvad sagde værkstedet ?
 
 
 
 -- 
 Mvh
 Deaster
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-03-04 19:58 |  
  |   
            
   Patrick skrev
   >
   <SNIP om genvordigheder med Lupo>
 
   > Håber I har lidt ledetråde her.
   >
   > På forhånd tak!
   >
   Jeg skyder lige fra hoften... megen røg og manglende trækkraft.... Har
 nogen tjekket turbo'en ?????? De står jo gerne af, hvis man bruger
 funktionen med motorstop ved rødt lys og start igen ved grønt....
 
   VenHils
   Peter
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Patrick Blom (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  25-03-04 20:34 |  
  |   
            >   <SNIP om genvordigheder med Lupo>
 >
 >   > Håber I har lidt ledetråde her.
 >   >
 >   > På forhånd tak!
 >   >
 >   Jeg skyder lige fra hoften... megen røg og manglende trækkraft.... Har
 > nogen tjekket turbo'en ?????? De står jo gerne af, hvis man bruger
 > funktionen med motorstop ved rødt lys og start igen ved grønt....
 >
 >   VenHils
 >   Peter
 
 
 Bruger (brugte) aldrig eco funktionen = start/stop.
 
 /Patrick
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Roberto Saldo (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  26-03-04 07:52 |  
  |   
            Patrick Blom wrote:
 >>  <SNIP om genvordigheder med Lupo>
 >>
 >>  > Håber I har lidt ledetråde her.
 >>  >
 >>  > På forhånd tak!
 >>  >
 >>  Jeg skyder lige fra hoften... megen røg og manglende trækkraft.... Har
 >>nogen tjekket turbo'en ?????? De står jo gerne af, hvis man bruger
 >>funktionen med motorstop ved rødt lys og start igen ved grønt....
 >>
 >>  VenHils
 >>  Peter
 > 
 > 
 > 
 > Bruger (brugte) aldrig eco funktionen = start/stop.
 
 Så husker du vel også at betale lidt ekstra i 'grøn' afgift ikke?
 Det var jo derfor at den blev tildelt det grinagtige afgiftsniveau.
 
 -- 
 Roberto Saldo
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hr. Mogens Knudsen (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  25-03-04 20:03 |  
  |   
            On Thu, 25 Mar 2004 19:17:59 +0100, "Patrick Blom"
 <patrick@kaffekrogen.dk> wrote:
 
 >Jeg har haft skilt lufttilførslen ad helt ned til turboen for at konstatere
 >(med en lang top) at møllen snurrer fint.
 
 Nu kan man jo næppe checke en turbo's funktion ved at pirre lidt til
 skovlhjulet med en "finger". Turbo'en er defket, IMO...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           AA (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AA | 
  Dato :  25-03-04 20:06 |  
  |   
            En dyse eller Turbo er deffekt - ryger den i tomgang? hvis ja er det en
 dyse - ryger den først når den skal trække er det enten en dyse eller
 turboen. Få målt ladetryk etc.
 
 Kør dog ned til en mekanikker og få det checket før du får ødelagt mere
 
 
 "Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:84b660p9ogndpfknjhu4sv6156bbckuimk@4ax.com...
 > On Thu, 25 Mar 2004 19:17:59 +0100, "Patrick Blom"
 > <patrick@kaffekrogen.dk> wrote:
 >
 > >Jeg har haft skilt lufttilførslen ad helt ned til turboen for at
 konstatere
 > >(med en lang top) at møllen snurrer fint.
 >
 > Nu kan man jo næppe checke en turbo's funktion ved at pirre lidt til
 > skovlhjulet med en "finger". Turbo'en er defket, IMO...
 >
 >
 > /Mogens
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  25-03-04 20:12 |  
  |   
            AA wrote:
 :: Kør dog ned til en mekanikker og få det checket før du får ødelagt
 :: mere
 
 ENIG!!!
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Patrick Blom (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  25-03-04 20:33 |  
  |   
            > AA wrote:
 > :: Kør dog ned til en mekanikker og få det checket før du får ødelagt
 > :: mere
 >
 > ENIG!!!
 >
 > M.v.h.
 
 I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til rådighed, heller
 ej den bil der må trække den og sidst men ikke mindst kender jeg ingen der
 har kørekort til at køre med den.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik B. (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  25-03-04 20:44 |  
  |  
 
            Patrick Blom wrote:
 ::: ENIG!!!
 :::
 ::: M.v.h.
 ::
 :: I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til
 :: rådighed, heller ej den bil der må trække den og sidst men ikke
 :: mindst kender jeg ingen der har kørekort til at køre med den.
 Ring efter Falck. Koster ca. 800,-, som du får modregnet det halve af, hvis
 du samtidig melder dig ind (åbenbart en god idé med en Lupo).    
M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Patrick Blom (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Patrick Blom | 
  Dato :  25-03-04 20:51 |  
  |  
 
            SNIP (åbenbart en god idé med en Lupo).    
Kunne ikke være mere enig...
 /Patrick
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Dennis Pedersen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Pedersen | 
  Dato :  26-03-04 20:10 |  
  |   
            
"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:4063368f$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Patrick Blom wrote:
 > ::: ENIG!!!
 > :::
 > ::: M.v.h.
 > ::
 > :: I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til
 > :: rådighed, heller ej den bil der må trække den og sidst men ikke
 > :: mindst kender jeg ingen der har kørekort til at køre med den.
 >
 > Ring efter Falck. Koster ca. 800,-, som du får modregnet det halve af,
 hvis
 > du samtidig melder dig ind (åbenbart en god idé med en Lupo).    
Ah det kommer da an på hvor langt den skal..
 Sidst jeg havde brug for falck (og ikke var medlem) ville de have 3000(!!!!)
 for at hente bilen og det var kun små 100km den skulle
 Siden den dag har jeg haft falck ;)
 --
 /Dennis
 Pug 106GTI
 http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning:  http://salg.daydreamer.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              AA (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AA | 
  Dato :  25-03-04 21:25 |  
  |  
 
            ..
 >
 > I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til rådighed,
 heller
 > ej den bil der må trække den og sidst men ikke mindst kender jeg ingen der
 > har kørekort til at køre med den.
 Ja så er du jo på den - så må bilen blive holdende til den går til - du kan
 jo tilsyneladende ingen muligheder for at  flytte den. .     
PS Har du flere biler holdende rundt omkring som du har opgivet ?     
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              JBH (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : JBH | 
  Dato :  25-03-04 23:52 |  
  |   
            
 "Patrick Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> skrev i en meddelelse
 news:buG8c.918$Vk6.210@news.get2net.dk...
 > > AA wrote:
 > > :: Kør dog ned til en mekanikker og få det checket før du får ødelagt
 > > :: mere
 > >
 > > ENIG!!!
 > >
 > > M.v.h.
 >
 > I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til rådighed,
 heller
 > ej den bil der må trække den og sidst men ikke mindst kender jeg ingen der
 > har kørekort til at køre med den.
 >
 
 Så slæb den dog hjem med et træktov og en anden bil. Det kræver ikke stort
 kørekort. men husk kun 30 kmt.
 
 mvh
 JBH
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Thomas Rasmussen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen | 
  Dato :  26-03-04 08:29 |  
  |   
            "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> writes:
  
 > Så slæb den dog hjem med et træktov og en anden bil. Det kræver ikke stort
 > kørekort. men husk kun 30 kmt.
 
 Nu kender jeg ikke lige detaljerne med en lupo og dens gearkasse, men
 jeg har hvert fald fået at vide at jeg aldrig aldrig må slæbe min bil
 med alm. automatgear, noget med at den køling der skal til
 momentomformer eller noget ikke virker hvis ikke motoren trækker
 gearkassen. Det kan i værste fald betyde en smadret automatkasse der
 skal hovedrenoveres. Det står også i manualen til bilen at hvis man
 skal slæbe den skal man huske at afmontere trækaksel/kadanaksel,
 ligegyldig om den står i Neutral eller gear.
 
 Så hvis lupo'en har samme forbehold, så pas på med det. Ring istedet
 efter falck eller Dansk Autohjælp eller lign. Der må da være en af dem
 der gider smide din bil på fejeblad og videre på værksted. Det undre
 mig faktisk at du er så modvillig for dette, 800kr for at få din bil
 repareret istedet for at du bliver ved med at starte den op, pille ved
 turbo med værktøj og lign. halvunderlige forsøg, virker som om at du
 hurtigt kan komme til at ødelægge noget der koster væsentlig mere end
 800kr!
 
 
 Mvh
 Thomas
 
 -- 
 /"\  |  Human Knowledge Belongs To The World 
 \ /  |  -- Milo Hoffman in "AntiTrust" 
  x   |                   
 / \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Lars (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  26-03-04 09:35 |  
  |   
            Hejsa,
 
 "Patrick Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> wrote in message
 news:buG8c.918$Vk6.210@news.get2net.dk...
 
 > I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til rådighed,
 heller
 > ej den bil der må trække den og sidst men ikke mindst kender jeg ingen der
 > har kørekort til at køre med den.
 
 Meld dig ind i FDM til 515 kr/årlig og tegn igennem dem Dansk Autohjælp til
 285 kr/årligt. Så får du en udmærket medlemsblad oven i hatten, lidt
 rabatter hist og pist og sørger for at nogen i det mindste bare prøver at
 tale lidt fornuft til vor politikere ind imellem... Altsammen for 800 kr +
 100 kr i selvrisiko hver gang du har brug for Dansk Autohjælp.
 
 ** Lars
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Hans Paulin (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  26-03-04 09:51 |  
  |  
 
            Lars skrev:
 > Meld dig ind i FDM til 515 kr/årlig og tegn igennem dem Dansk
 > Autohjælp til 285 kr/årligt. Så får du en udmærket medlemsblad oven i
 > hatten, lidt rabatter hist og pist og sørger for at nogen i det
 > mindste bare prøver at tale lidt fornuft til vor politikere ind
 > imellem...
 ....men deres opfordring til at sænke registreringsafgiften igennem mange
 år har været som at slå vand på en gås, så den store gennemslagskraft
 hér vil jeg ikke påstå de har...
 ....jeg har trods dét dog været medlem af FDM i knap 25 år...
 -- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
 http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Lars (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  26-03-04 11:48 |  
  |  
 
            Hej Hans,
 "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message
 news:c40qvc$2nr6$1@news.cybercity.dk...
 > > Meld dig ind i FDM til 515 kr/årlig og tegn igennem dem Dansk
 > > Autohjælp til 285 kr/årligt. Så får du en udmærket medlemsblad oven i
 > > hatten, lidt rabatter hist og pist og sørger for at nogen i det
 > > mindste bare prøver at tale lidt fornuft til vor politikere ind
 > > imellem...
 > ...men deres opfordring til at sænke registreringsafgiften igennem mange
 > år har været som at slå vand på en gås, så den store gennemslagskraft
 > hér vil jeg ikke påstå de har...
 Næh.. Det har du ret i - men hvis nu de ikke var der, var der jo endnu færre
 der sagde det tit og ofte. Jeg ved ikke hvad det er med
 registeringsafgiften, hvem som helst bliver panisk angste for at pille ved
 den så snart de kommer i regering. Jeg huskede da tydeligt udtalelser før
 valget om at NU skulle der gøres noget ved det.. *BAH* En eller anden
 halvhjertet justering for at undgå priserne gik helt amok i forbindelse med
 prisudjævningen mellem EU landende.
 > ...jeg har trods dét dog været medlem af FDM i knap 25 år...
 Jeg syntes jo stadig de siger nogen rigtige ting, så også derfor er jeg
 medlem. Og derudover har vi nu taget den alternative løsning på at få
 reduceret registeringsafgiften - konen og jeg flytter til Sverige til
 efteråret, og så skal du bare se løjer    (okay, det var så ikke kun DERFOR
 vi flytter - men alligevel ganske dejlig sideeffekt). Bankens budget for
 os - og det er konservativt/forsigtigt lagt - giver os cirka 1.000 kroner
 mere om måneden og oven i hatten: Gård med plads til heste 40-50 km uden for
 Malmö (i dag landhus i Sorø), 2000-2001 BMW 530d touring (i dag 2000 Citroën
 Xsara VTS), "anden mindre bil" (i dag Citroën Saxo), konen på skolebænken
 (sygeplejerskestuderende i Herlev - i dag arbejdsløs markedsførsingsøkonom,
 dvs SU + lidt bijob i stedet for kontanthjælp). Hvis ikke det at bosætte sig
 i Sverige som koncept virker skræmmende, og det gør det ikke for os, var der
 jo ikke meget at betænke sig over...
 ** Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Hans Paulin (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  26-03-04 12:00 |  
  |  
 
            Lars skrev:
 > Hej Hans,
 >
 > "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message
 > news:c40qvc$2nr6$1@news.cybercity.dk...
 ....
 >> ...men deres opfordring til at sænke registreringsafgiften igennem
 >> mange år har været som at slå vand på en gås, så den store
 >> gennemslagskraft hér vil jeg ikke påstå de har...
 >
 > Næh.. Det har du ret i - men hvis nu de ikke var der, var der jo
 > endnu færre der sagde det tit og ofte.
 ....rigtigt...
 > Jeg ved ikke hvad det er med
 > registeringsafgiften, hvem som helst bliver panisk angste for at
 > pille ved den så snart de kommer i regering. Jeg huskede da tydeligt
 > udtalelser før valget om at NU skulle der gøres noget ved det.. *BAH*
 ....havde jeg sq da helt glemt...
 > Jeg syntes jo stadig de siger nogen rigtige ting, så også derfor er
 > jeg medlem.
 ....og jeg vil gerne via deres bil-tests ha sorteret de helt håbløse
 biler fra på min ønskeseddel...
 > Og derudover har vi nu taget den alternative løsning på
 > at få reduceret registeringsafgiften - konen og jeg flytter til
 > Sverige til efteråret, og så skal du bare se løjer   
snip
 > Gård med plads til heste
 > 40-50 km uden for Malmö (i dag landhus i Sorø), 2000-2001 BMW 530d
 > touring
 ....jeg er *slet* ikke spor misundelig!   
-- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
 http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Lars (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  26-03-04 12:59 |  
  |  
 
            Hej Hans,
 "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message
 news:c412fh$2ujn$1@news.cybercity.dk...
 > > Jeg ved ikke hvad det er med
 > > registeringsafgiften, hvem som helst bliver panisk angste for at
 > > pille ved den så snart de kommer i regering. Jeg huskede da tydeligt
 > > udtalelser før valget om at NU skulle der gøres noget ved det.. *BAH*
 > ...havde jeg sq da helt glemt...
 Det er jo det, der er den store fordel for dem. Folk har det med at glemme
 den slags "detaljer" når der er gået lidt tid. Og Mogens & Co ville jo
 aldrig hive den op af tasken og banke regeringen med alligevel, så det er jo
 stort set gratis at løbe fra den slags løfter.
 [FDM]
 > ...og jeg vil gerne via deres bil-tests ha sorteret de helt håbløse
 > biler fra på min ønskeseddel...
 Ohja, deres biltests er gode og seriøse.
 > > Gård med plads til heste
 > > 40-50 km uden for Malmö (i dag landhus i Sorø), 2000-2001 BMW 530d
 > > touring
 > ...jeg er *slet* ikke spor misundelig!   
Det skal du heller ikke være. Det er jo bare sådan en kedelig diesel-brænder
   De fås i øvrigt som nævnt i form af import fra Tyskland til cirka
 120-140.000 kroner (inklusive automatgear, læder, navigation, mmm)... Har så
 fundet en gut deroppe der står for import og indregistrering og så giver
 garanti på at den ikke er trafikskadet osv. Man siger man hvad man vil have,
 lægger et depositum - han finder dem så i primært Tyskland - og så 3-4 uger
 senere har man så sin "nye" bil.
 ** Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Hans Paulin (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  26-03-04 13:23 |  
  |  
 
            Lars skrev:
 > De fås i øvrigt som nævnt i form af import fra
 > Tyskland til cirka 120-140.000 kroner (inklusive automatgear, læder,
 > navigation, mmm)... Har så fundet en gut deroppe der står for import
 > og indregistrering og så giver garanti på at den ikke er trafikskadet
 > osv. Man siger man hvad man vil have, lægger et depositum - han
 > finder dem så i primært Tyskland - og så 3-4 uger senere har man så
 > sin "nye" bil.
 ....dejligt for jer!   
-- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
 http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  26-03-04 18:21 |  
  |  
 
            On Fri, 26 Mar 2004 11:48:01 +0100, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
 wrote:
 >Og derudover har vi nu taget den alternative løsning på at få
 >reduceret registeringsafgiften - konen og jeg flytter til Sverige til
 >efteråret, og så skal du bare se løjer    (okay, det var så ikke kun DERFOR
 >vi flytter - men alligevel ganske dejlig sideeffekt). Bankens budget for
 >os - og det er konservativt/forsigtigt lagt - giver os cirka 1.000 kroner
 >mere om måneden og oven i hatten: Gård med plads til heste 40-50 km uden for
 >Malmö (i dag landhus i Sorø), 2000-2001 BMW 530d touring (i dag 2000 Citroën
 >Xsara VTS), "anden mindre bil" (i dag Citroën Saxo), konen på skolebænken
 >(sygeplejerskestuderende i Herlev - i dag arbejdsløs markedsførsingsøkonom,
 >dvs SU + lidt bijob i stedet for kontanthjælp). Hvis ikke det at bosætte sig
 >i Sverige som koncept virker skræmmende, og det gør det ikke for os, var der
 >jo ikke meget at betænke sig over...
 Tak for din fine fremlægning af situationen - det er printet ud og vil
 blive brugt ved hver en lejlighed in-house. Jeg er pissemisundelig på
 dig og ønsker jer alt mulig held og lykke med fremtiden i Sverige. 
 Det er jo helt vildt, at I kan få den frihed, som angives - helt
 vildt. Der er noget gennemgribemde gamt i den danske samfundsmæssige
 opsætning. Jeg MÅ il Sverige at bo!
 www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111134261754&top=29&
/Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Lars (27-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  27-03-04 16:10 |  
  |  
 
            Hej Mogens,
 "Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
 news:ebp860dvc430q04bahecqaqh753rvvbntc@4ax.com...
 > Tak for din fine fremlægning af situationen - det er printet ud og vil
 > blive brugt ved hver en lejlighed in-house.
 Heheh.. Du siger bare til hvis du skal bruge yderligere argumenter. For mig
 var det jo et klart plus at konen er hestetosset og gerne vil have pladsen
 til at vi har dem stående selv...
 > Jeg er pissemisundelig på
 > dig og ønsker jer alt mulig held og lykke med fremtiden i Sverige.
 Tak-tak! Vi glæder os rigtig meget, det gør vi. Selv om det da skal
 indrømmes at det er med en smule vemod at vi har sat vores ellers dejlige
 hus til salg for at flytte til Sverige. Men, det skulle altså bare prøves -
 der er så mange åbenlyst positive ting ved at gøre det og kun en håndfuld
 "måske-problem" ting. Nu gør vi det - det tager 3½ år at læse
 sygeplejerske - og hvis det stadig er godt til den tid bliver vi boende,
 ellers kan vi jo altid rykke teltpælene hjem igen. Men ærlig talt, så regner
 vi ikke med at det sker - det med at komme hjem.
 > Det er jo helt vildt, at I kan få den frihed, som angives - helt
 > vildt. Der er noget gennemgribemde gamt i den danske samfundsmæssige
 > opsætning. Jeg MÅ il Sverige at bo!
 >  www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111134261754&top=29&
Ja, jeg ved heller ikke helt hvad det er. Man skal selvfølgelig lige gøre
 sig klart, at danske lønninger er en pæn sjat højere end de svenske (også
 efter skat) - så derfor er boliger, mad, osv altså bare lidt billigere når
 man sidder med en dansk indkomst. Men det er jo bare et faktum, og stadig
 klart et plus når det nu ER sådan at man arbejder i Danmark. Det med bilerne
 er så grotesk at det grænser til at være latterligt. Hvis vi nu tager
 foromtalte BMW 530d kan den på mobile.de og autoscout24.de findes til
 omkring 15.000 euro, lad os sige det er DKK 130.000 på svenske plader. I
 Børsen i Danmark findes annoncer for samme årgang mm med en salgspris på
 omkring DKK 500.000. Det er næsten FIRE GANGE så meget. Hvis det ikke er
 grotesk, så ved jeg ikke hvad det er...
 Faktisk startede vi ud med at savle lidt over et par 750'ere - de kan
 sagtens fås i 1997-1998 år i samme prisleje. Men V12 power kombineret med et
 kørselsbehov på vel 50.000 kilometer årligt.. Det går bare ikke! Benzin er
 jo faktisk dyrere i Sverige end i Danmark. Og den er ret sikkert også meget
 dyr i vedligehold, forestil dig bare at skulle købe et sæt nye tændrør til
 sådan en fætter.. *GGG*
 ** Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jakob Jeppesen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen | 
  Dato :  26-03-04 10:01 |  
  |   
            
 "Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message news:c40q31$2n7p$1@news.cybercity.dk...
 
 > tale lidt fornuft til vor politikere ind imellem... Altsammen for 800 kr +
 > 100 kr i selvrisiko hver gang du har brug for Dansk Autohjælp.
 >
 
 Hvorfor ikke bare tegen et dansk autohjælp abonnement til 500,-
 årligt? - så er der ingen selvrisiko.
 
 /Jakob
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Lars (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  26-03-04 11:49 |  
  |   
            Hejsa,
 
 "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
 news:c40rg3$ic0$1@sunsite.dk...
 
 > > tale lidt fornuft til vor politikere ind imellem... Altsammen for 800 kr
 +
 > > 100 kr i selvrisiko hver gang du har brug for Dansk Autohjælp.
 > Hvorfor ikke bare tegen et dansk autohjælp abonnement til 500,-
 > årligt? - så er der ingen selvrisiko.
 
 Tjaeh - det er jo et temperamentsspørgsmål. Men jeg føler bare at jeg får en
 del mere ud af den anden løsning, selv om prisen så er lidt højere.
 
 ** Lars
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 anders majland (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  26-03-04 15:10 |  
  |   
            >> Hvorfor ikke bare tegen et dansk autohjælp abonnement til 500,-
 >> årligt? - så er der ingen selvrisiko.
 >
 > Tjaeh - det er jo et temperamentsspørgsmål. Men jeg føler bare at jeg
 > får en del mere ud af den anden løsning, selv om prisen så er lidt
 > højere.
 
 Med 3 køretøjer med DAH abb er regnestykket mere fordelagtigt i FDM
 løsningen. De er fra 1988, 1990 og 1998 og det er kun den nyeste der
 brugt abb. Det har så til gengæld også gjort tit - næsten så tit at et
 abb uden selvrisiko kunne være en ide ...
 
 
 -- 
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Leonard (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  26-03-04 10:17 |  
  |  
 
            "Patrick Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> wrote:
 >I hvad eller med hvad? Jeg har ikke lige en autotrailer til rådighed, heller
 >ej den bil der må trække den og sidst men ikke mindst kender jeg ingen der
 >har kørekort til at køre med den.
 siden du har så mange problemer med den bil, kan du så ikke bare
 fortælle hvor den står og hvor jeg kan hente papirer og nøgler, så
 skal jeg nok skaffe dig af med den ...
 -- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-03-04 20:05 |  
  |   
            
 "Patrick Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> wrote in message
 news:snF8c.865$h84.603@news.get2net.dk...
 > Hej igen...
 >
 > Nu er jeg nået så langt i min konklusion, at det ikke er kat'en på lupoen
 > det er galt med.
 >
 > Jeg har efterfyldt den med olie, der er tilpas med vand på og der er hul
 > igennem til udstødningsgas.
 >
 > Når den står i tomgang ruller den, og forsøger man at gasse op tager den
 > maks. 1100 omdrejninger. Virker som om den er elektronisk begrænset for at
 > beskytte motoren?!
 
 Samme symptom som da min kat var stoppet ...
 
 > Tilfælles har både 1100 rpm. og tomgang at den oser utrolig meget! Helt
 sort
 > os!
 
 På min var det nu grå/hvid røg
 
 > Ifølge min (simple) viden er det enten fordi den får for lidt luft, eller
 > for meget diesel.
 
 Det samme troede jeg, og spittede alt ad for at finde fejlen ...
 
 > Jeg har haft skruet bælgen af før luftfilteret, for at se om det var
 > stoppet. Stadig ingen forandring.
 >
 > Jeg har haft stikket taget af til luftmængdemåleren. Stadig ingen
 > forandring.
 >
 > Jeg har haft skilt lufttilførslen ad helt ned til turboen for at
 konstatere
 > (med en lang top) at møllen snurrer fint.
 >
 > Tilbage kan der næsten kun være, at den overfodrer med diesel.
 >
 > På min gamle BMW røg lamdasonden sig en tur, og det var lidt samme
 > symptomer... den rullede lidt i tomgang (Lupoen ruller meget og går ud) og
 > kunne ikke tage gas. Den druknede simpelthen sig selv!
 >
 > Håber I har lidt ledetråde her.
 
 Fik du prøvet at løsne udstødningen ? eller konstaterede du at du kunne
 mærke puf i takt med forbrændingen ?
 
 > På forhånd tak!
 >
 > /Patrick
 >
 > NB: Også postet i dk.teknik.bil
 
 Ønsker dig alt muligt held og lykke
 
 /David
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |