Test om object findes
Fra : peter hansen

Dato : 25-03-04 16:46

Hvis jeg nu skal lave en test på om et MC findes i fx _root hvordan gør jeg
så ?
Det eneste der adskiller de objekter der skal testes for er tallet i
slutningen af navnet...
fx _root.peter1 og _root.peter2 osv
Havde forestillet mig noget med en if-struktur og noget med en for-løkke -
fx

for (i =0; i <=100; i ++) {
if (_root["peter" add i]._et-eller-andet-med-fx-boolean == true) {
funktion udføres hvis objektet eksistere
}
}

// Peter

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-03-04 19:57

>Hvis jeg nu skal lave en test på om et MC findes i fx _root hvordan gør jeg
>så ?

som standard har alle movieclips den property, at alpha er sat til
100.. derfor kan du tjekke på det:

for (i=0;i<100;i++){
if (eval("_root.peter" + i)._alpha==100){
funktion();
}
}

voila

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : peter hansen

Dato : 25-03-04 21:41

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message

> [...]
> 100.. derfor kan du tjekke på det:
>
> for (i=0;i<100;i++){
> if (eval("_root.peter" + i)._alpha==100){

Hehe du er for langsom Bo :D

Eksperten.dk kom med

if (_root["peter"+i] != undefined) {

men så har jeg et nyt spørgsmål til dig:
okay folkens... jeg har siddet og rodet med noget drag 'n' drop men kan ikke
ræddi finde ud af det - jeg ender altid med at have nogle variabler som
fåkker lidt...

Men det er meget simpelt... jeg skal ha lavet fx en cirkel som man kan
trykke på, holde musen inde og trække en kopi og placere den... når den er
placeret skal man kunne trække i kopien (uden at der kommer en kopi), men
orginalen skal man altid kunne trække en ny en fra... hvordan ?
Har været på flashkit.com uden at kunne finde noget konkret...

// Peter

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 25-03-04 22:15

> [...]
>placeret skal man kunne trække i kopien (uden at der kommer en kopi), men
>orginalen skal man altid kunne trække en ny en fra... hvordan ?

hvis du sætter en lokal variabel i det kopierede movieclip lige efter
du har kopieret det, så kan du teste for variablen, når en bruger
forsøger at dragge det.. got that?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk