Kontrollere om der er puttet et netværkska~
Fra : Jonas Jalling

Dato : 25-03-04 15:47

Hej,

Jeg benytter min bærbare computer på forskellige netværk, og har derfor
behov for at benytte DHCP til tildeling af IP osv. Dog er der den hage
ved det, at hvis jeg starter maskinen op uden at net-kablet sidder i
computeren, står den og venter på at få timeout fra DHCP-serveren.
Jeg har overvejet at rette lidt i mit init-script, så netværket kun
bliver startet hvis der sidder et kabel i computeren.
Mit spørgsmål er så: Hvordan gør jeg det? Kan jeg se det i /proc .. ?
Andre steder evt.?
Det skal måske lige nævnes at det er et Intel e1000 der sidder i
computeren.

Jonas Jalling

Fra : Klaus Mark

Dato : 25-03-04 16:52

Hej Jonas

Hvis du vil skrive et script så kig en gang på mii-tool, den fortæller om
der er sat et stik i..

Venlig hilsen
Klaus Mark

Fra : Jonas Jalling

Dato : 25-03-04 18:01

Klaus Mark wrote:

> Hej Jonas
>
> Hvis du vil skrive et script så kig en gang på mii-tool, den fortæller om
> der er sat et stik i..

<snip>

Hej Klaus,

Ja, det overvejede jeg også, men så skal jeg starte eth0 med ifconfig først.
Men ja, det er en løsning, og indtil videre, er det også den jeg vil bruge.
Skal nok skrive, hvis jeg finder noget smartere.

Jonas Jalling

Fra : Jonas Jalling

Dato : 25-03-04 18:30

Hej,

Jeg har nu fået kig på den daemon der hedder ifplugd. Den sørger for at
starte og stoppe interfacet når kablet bliver hevet ud og sat i igen. Lige
hvad jeg manglede

Jonas Jalling