| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Sierra: Ny tandrem, men... Fra : Klaus Rytved | 
  Dato :  24-03-04 22:08 |  
  |   
            Hejsa,
 Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
 efter 70000 km....
 Det gav så tre nye problemer:
 A) Bilen er nu  ligeved at gå i stå i tomgang,
 B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
 minutter når den er kold.
 C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
 1. og  2. gear.
 
 A)  kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
 ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
 tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte med
 at fejlfinde ??
 
 
 
 Bedste hilsener,
 Klaus.
 
 Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus Rytved (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Rytved | 
  Dato :  24-03-04 22:14 |  
  |   
            ...skulle måske lige fortælle at det er en 1.6 OHC fra 1987.
 Bedste hilsener,
 Klaus
 
 "Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> wrote in message
 news:c3stba$25tp$1@news.cybercity.dk...
 > Hejsa,
 > Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
 > efter 70000 km....
 > Det gav så tre nye problemer:
 > A) Bilen er nu  ligeved at gå i stå i tomgang,
 > B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
 > minutter når den er kold.
 > C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
 > 1. og  2. gear.
 >
 > A)  kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
 > ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
 > tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte
 med
 > at fejlfinde ??
 >
 >
 >
 > Bedste hilsener,
 > Klaus.
 >
 > Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....
 >
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Uffe Bærentsen (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  24-03-04 22:20 |  
  |   
            
 "Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> skrev i en meddelelse
 news:c3stmc$265j$1@news.cybercity.dk...
 > ..skulle måske lige fortælle at det er en 1.6 OHC fra 1987.
 > Bedste hilsener,
 > Klaus
 >
 > "Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> wrote in message
 > news:c3stba$25tp$1@news.cybercity.dk...
 > > Hejsa,
 > > Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem,
 velfortjent
 > > efter 70000 km....
 > > Det gav så tre nye problemer:
 > > A) Bilen er nu  ligeved at gå i stå i tomgang,
 > > B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
 > > minutter når den er kold.
 > > C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres
 i
 > > 1. og  2. gear.
 > >
 > > A)  kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
 > > ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
 > > tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte
 > med
 > > at fejlfinde ??
 
 > > Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....
 
 Er det kun tandremmen der er skiftet?
 Er der ikke pillet ved karburator eller tænding?
 
 Hvis du kan svare nej til begge spørgsmål, så tror jeg tandremmen sidder
 forkert.
 Har hørt fra en der havde oplevet det, han havde de samme symptomer.
 
 
 
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Freddy O. Christense~ (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Freddy O. Christense~ | 
  Dato :  24-03-04 22:18 |  
  |   
            > Det gav så tre nye problemer:
 > A) Bilen er nu  ligeved at gå i stå i tomgang,
 > B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første
 > 1-2 minutter når den er kold.
 > C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der
 > acceleres i
 > 1. og  2. gear.
 >
 > A)  kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan
 > nu ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
 > tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal
 > starte med at fejlfinde ??
 >
 JEP. Tændingen har forskubbet sig fordi ham/hun der har sat remmen på har
 rykket på remhjulet til tændingen. Har selv prøvet det. Men den kunne så
 slet ikke starte.
 
 Stil tænding er min løsning
 
 FOC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  24-03-04 22:55 |  
  |  
 
            "Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev :
 >JEP. Tændingen har forskubbet sig fordi ham/hun der har sat remmen på har
 >rykket på remhjulet til tændingen. Har selv prøvet det. Men den kunne så
 >slet ikke starte.
 Har rykket remhjulet til tændingen ?
 Overså du det er en Sierra OHC motor ?  Der er sgutte noget remhjul
 til nogen tænding. 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  25-03-04 13:52 |  
  |  
 
            jan@stevns.net wrote:
 > "Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev :
 >
 >> JEP. Tændingen har forskubbet sig fordi ham/hun der har sat remmen
 >> på har rykket på remhjulet til tændingen. Har selv prøvet det. Men
 >> den kunne så slet ikke starte.
 >
 > Har rykket remhjulet til tændingen ?
 >
 >
 > Overså du det er en Sierra OHC motor ?  Der er sgutte noget remhjul
 > til nogen tænding.
 På en OHC'er er der 3 hjul med tænder.
 1: På krumtappen.
 2: På knastakslen.
 3: På mellemakslen (som netop driver strømfordeleren og benzinpumpen).
 Hjulet på mellemakslen kan man nemt komme til at dreje ved, når remmen er
 afmonteret, og så passer tændingen ikke mere.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  25-03-04 15:00 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :
 >Hjulet på mellemakslen kan man nemt komme til at dreje ved, når remmen er
 >afmonteret, og så passer tændingen ikke mere.
 Ohh - jeg synes da ellers normalt det hjul går så stramt, man næsten
 tror det er lyv.
 (men ja, jeg husker forkert .....  remme og mig .....)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Per Beer Hansen (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  25-03-04 15:38 |  
  |  
 
            jan@stevns.net wrote:
 >
 > Ohh - jeg synes da ellers normalt det hjul går så stramt, man næsten
 > tror det er lyv.
 Og jeg synes at man bare skal kikke på det, så drejer det selv   
-- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Brian (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  25-03-04 20:38 |  
  |  
 
            Hejsa
 Per Beer Hansen skrev:
 > jan@stevns.net wrote:
 >> Ohh - jeg synes da ellers normalt det hjul går så stramt, man næsten
 >> tror det er lyv.
 >
 > Og jeg synes at man bare skal kikke på det, så drejer det selv   
Konklusion: Jan er en dejarm, eller Per er en fandens karl   
/Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  24-03-04 22:29 |  
  |   
            
> Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
 > efter 70000 km....
 > Det gav så tre nye problemer:
 > A) Bilen er nu  ligeved at gå i stå i tomgang,
 > B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
 > minutter når den er kold.
 > C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
 > 1. og  2. gear.
 Den står en tand forkert så hen til mekkeren igen og få ham til at stille
 den rigtig
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
 http://members.tripod.com/FORD_DK
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus Rytved (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Rytved | 
  Dato :  25-03-04 22:57 |  
  |   
            > Den står en tand forkert så hen til mekkeren igen og få ham til at stille
 > den rigtig
 og så alligevel: Her til morgen kørte den som en drøm, trak væsentligt bedre
 end den plejer. Fruen mente at den næsten var som en ny bil....
 Er det utænkeligt at sådan en rem skal køres til ? Den gamle rem havde måske
 lidt længere mellem tænderne efterhånden...
 
 Gamle Sierraer er sgu 80 % bil og 20 % egen vilje....
 
 Bedste hilsener,
 Klaus
 Ford Sierra 1987 1.6 CLX
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-03-04 19:02 |  
  |   
            
> > Den står en tand forkert så hen til mekkeren igen og få ham til at
 stille
 > > den rigtig
 > og så alligevel: Her til morgen kørte den som en drøm, trak væsentligt
 bedre
 > end den plejer. Fruen mente at den næsten var som en ny bil....
 > Er det utænkeligt at sådan en rem skal køres til ? Den gamle rem havde
 måske
 > lidt længere mellem tænderne efterhånden...
 Ja det er utænkelig.
 Der må have været en anden fejl. Er vurderingen af sierra'en DIN eller
 FRUENS???
 Kvinder har ikke altid et realistisk forhold til teknik   
--
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Roberto Saldo (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  25-03-04 08:41 |  
  |   
            Klaus Rytved wrote:
 > Hejsa,
 > Så var Sierraen lige en tur på værksted og fik en ny tandrem, velfortjent
 > efter 70000 km....
 > Det gav så tre nye problemer:
 > A) Bilen er nu  ligeved at gå i stå i tomgang,
 > B) Den er rimelig svær at starte og kører på 1-2 cylindre de første 1-2
 > minutter når den er kold.
 > C) Den mister pusten under acceleration og hopper især når der acceleres i
 > 1. og  2. gear.
 > 
 > A)  kunne jeg selv klare med en justering af karburatoren men jeg kan nu
 > ikke lade være med at tænke på hvorfor disse 3 ting opstår efter et
 > tandremsskift. Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg skal starte med
 > at fejlfinde ??
 > 
 > 
 > 
 > Bedste hilsener,
 > Klaus.
 > 
 > Morale: Pil aldrig ved noget der virker.....
 
 Morale: mekanikere kan også være *for* billige.
 
 Tag tilbage, skæld kvavsalveren huden fuld og bed ham *selv* og ikke 
 ham der fejer gulvet om at ta den af og udmåle korrekt TDC osv.
 
 Der er desværre ret mange middelmådige mekanikere derude.
 
 -- 
 Roberto Saldo
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |