MS Windows
briani 27239
hjælp til udskrifter
Fra : Jørgen Schwartz

Dato : 24-03-04 22:06

Jeg står med den daglige edbdrift af en virksomhed, der udskriver faktura
med en del forskellige opsætninger. Dette har jeg før kunnet løse ved hjælp
af overlay-makroer som jeg lægger i printerens hukommelse, og for vores
økonomiprogram til at kalde disse alt afhængig af hvilken faktura der skal
ud.
Nu er jeg ved at have rodet mig derud hvor jeg har omkring 40 overlays
liggende på printeren, og har problemer da nogle af fakturane skal ud i
farve og i flere kopier. Samtidigt skal en del af pcl-macroerne gås igennem
hver gang der skiftes printer.

Er der ikke en nemmere måde at administrere dette. Jeg kunne tænke mig at
der fandtes et stykke software, der kunne lægge disse overlays på samt styre
antal kopier samt printerskuffer, hvor det stadig bare er at trykke "print"
for brugeren. Det skal nævnes at vi printer til pcl5e printere og udskriver
fra
navision C5.

/ Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-04 22:24

"Jørgen Schwartz" <jorgen_schwartz@hotmail.com> wrote:

> [...]
>farve og i flere kopier. Samtidigt skal en del af pcl-macroerne gås igennem

Kan du ikke lægge overlays / pcl macroer i printerdriveren...

I så fald er det bare at definere 40 forskellige printere hver med sin opsætning.

<mlr>

Fra : Jørgen Schwartz

Dato : 24-03-04 22:45

> Kan du ikke lægge overlays / pcl macroer i printerdriveren...
>
> I så fald er det bare at definere 40 forskellige printere hver med sin
opsætning.

> <mlr>

Hvorledes lægger man en pcl-macro ind i printerdriveren ?

Aller helst ville jeg gerne slippe for at skulle bekymre mig om bakkevalg,
duplex flere kopiere m.m og overlays, alt sammen ved hjælp af pcl-macroer.

Jeg tænkte mig at i denne tid hvor der bliver sprøjtet alle mulige nyttige
og unyttige programmer ud, var der een der havde fået samme tanke som mig.

/Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-04 23:05

> [...]

>duplex flere kopiere m.m og overlays, alt sammen ved hjælp af pcl-macroer.

Nu kender jeg ikke Navision men jeg formoder det kører under Windows ??

Og du skriver heller hvilken printer(ere) i bruger.

Men printerdriverne i windows har ofte ganske omfattende indstillinger for udskriftstandard, herunder bakkevalg, duplex, antal
sider og mange gange også overlays.

Og du kan godt definere mere end een printeropsætning til den samme fysiske printer.

Så det burde være muligt at definere et passende antal printere med relevante opsætninger.

<mlr>