| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Passat TDI 150 V6? Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  24-03-04 20:39 |  
  |   
            
 Jeg skal lige høre igen:
 1) går den motor i stykker?
 2) er den okay ab en vis årgang?
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henry (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henry | 
  Dato :  24-03-04 20:52 |  
  |   
            >
 > Jeg skal lige høre igen:
 Jeg kikkede også på sådan en bil (frikørt taxa med 250kkm), jeg synes den
 motor er for fed, men...
 
 
 > 1) går den motor i stykker?
 Jeg søgte på det og fandt en del meldinger om problemer på.
 
 Knaster
 Topstykker
 Gearkasser
 
 
 > 2) er den okay ab en vis årgang?
 Jeg har ikke hørt noget om det.
 
 
 FDM, svarede med at de godt kunne genkende de nævnte problemer.
 Den pågældende bil jeg kikkede på havde fået skiftet gearkasse og knaster på
 kulance.
 
 På den anden side, jeg tror ikke det er noget problem hvis de ikke har kørt
 som taxa.
 
 mvh
 Henry
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-03-04 09:49 |  
  |   
            > 1) går den motor i stykker?
 > 2) er den okay ab en vis årgang?
 
 Jeg tror nok, den ér ændret, så den nu holder.
 
 Men mon ikke vi skal have Claus på banen her...???
 
 -- 
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-03-04 19:24 |  
  |   
            
 "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
 news:40629ced$0$438$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > 1) går den motor i stykker?
 > > 2) er den okay ab en vis årgang?
 >
 > Jeg tror nok, den ér ændret, så den nu holder.
 >
 > Men mon ikke vi skal have Claus på banen her...???
 >
 
 Sad lige at tænkte på om jeg skulle kaste noget ind her :)
 
 AKN motoren (150 hk) har kørt uden ændringer i Passaten fra 1999 til 2003,
 og den er noget ged i topstykkerne.
 Jeg kender en der har haft sådan en fra ny (privat) han har dog ikke haft
 problemer.
 Jeg ved ikke lige hvad km tallet har været men mener at den har rundet
 100Kkm nu, da han kører 120 km til/fra arbejde hver dag.
 
 Der har så været nogle varianter der har været brugt i Audi med motortyperne
 AKE (180 Hk), AYM (155 Hk) og BFC (163 Hk).
 Disse motorer har samme problem.
 
 Der er så kommet nogle nye varianter af motoren med hhv 163 og 180 Hk.
 Disse motor skulle ikke have problemet da knastfølgeren er udstyret med en
 rulle som skulle nedsætte friktionen ved knasten.
 De er forholdsvis nye da de alle kom i starten af 2003. BAU og BDH har 180
 Hk BDG har 163 Hk.
 
 Så svaret må være 1997-2003 V6 TDI  150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS
 OFFFFFFFFFFF !
 Motortyperne er:
 AKN (150 Hk)
 AKE (180 Hk)
 AYM (155 Hk)
 BFC (163 Hk)
 
 163 + 180 HK V6 TDI fra midten af 2003 er OK (indtil andet er bevist).
 Motortyperne er:
 BAU (180 Hk)
 BDH (180 Hk)
 BCZ (163 HK)
 BDG (163 Hk)
 
 Opsumering:
 Fra før 2003 er der ingen V6 TDI'er der ikke har denne fejl i topstykkerne,
 alle 150 Hk er fra før 2003.
 Kig efter motortypen.
 
 Et komplet topstykke (incl dyser/gøderrør und alles) koster i das vaterland
 16000 kr.
 uden dyser men med ventiler og er prisen lige over 9000.
 Og der er jo 2 i en V6 :).
 
 /Claus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hr. Mogens Knudsen (25-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  25-03-04 19:37 |  
  |   
            On Thu, 25 Mar 2004 19:23:45 +0100, "Claus Petersen"
 <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
 
 >Sad lige at tænkte på om jeg skulle kaste noget ind her :)
 >Så svaret må være 1997-2003 V6 TDI  150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS
 >OFFFFFFFFFFF !
 
 Thanx !
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Fruergaard (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  26-03-04 14:16 |  
  |  
 
            Claus Petersen wrote:
 > Sad lige at tænkte på om jeg skulle kaste noget ind her :)
 Det var vist godt at du gjorde det...
 Sikken en masse guldkorn...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jesper Pedersen (26-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Pedersen | 
  Dato :  26-03-04 14:25 |  
  |   
            >
 > Opsumering:
 > Fra før 2003 er der ingen V6 TDI'er der ikke har denne fejl i
 topstykkerne,
 > alle 150 Hk er fra før 2003.
 > Kig efter motortypen.
 >
 > Et komplet topstykke (incl dyser/gøderrør und alles) koster i das
 vaterland
 > 16000 kr.
 > uden dyser men med ventiler og er prisen lige over 9000.
 > Og der er jo 2 i en V6 :).
 >
 > /Claus
 
 Det undrer mig lidt, burde det så ikke være billigere at finde en V6 TDI´er,
 de er da stadig meget dyre i forhold til hvilken udgift der er risiko for,
 jeg var personligt ikke bange for sån en, hvis bare prisen var der efter
 
 Jeg mener at en 110HK burde være dyre end en V6´er TDI´er, i brugt værdi
 
 Mvh Jesper
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |