Dualhead Clone
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 19:39

Hej!

Så har jeg fået Dualhead Clone til, at virke på mit G400 setup.
Meeen.... øvøv mplayer viser filmen på monitoren og på TV'et er der
sort skærm.

Nogen som har en løsning på dette?

Jeg vil gerne have den til, at vise filmen på begge skærme eller endnu
bedre, kun på TV'et.

Jeg skal have det til, at virke via ssh.

På forhånd tak.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Preben Holm

Dato : 25-03-04 19:38

> [...]
> bedre, kun på TV'et.
>
> Jeg skal have det til, at virke via ssh.

Du skal nok rekompilere kernen med support for G400 framebuffer og huske
at slå al I^2C bus-funktionalitet til.

Desuden skal du bruge matroxset til at sætte output for framebuffer fb1
til VGA-udgangen på skærmen. Du kan læse mere om det på:

http://www.bglug.ca/matrox_tvout/g450_tvout_howto.html

Btw. opgrader til nyeste 2.4.x eller 2.6.x kerne!!!

Evt. kan det være nødvendigt at rekompilere mplayer med framebuffer
support !

Har min G550 til at køre fint på samme måde som nævnt. :)

Mvh / Preben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 19:38

On Thu, 25 Mar 2004 19:38:00 +0100, Preben Holm wrote:

> Du skal nok rekompilere kernen med support for G400 framebuffer og huske
> at slå al I^2C bus-funktionalitet til.

Ugh!

Så bliver det en chip i XBOX'en istedet for...

> Har min G550 til at køre fint på samme måde som nævnt. :)

Heldige rad