MS Windows
briani 27239
USB i Norton Ghost
Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-03-04 19:15

Har lige fået en bærbar og vil gerne kunne lave et Ghost image af harddisken.
Jeg får en USB-harddisk ind af døren om et par dage - derudover er der en
dvd-brænder og trådløs forbindelse til lille hjemme-netværk.

Men til sagen - hvordan får jeg lettest USB support i DOS - sådan at forstå,
at USB-harddisken dukker op i Ghost under mulige steder et image kan
gemmes/hentes fra?

Har læst lidt om modificerede start-disketter med usb-drivere, men er der
nogen, der har erfaring med noget som virker og ikke er alt for langhåret
at skrue sammen ?
Når jeg kører Ghost, starter jeg altid op på en DOS-startdiskette, derefter
kører jeg Ghost fra en anden diskette.
Kører i øvrigt Win XP Pro.

Håber, at en venlig sjæl kan hjælpe.

mvh
Kim

Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 24-03-04 20:12

Hvis du laver en bootdisk under den ghost du har 2003/2004, vil usb
undestøttelse blive lagt med på bootdisken og så kan du bare vælge at
aktivere den under opstarten
/brisling

Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-03-04 23:48

"Brian Friis Knudsen" <brislingf@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4061dd69$0$529$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvis du laver en bootdisk under den ghost du har 2003/2004, vil usb
> undestøttelse blive lagt med på bootdisken og så kan du bare vælge at
> aktivere den under opstarten

Det vil jeg da prøve, når jeg får usb-disken ind af døren om et par dage. Undrer
mig bare lidt over, hvorfor der så er skrevet lange afhandlinger på nettet om,
hvordan man laver en DOS boot-diskette med USB drivere - men det er der
sikkert en god forklaring på.

Kim

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 24-03-04 20:23

On Wed, 24 Mar 2004 19:15:28 +0100, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

>Har lige fået en bærbar og vil gerne kunne lave et Ghost image af harddisken.
>Jeg får en USB-harddisk ind af døren om et par dage - derudover er der en
>dvd-brænder og trådløs forbindelse til lille hjemme-netværk.

Jeg har haft et tilsvarende ønske - sikkerhedskopi af min 160 GB HDD
til en USB-2-tilsluttet 120 GB disk.

>Men til sagen - hvordan får jeg lettest USB support i DOS - sådan at forstå,
>at USB-harddisken dukker op i Ghost under mulige steder et image kan
>gemmes/hentes fra?

Min USB-2-boks er en Diamond TT-346U2 fra thansen, og PC,en er en
Medion 8080 (ALDI, noember 2003).

Jeg har gjort et utal af forsøg på at få Ghost 2003 til at kendes ved
USB-2-disken, når denne er tilsluttet som USB-2. Alt hvad jeg har
kunnet google mig frem til, er afprøvet, men uden held. Kun hvis jeg
bruger DOS-drivere til USB-1.1, kan jeg få overførslen til at køre
stabilt; men det varer jo 100 år og en sommer at lave backup af 160
GB, selv om kun ca. halvdelen er i brug.
Jeg har simpelthen opgivet at bruge USB-2-boksen til Ghost-backup og
har i stedet flyttet 120 GB-disken over i Medion,en.
Så virker Ghost 2003 perfekt.

>Har læst lidt om modificerede start-disketter med usb-drivere, men er der
>nogen, der har erfaring med noget som virker og ikke er alt for langhåret
>at skrue sammen ?

Min erfaring, jvfr. ovenfor:

1. Det virker ikke
2. Det er *meget* langhåret!