Trådløs netværk - xp
Fra : _pkc_

Dato : 24-03-04 18:15

Jeg har problemer med at finde de andre maskiner der er tilsluttet - jeg har
kørt tilføj netværk og søgt. Samtidig kan jeg heller ikke få fat i min
trådløse printnetværk.

Er der nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej -

På forhånd tak

per krabbe

Fra : _pkc_

Dato : 27-03-04 09:32

_pkc_ wrote:
> Jeg har problemer med at finde de andre maskiner der er tilsluttet -
> jeg har kørt tilføj netværk og søgt. Samtidig kan jeg heller ikke få
> fat i min trådløse printnetværk.

Er jeg så langt fra en mulig løsning at jeg ikke kan "hjælpes" - eller
mangler der info ?

pkc

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 09:51

On Sat, 27 Mar 2004 09:31:46 +0100, "_pkc_" <news@scanboat.com> wrote:

>Er jeg så langt fra en mulig løsning at jeg ikke kan "hjælpes" - eller
>mangler der info ?

Fortæl lidt om dit netværk: hvilke routere / access points, hvor mange
maskiner der er på, og hvordan samt (vigtigt !!) hvilke ip-adresser de
forskellige enheder får.

<mlr>

Fra : _pkc_

Dato : 27-03-04 18:06

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> Fortæl lidt om dit netværk: hvilke routere / access points, hvor mange
> maskiner der er på, og hvordan samt (vigtigt !!) hvilke ip-adresser de

Speedstream (TDC) - LINKsys trådløs WRT54G 1.1. - 192.168.1.101 og 102

Jeg kan slet ikke få fat i printserver - jeg mener den burde jo finde den
ved at scanne.

Probl. starter vel ved at jeg ikke kan få adgang til andre i netværket - så
et eller andet har jeg nok stillet forkert i access point. Aber was ?

pkc

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 18:47

On Sat, 27 Mar 2004 18:05:43 +0100, "_pkc_" <news@scanboat.com> wrote:

>Speedstream (TDC) - LINKsys trådløs WRT54G 1.1. - 192.168.1.101 og 102

Jeg forstår ikke helt opsætningen med både Speedstream og Linksys
router.

Hvorfor nøjes du ikke med Linksys'en ?!?!

>Jeg kan slet ikke få fat i printserver - jeg mener den burde jo finde den
>ved at scanne.

Øhh, der er vist ikke printserver i WRT54G - Hvor er printserveren ??

>Probl. starter vel ved at jeg ikke kan få adgang til andre i netværket - så
>et eller andet har jeg nok stillet forkert i access point. Aber was ?

Gætter på at Speedstream'en og Linksys'en uddeler ip-adresser i samme
segment: 192.168.1.xxx

I så fald kan dine trådløse maskiner ikke 'se' de øvrige computere
gennem Linksys'en - Prøv at ændre opsætningen i Linksys'en så den
uddeler i en andet segment, f.eks 192.168.3.xxx

<mlr>

Fra : _pkc_

Dato : 27-03-04 19:14

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg forstår ikke helt opsætningen med både Speedstream og Linksys
> router.
>
> Hvorfor nøjes du ikke med Linksys'en ?!?!

Sorry - har kun Linksys - selvfølgelig....

Der udover har jeg en trådløs printserver der er sat på min printer

pkc