HTTP og SSL
Fra : Thomas Holmgren

Dato : 24-03-04 10:27

Hej alle!

Jeg har et par applikationer som kommunikerer med diverse servere gennem
http. Jeg vil gerne lave dem om, så jeg kan "tale" med https-servere,
altså SSL-krypteret http.

Jeg har i mine applikationer med stor succes brugt komponenten TIdHTTP,
som jeg synes fungerer gilmrende og er meget let at bruge. Hvad skal jeg
gøre/bruge i stedet for at få SSL-support? Er der nogen som har et godt
link til noget dokumentation eller måske et tip til en velfungerende
komponenet?

Igen, mange tak for hjælpen :)

--
Mvh.
Thomas Holmgren

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 24-03-04 15:31

hej

du skal bare bruge 'HTTPS://bla.bla.bla' istedet for
'HTTP://bla.bla.bla'..... men det kræver selvfølige at servern kan httpS

/f

Fra : Thomas Holmgren

Dato : 25-03-04 12:53

Hej Finn

Finn Bindeballe wrote:

> du skal bare bruge 'HTTPS://bla.bla.bla' istedet for
> 'HTTP://bla.bla.bla'..... men det kræver selvfølige at servern kan httpS

Jep, det burde virke såfremt jeg sætter min IdHTTP.Intercept til en
instans af TIdConnectionInterceptOpenSSL. Denne findes så vidt jeg har
kunnet læse i unit IdSSLIntercept, som fandtes i Indy v8, men ikke i den
version af indy der er installeret i min delphi 7. Jeg vil være ked af
at nedgradere indy for at få adgang til denne unit, hvad kan jeg gøre i
stedet for?

--
Mvh.
Thomas Holmgren