Xscreensaver daemon
Fra : Peter Andersen

Dato : 23-03-04 20:32

Hej med jer
Jeg kører slackware 9.1 hvorpå jeg har lagt en fluxbox. Problemet er at
min screensaver ikke starter op. Hvis jeg kører programmet
Xscreensaver-demo, så bliver jeg spurgt om jeg vil starte
Xscreensaver-daemon. Dette svarer jeg ja til.Derefter virker Xscreensaver
godt nok.
Så hvor og hvordan starter jeg Xscreensaver-daemon så den starter op
sammen med X

/Peter Andersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-03-04 21:15

On Tue, 23 Mar 2004 20:31:35 +0100, Peter Andersen wrote:

> Så hvor og hvordan starter jeg Xscreensaver-daemon så den starter op
> sammen med X

Læg den ind i ~/.fluxbox/startup

Så starter den automatisk sammen med Fluxbox. Jeg kan ikke lige se
hvorfor det ikke skulle virke, men hvis det ikke gør, så skriv lige
igen, for så skal der en anden metode til (som jeg ikke kender til, men
som jeg er sikker på de andre kan hjælpe med)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 23-03-04 21:18

Peter Andersen wrote :

> Så hvor og hvordan starter jeg Xscreensaver-daemon så den starter op
> sammen med X

Du indsætter denne linie i din ~/.xinitrc:
xscreensaver -no-splash &
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Peter Andersen

Dato : 25-03-04 21:18

On Tue, 23 Mar 2004 21:17:50 +0100, Thomas Overgaard wrote:

> Du indsætter denne linie i din ~/.xinitrc:
> xscreensaver -no-splash &
Tak det hjalp med en god ledetråd. Jeg har godtnok ingen ~/.xinitrc
Men jeg fandt en /etc/X11/xinit/xinit.fluxbox hvor jeg indsatte det.
Så nu virker xscreensaver hver gang

/Peter Andersen

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 25-03-04 22:43

Peter Andersen wrote :

> Jeg har godtnok ingen ~/.xinitrc

OK. Så får du lige et Slackware tip.

Hvis du på et tidspunkt får lyst til at lege med en af de andre windows
managere som kommer med Slackware så starter du bare 'xwmconfig'. Her
vælger du wm og får i tilgift en fix & færdig ~/.xinitrc

Fra : Peter Andersen

Dato : 26-03-04 16:20

On Thu, 25 Mar 2004 22:43:19 +0100, Thomas Overgaard wrote:

> [...]
> managere som kommer med Slackware så starter du bare 'xwmconfig'. Her
> vælger du wm og får i tilgift en fix & færdig ~/.xinitrc

Jeg siger mange tak for tippet :)
Men jeg syntes at fluxbox er en sød lille og hurtig fætter. Så den
holder nok lidt endnu.

/Peter Andersen