make: ingen regel til at skabe mål.Stop
Fra : Claus Larsen

Dato : 23-03-04 16:59

Fatal: maskinen kan ikke finde et modul til make.

Øhh, tjaa hvad gør jeg ved det?

Jeg skal udskifte min kerne.

Hilsen Claus

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-03-04 17:32

Claus Larsen wrote:
> Fatal: maskinen kan ikke finde et modul til make.
>
> Øhh, tjaa hvad gør jeg ved det?
>
> Jeg skal udskifte min kerne.

Agurker er nogen gange ikke modne!

Prøv at læse din post som var du en person, der ikke var i dit hoved.
Du ville finde ud af, at det er pokkers svært at hjælpe dig, fordi du
kun skriver ganske lidt om, hvad du har gang i, og hvad du har gjort
indtil nu.

Om igen

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 23-03-04 18:57

Steen Suder, privat wrote:

> Om igen

nåja.

Jeg har nogle små problemer med min 2.6.4 kerne, b.la er jeg nødt til
modprobe psmouse hver gang maskinen starter op. Desuden har jeg brug for
at lave nogle patch. Jeg vil derfor selv kompile min kerne, jeg bruger
debianguiden som manual for det.

Når jeg kommer til " make menuconfig" får jeg følgende:

claus:/usr/src/linux# make menuconfig
make: *** Ingen regel til at skabe mål 'menuconfig'. Stop.
claus:/usr/src/linux# modprobe make
FATAL: Module make not found.
claus:/usr/src/linux#

Jeg har libnurces5-dev installeret.

debian sid

Hilsen Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-03-04 18:21

Claus Christian Larsen <brev@linuxwaves.com> writes:

> [...]
>

> claus:/usr/src/linux# make menuconfig
> make: *** Ingen regel til at skabe mål 'menuconfig'. Stop.

Du mangler sandsynligvis dele af kildekoden, hvis ikke den hele. Hvor
har du kildekoden fra og hvordan har du pakket den ud?

> claus:/usr/src/linux# modprobe make
> FATAL: Module make not found.

Øhm, det der giver ikke mening. "make" er et program; det kan du ikke
indlæse som et modul i kernen...

/Rasmus

Anything is good if it's made of chocolate.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 23-03-04 20:07

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Du mangler sandsynligvis dele af kildekoden, hvis ikke den hele. Hvor
> har du kildekoden fra og hvordan har du pakket den ud?

apt-get install kernel-image-2.6.4-1-k7. Jeg har også installeres
kernel-headers

Jeg har en anden kerne liggende ( 2.4.25 og den laver det samme .

Hilsen Claus

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-03-04 19:33

> [...]

> kernel-headers
>
> Jeg har en anden kerne liggende ( 2.4.25 og den laver det samme .

Mon ikke du mangler en der hedder noget i retning af
kernel-source-2.6.4?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 23-03-04 20:37

Peter Dalgaard wrote:

> Mon ikke du mangler en der hedder noget i retning af
> kernel-source-2.6.4?

Nej, den har jeg også

> claus:/home/komplet# apt-get install kernel-source-2.6.4
> Indlæser pakkelisterne... Færdig
> Opbygger afhængighedstræ... Færdig
> kernel-source-2.6.4 er i forvejen den nyeste version.
> 0 opgraderede, 0 netop installerede, 0 at fjerne og 1 ikke opgraderede.
> claus:/home/komplet#

Hilsen Claus

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-03-04 20:36

Claus Christian Larsen wrote:

> Nej, den har jeg også

Prøv at kaste et blik i /usr/src/ og se om ikke der ligger en pakke med
koden i....
Den pakkes ikke automatisk ud IIRC.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 24-03-04 16:09

Steen Suder, privat wrote:

> Prøv at kaste et blik i /usr/src/ og se om ikke der ligger en pakke med
> koden i....
> Den pakkes ikke automatisk ud IIRC.

Jamen, det var rigtigt. Kernel-sourcen lå som en bz2 pakke.

Takker for svar. Nu duer make.

Hilsen Claus