| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Et par spørgsmål ved Sierra DOHC. Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 19:16 |  
  |   
            1. Mit tågebaglys blinker med når jeg blinker til venstra og bremser
 samtidig? - Overgang? Skal jeg finde en ny printplade, eller skal jeg lave
 en stelforbindelse?
 
 2. Det lyder som der er luft i varmeapparatet? - Dvs, når bilen får lidt
 omdrejninger kan man høre vand skvulpe rundt. - Hvordan løser jeg det?
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  22-03-04 19:22 |  
  |  
 
            Morten Lorenzen wrote:
 > 1. Mit tågebaglys blinker med når jeg blinker til venstra og bremser
 > samtidig? - Overgang? Skal jeg finde en ny printplade, eller skal jeg
 > lave en stelforbindelse?
 Jeg ville skyde på en stelforbindelse.
 >
 > 2. Det lyder som der er luft i varmeapparatet? - Dvs, når bilen får
 > lidt omdrejninger kan man høre vand skvulpe rundt. - Hvordan løser
 > jeg det?
 Uha uha, det kunne lyde som en toppakning/topstykke   
Jeg har aldrig selv været ude for det, men har ladet mig fortælle (fra flere
 forskellige steder) at det skulle være et næsten 100% sikkert tegn på en
 toppakning eller et topstykke der er gået.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 19:33 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:405f2ecd$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Jeg ville skyde på en stelforbindelse.
 Okey, simpelt?
 > Uha uha, det kunne lyde som en toppakning/topstykke   
Det holder op når den er varm.
 > Jeg har aldrig selv været ude for det, men har ladet mig fortælle (fra
 flere
 > forskellige steder) at det skulle være et næsten 100% sikkert tegn på en
 > toppakning eller et topstykke der er gået.
 Den ryger ikke...
 MEN, der er konstateret en lille bitte smule oliespild fra motorens højre
 side... :(
 -M
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  22-03-04 19:39 |  
  |  
 
            Morten Lorenzen wrote:
 >
 >> Jeg ville skyde på en stelforbindelse.
 >
 > Okey, simpelt?
 Jeps, det er det også, det er en svaghed på netop Sierra.
 >
 >> Uha uha, det kunne lyde som en toppakning/topstykke   
>
 > Det holder op når den er varm.
 >
 >> Jeg har aldrig selv været ude for det, men har ladet mig fortælle
 >> (fra flere forskellige steder) at det skulle være et næsten 100%
 >> sikkert tegn på en toppakning eller et topstykke der er gået.
 >
 > Den ryger ikke...
 > MEN, der er konstateret en lille bitte smule oliespild fra motorens
 > højre side... :(
 Jeg ville få foretaget en trykprøve af kølersystemet samt en kompressions
 test på maskinen, for at være på den sikre side.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 19:45 |  
  |   
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:405f32c1$0$467$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 
 > Jeps, det er det også, det er en svaghed på netop Sierra.
 
 Ok, har du en vejledning?
 
 > Jeg ville få foretaget en trykprøve af kølersystemet samt en kompressions
 > test på maskinen, for at være på den sikre side.
 
 Har en kompressionstest af maskinen: 4 x 11...
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Per Beer Hansen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  22-03-04 19:48 |  
  |  
 
            Morten Lorenzen wrote:
 >
 > Ok, har du en vejledning?
 Afrensning af multi-stikket på lygten.
 >
 > Har en kompressionstest af maskinen: 4 x 11...
 Hvor gammel er den test (er det en du selv har fået lavet) ?
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 20:11 |  
  |   
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:405f34f5$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Afrensning af multi-stikket på lygten.
 
 Okey, rimeligt simpelt :)
 
 
 > Hvor gammel er den test (er det en du selv har fået lavet) ?
 
 Den er fra november, har talt med firmaet der har lavet testen, som har
 lavet min el-rude osv. i bilen. Testen er foretaget i november, altså 3
 måneder, før jeg købte bilen.
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Per Beer Hansen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  22-03-04 20:21 |  
  |  
 
            Morten Lorenzen wrote:
 >
 > Den er fra november, har talt med firmaet der har lavet testen, som
 > har lavet min el-rude osv. i bilen. Testen er foretaget i november,
 > altså 3 måneder, før jeg købte bilen.
 Har bilen "skvulpet" hele tiden medens du har haft den, eller er det noget
 nyt ?
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 21:17 |  
  |   
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:405f3cba$0$495$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Har bilen "skvulpet" hele tiden medens du har haft den, eller er det noget
 > nyt ?
 
 Jeg opdagede det dagen efter jeg havde købt den. - De 130 første km på vej
 hjem, var der ingen problemer.
 Jeg kørte 2 ture i den inden jeg købte den, og den var ikke at høre hverken
 første(varm motor) eller anden gang (kold motor).
 
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Hr. Mogens Knudsen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-03-04 20:28 |  
  |   
            On Mon, 22 Mar 2004 20:10:30 +0100, "Morten Lorenzen"
 <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:
 
 >> Afrensning af multi-stikket på lygten.
 
 >Okey, rimeligt simpelt :)
 
 Det hjælper blot overhovedet ikke. På sønnens Sierra har jeg
 demonteret multistikstelledning og sat den direkte på printet
 med en kabelsko. 
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Cosworth POWER (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cosworth POWER | 
  Dato :  22-03-04 20:33 |  
  |  
 
            > Det hjælper blot overhovedet ikke. På sønnens Sierra har jeg
 > demonteret multistikstelledning og sat den direkte på printet
 > med en kabelsko.
 Og det virker, gør det ;)
 -- 
 Mvh/Thomas Krath
 http://bilimport.tkrath.dk - guide
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Per Beer Hansen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  22-03-04 20:41 |  
  |  
 
            Hr. Mogens Knudsen wrote:
 >
 > Det hjælper blot overhovedet ikke. På sønnens Sierra har jeg
 > demonteret multistikstelledning og sat den direkte på printet
 > med en kabelsko.
 >
 Hvis ikke det hjælper at rense stikket, så kan det være hun stikket der er
 for slapt i fjedrene.
 Det plejer at hjælpe hvis man lige vrider alle han stikkene en lille bitte
 smule (efter at man har renset det hele grundigt af), så kommer der
 ordentlig forbindelse igen.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Uffe Bærentsen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  22-03-04 20:44 |  
  |   
            
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:405f34f5$0$165
 
 > > Ok, har du en vejledning?
 >
 > Afrensning af multi-stikket på lygten.
 
 Husk også at kigge der hvor stelledningen går over i karrosseriet.
 Hvis du kan vise mig en Ford der er ældre end 10 år
 og aldrig har haft problemer med stelforbindelsen.
 Så vil jeg næsten påstå at du omgås sandheden lemfældigt.
 
 
 
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 21:16 |  
  |   
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:405f41f0$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Husk også at kigge der hvor stelledningen går over i karrosseriet.
 > Hvis du kan vise mig en Ford der er ældre end 10 år
 > og aldrig har haft problemer med stelforbindelsen.
 > Så vil jeg næsten påstå at du omgås sandheden lemfældigt.
 
 Min gamle (1988'er) havde absolut INGEN problemer.
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Uffe Bærentsen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  22-03-04 21:42 |  
  |   
            
 "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:405f4969$0$28871
 
 > Min gamle (1988'er) havde absolut INGEN problemer.
 
 og du havde den helt fra ny af og til skrotning?
 Min erfaring med Ford siger mig at det er ulassiggørligt, at undgå de
 stelfejl.
 
 Skal måske lige indskyde, at jeg har været i gang med den der holder
 udenfor.
 
 Fremgangsmåden var som følger:
 Pille pærepanelet af lygten.
 Hive stikket frem og tilbage et antal gange (ca 10)
 En god gang kontaktrens.
 Med gefühl bøje lamellerne i stikket lidt.
 Smøre godt med syrefri fedt (vaseline, den til læberne er god)
 Samle skidet igen.
 Opdage at det ikke hjalp et hak.
 Finde stellen på karroseriet.
 Skille samlingen ad (løsne 1 møtrik)
 Rense for ir.
 Smøre med vaseline.
 Samle det igen.
 Glæde sig over det gode resultat.
 
 
 
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 21:55 |  
  |   
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:405f4f5d$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > og du havde den helt fra ny af og til skrotning?
 
 Nej dog ikke :)
 
 > Skal måske lige indskyde, at jeg har været i gang med den der holder
 > udenfor.
 >
 > Fremgangsmåden var som følger:
 > Pille pærepanelet af lygten.
 > Hive stikket frem og tilbage et antal gange (ca 10)
 > En god gang kontaktrens.
 > Med gefühl bøje lamellerne i stikket lidt.
 > Smøre godt med syrefri fedt (vaseline, den til læberne er god)
 > Samle skidet igen.
 > Opdage at det ikke hjalp et hak.
 > Finde stellen på karroseriet.
 > Skille samlingen ad (løsne 1 møtrik)
 > Rense for ir.
 > Smøre med vaseline.
 > Samle det igen.
 > Glæde sig over det gode resultat.
 
 Nøhj, det er jo hele 14 ting, der går virkelig ikke :)
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Olesen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  23-03-04 01:00 |  
  |   
            
 "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:405f4f5d$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 > news:405f4969$0$28871
 >
 > > Min gamle (1988'er) havde absolut INGEN problemer.
 >
 > og du havde den helt fra ny af og til skrotning?
 
 
 Min kom ind i familien som 6-årig og iflg. tidligere
 ejer (bror) har der aldrig været majore-problemaz
 hvad el angår.
 
 Har iøvrigt stadig fuldsændig ens styrke på
 begge baglygter, hvilket mange nyere biler
 just ikke kan prale af.
 Læg mærke til styrken fra baglygterne,
 næste gang du kører bag en bil.
 Ofte har de 2 forsk. styrker....
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Olesen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  23-03-04 00:58 |  
  |   
            
 "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:405f41f0$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 
 > Hvis du kan vise mig en Ford der er ældre end 10 år
 > og aldrig har haft problemer med stelforbindelsen.
 > Så vil jeg næsten påstå at du omgås sandheden lemfældigt.
 
 haha..så melder jeg mig pr. omgående.
 Eneste direkte sure elforbindelse jeg har haft
 var en dårlig elrudekontakt samt sprungne
 nærlyspærer + 1 blinkpære.
 
 Nummerpladebelysningen trængte dog til en afrensning
 da styrken forsvand. (det var dog ren skidt).
 
 Overgang ?
 -men ikke bare det var en overgang..o)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Troels Pedersen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels Pedersen | 
  Dato :  23-03-04 07:37 |  
  |  
 
            Uffe Bærentsen wrote:
 > Husk også at kigge der hvor stelledningen går over i karrosseriet.
 Kan du forklare hvor den sidder?
 Min egen havde kun problemer til stikkene på lygterne blev renset. Men det
 kunne da være rart at være på forkant med det næste problem der sikkert
 opstår...
 -- 
 MVH Troels
 Ford Sierra 2.0i DOHC
 www.broendbjerg.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jan@stevns.net (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  22-03-04 21:12 |  
  |  
 
            "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :
 >Ok, har du en vejledning?
 Et eller andet sted på gruppens hjememsider, lå der netop en
 fotostorie om de der famøse lampeproblemer.....
 Jeg leder lige...
  
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 21:19 |  
  |   
            <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:f2iu5097tjuetgdtkh257umaa2j49fr26r@dtext.news.tele.dk...
 
 > Et eller andet sted på gruppens hjememsider, lå der netop en
 > fotostorie om de der famøse lampeproblemer.....
 >
 > Jeg leder lige...
 
 Synes nok jeg kunne huske det. :)
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  22-03-04 22:10 |  
  |  
 
            "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :
 >Synes nok jeg kunne huske det. :)
 samme her - der var bl.a et billede hvor Iglen stod i vejen for både
 loddekolbe, og alt muligt andet....
 anyroads - det er drøn-nemt at fikse (hvis man kan lodde)
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Morten Lorenzen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  22-03-04 23:23 |  
  |  
 
            <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:selu50lcmfk1nr4pr4qgblt70i6afivc0s@dtext.news.tele.dk...
 > samme her - der var bl.a et billede hvor Iglen stod i vejen for både
 > loddekolbe, og alt muligt andet....
 >
 > anyroads - det er drøn-nemt at fikse (hvis man kan lodde)
 Fundet!:)
 http://www.stevns.net/bremsblink.htm
-M
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  jan@stevns.net (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  23-03-04 05:29 |  
  |  
 
            "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :
 >Fundet!:)
 > http://www.stevns.net/bremsblink.htm
Åehhh - derfor ,  det er jo den gamle version af gruppens sider.
  :)
 (Jeg skal vist til (igen) at rydde lidt op på siderne)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-03-04 20:48 |  
  |   
            
> 1. Mit tågebaglys blinker med når jeg blinker til venstra og bremser
 > samtidig? - Overgang? Skal jeg finde en ny printplade, eller skal jeg lave
 > en stelforbindelse?
 Du kan købe et reparationsæt hos Ford til baglygterne (stik). Mener det
 koster 70 Kr pr side.
 Har selv købt 4 af disse sæt   
Det er noget med varmen ved stikket for plastic'en til at udvide sig og
 derved mister den sin stelforbindelse. Er ganske simpelt selv at udskifte
 stikket.
 > 2. Det lyder som der er luft i varmeapparatet? - Dvs, når bilen får lidt
 > omdrejninger kan man høre vand skvulpe rundt. - Hvordan løser jeg det?
 Fuld varme på varmeapparater og så evt. tryk på de tykke slanger med
 fingrene en 30 gange så du kan høre at vandet bliver trykket godt gennem
 systemet.
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Troels Pedersen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels Pedersen | 
  Dato :  23-03-04 07:35 |  
  |  
 
            Morten Lorenzen wrote:
 > 1. Mit tågebaglys blinker med når jeg blinker til venstra og bremser
 > samtidig? - Overgang? Skal jeg finde en ny printplade, eller skal jeg
 > lave en stelforbindelse?
 Som alle andre er inde på - Stelforbindelsen!
 > 2. Det lyder som der er luft i varmeapparatet? - Dvs, når bilen får
 > lidt omdrejninger kan man høre vand skvulpe rundt. - Hvordan løser
 > jeg det?
 Jeg oplevede det samme efter et termostat skift... Det er noget hø at få
 luften ud af systemet på sådan en Sierra. Jeg har brugt første af følgende
 to metoder, den sidste virker lidt tvivlsom   
1: Fuld knald på varmen i kabinen. Lade motoren stå i tomgang i 30 min, tryk
 ind imellem godt på slangerne så luften bliver ført over i
 ekspansionsbeholderen. Fyld efter med kølevæske.
 2: Hejs forenden af bilen op med en donkraft, start skidtet. lad luften
 trække ud ved kølerslangen der kommer til køleren for oven (Den tykke), nu
 skulle det være udluftet. Ved ikke om det virker - Men har fået den fra en
 Ford mekaniker... Jeg synes selv den lyder lidt speciel   
Men inden så find lige ud af om systemet skulle være utæt. Det kan være
 toppakningen, det kan være varmeapparatet, eller ikke spændte spændebånd!
 -- 
 MVH Troels
 Ford Sierra 2.0i DOHC
 www.broendbjerg.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Lorenzen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  23-03-04 17:02 |  
  |  
 
            "Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:405fdaab$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Jeg oplevede det samme efter et termostat skift... Det er noget hø at få
 > luften ud af systemet på sådan en Sierra. Jeg har brugt første af følgende
 > to metoder, den sidste virker lidt tvivlsom   
>
 > 1: Fuld knald på varmen i kabinen. Lade motoren stå i tomgang i 30 min,
 tryk
 > ind imellem godt på slangerne så luften bliver ført over i
 > ekspansionsbeholderen. Fyld efter med kølevæske.
 >
 > 2: Hejs forenden af bilen op med en donkraft, start skidtet. lad luften
 > trække ud ved kølerslangen der kommer til køleren for oven (Den tykke), nu
 > skulle det være udluftet. Ved ikke om det virker - Men har fået den fra en
 > Ford mekaniker... Jeg synes selv den lyder lidt speciel   
>
 > Men inden så find lige ud af om systemet skulle være utæt. Det kan være
 > toppakningen, det kan være varmeapparatet, eller ikke spændte spændebånd!
 Pis osse... Se længere oppe...
 -M
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |