Stangholder...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-03-04 17:16

Hej i gruppen.

Jeg synes det er synd at alle mine fiskestænger står i et hjørne og roder
når de ikke er med på tur, så derfor:
Er der nogen af jer der har erfaringer med at lave en stangholder til stuen,
eller er faldet over en opskrift på en sådan på internettet et eller andet
sted?
Mine kriterier er at den skal kunne opbevare stængerne sikkert og godt, dvs.
de må ikke kunne rasle rundt, og den skal kunne sidde bag en dør.
Det vil sige den må max. fylde 10-15 cm. i dybden.
Den må også gerne have plads til ca. 5-10 stænger på en gang, så de sidder
pænt på række, klar til at pakke med på tur.
Nå ja, og så må den godt se lidt pæn ud også.
Nogen gode forslag eller ideer?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Schroeder

Dato : 23-03-04 08:46

"Aragorn Elessar" skrev
> [...]
> pænt på række, klar til at pakke med på tur.
> Nå ja, og så må den godt se lidt pæn ud også.

Der er ingen tvivl om at de ville ha' bedst
af at hænge i deres pose, men jeg fornemmer
at du vil ha' noget mere dekorativt?
Hvad med et stativ a´la geværrack eller
billardkø-stativ? Smal hylde med forsænkninger
som bundduppen skal stå i og længere oppe
på væggen en smal hylde med udskæringer
som holder på klingen. Er der ikke hjul på stængerne
kan et stykke ventilgummi såmænd holde dem på
plads.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 09:45

Nedenstående tekst er taget ud fra Huntershouse's udsalgskatalog...
" Berkley væg-stangholder. - Berkleys meget anerkendte stangreol med
beskyttende skum på topdelen. Slut med uorden i stængerne. Køb 2 få 3!
3 stk. (18 stænger)
NU: 160,- spar 33%"

Ved ikke om det er noget der evt. kan bruges, men jeg har selv overvejet og
anskaffe mig dem.

MVH.
Thomas.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 23-03-04 10:33

"Stoffer" skrev
> Ved ikke om det er noget der evt. kan bruges, men jeg har selv overvejet og
> anskaffe mig dem.

Hvis det er den type jeg tænker på, virker
den helt fint, bortset fra at bunddelens huller
er liige små nok. Og så er den p*ssegrim..
Jeg bruger selv et (mahogny, tror jeg) bræt med
små messingkroge, hvor stængerne hænger i deres poser.
Personlig synes jeg ikke at plastik stænger er
specielt dekorative, men til splitcane kunne
det godt se rustikt og pænt ud med en stangholder.
Især hvis den var lavet af noget pænt træ.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-03-04 12:32

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> [...]
> specielt dekorative, men til splitcane kunne
> det godt se rustikt og pænt ud med en stangholder.
> Især hvis den var lavet af noget pænt træ.

Hej Peter.

Hm, det med at stængerne måske har bedst af at hænge i deres poser, havde
jeg ikke lige tænkt på.
Det kunne da godt være at din løsning var den bedste, da jeg er ryger.
Og en fedtet nikotin- og støvsnasket stang er nok ikke lige det mest lækre
at stå og rode med!
Det er så absolut et forslag der er værd at tage med i overvejelserne - tak
for det!

P.S.: Findes der poser til 4-delte 1 1/2-2 meters bambusstænger? Ellers må
vi have symaskinen i gang herhjemme.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-03-04 12:37

"Stoffer" <ttoXXXget2net.dk> wrote in message
> [...]
> 3 stk. (18 stænger)
> NU: 160,- spar 33%"
>
> Ved ikke om det er noget der evt. kan bruges, men jeg har selv overvejet

Hej Stoffer.

Hmm, jeg var lige inde på HH's side og lure lidt på stangholderen der.
Det er faktisk sådan éen, bortset fra at jeg synes den er ret grim! *G*
Men hvad, når først den kommer op bag døren er der ingen der lægger mærke
til det.
Mange tak for tippet. Man *kunne* jo lure ideen af, og selv lave den i træ i
stedet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-04 12:53

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message

> Mange tak for tippet. Man *kunne* jo lure ideen af, og selv lave den i træ
> stedet.

Hvis du får lavet nogle tegninger vil jeg gerne se dem i dk.binaer

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-03-04 16:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Hvis du får lavet nogle tegninger vil jeg gerne se dem i dk.binaer
>

> --
> mvh/rg. Christian

Hej Christian.

Det skal jeg nok huske da.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jesper Larsen

Dato : 23-03-04 23:13

Peter har ret i at de har bedst af at hænge i poserne.
Der er nogen der siger at man faktisk kan risikere at påvirke stangens
aktion osv. ved at de står på gulvet.

Køb nogle planker, hvor du skærer nogle unde indhak der passer til tykkelsen
på dine stænger og beklder dem med filt.
Så vender du dem bare modsat top - bund og en srå plade i bunden til at
presse bunden at stangen udaf.

hvis du bruger noget flot træ og lakere det er det utroligt flot måde at
have sine stænger på.

jeg tror der er til at finde noget i niels Vestegårds bog om "at gøre det
selv" indenfor fiskegrej.

mv

Jesper L