Excel form -> hjælp
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 22-03-04 17:23

Hvordan laver jeg følgende knap i en Excel-form:

http://www.ezben.dk/excelform.gif
(jeg har sat ring om knappen)

Jeg kan simpelthen ikke finde knappen nogen steder. Jeg kan finde
RefEdit-knappen, men den kan ikke det jeg ønsker. Er der nogle der kan
hjælpe?

Tak,

Esben

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 22-03-04 21:35

Hej Esben.

Har sendt et ikon og en knap i Excel.
Prøv og se om du kan bruge dette.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 23-03-04 08:44

"Jørgen Bondesen" <bondesen@cool.dk> wrote in message
> Hej Esben.
>
> Har sendt et ikon og en knap i Excel.
> Prøv og se om du kan bruge dette.
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Bondesen

Hej Jørgen,

Knappen og iconet er godt nok, men det jeg savnede mest, var den "funktion"
knappen indeholder i Excel. Jeg paster lige linket til billedet igen:

http://www.ezben.dk/excelform.gif

I Excel hører der et felt med til knappen (som det ses på ovenstående
billede) hvor man kan skrive fx. "C2+C3" osv. (altså en linie hvor man kan
udføre diverse formler). Er der ikke en måde man kan få den frem på? Jeg
skal nemlig bruge den i en formular/makro jeg er igang med at lave.

Esben

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 24-03-04 11:17

Hej Esben

Beklager at jeg misforstod dig.

Jeg ved godt nedenstående ikke er svar på dit spørgsmål, men kan måske give
dig inspiration.

Option Explicit

Sub PlusTest()

Dim Testrange As Range
Set Testrange = Application.InputBox("Hello", Type:=8)

Dim plus As String
plus = Application.WorksheetFunction.Sum(Testrange)

MsgBox plus

Set Testrange = Nothing
End Sub

'******************************************************

Jeg vil gætte på, at du f.eks. kan have 5 felter, hvor de 4 er skjult og når
du forlader 1. felt i udfyldt stand, bliver 2. felt synligt eller når du
markerer 1. felt bliver 2. felt synligt.

Jeg vil iøvrigt anbefale dig, at forespørge i Excel NG: "dk.edb.regneark"
idet dit spørgsmål synes mere relevant her, idet det jo ikke er sikkert, at
de personer som er meget hjælpsomme i NG-regneark læser NG-ms-office.

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 24-03-04 16:56

> [...]
at
> de personer som er meget hjælpsomme i NG-regneark læser NG-ms-office.

Hej Jørgen,

Tak for din hjælpsomhed! Jeg vil prøve tricket. (Og så vil jeg forøvrigt
prøve at poste i dk.edb.regneark

Esben

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 24-03-04 19:25

Hej Esben.

Velbekomme.

Jeg håber du får en løsning i Excel NG, idet en løsning også interesserer
mig.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen