Suse 8.2 og sendmail
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 22-03-04 15:28

Hej Gruppe

Er der en eller anden, der kan fortælle mig, hvor konfigurationsfilen til
sendmail findes på en Suse 8.2. Jeg bruger PHP til at sende mail med, men
det fungerer ikke længere, da TDC har lukket for port 25. Derfor vil jeg
prøve at konfigurerer sendmail til TDC´ nye mailserver.

Nogen der kan hjælpe

Mvh.
Kåre

Fra : Esben Laursen

Dato : 22-03-04 17:48

"Kåre Rasmussen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det fungerer ikke længere, da TDC har lukket for port 25. Derfor vil jeg
> prøve at konfigurerer sendmail til TDC´ nye mailserver.

Jeg har tele2, og lider af samme problem, dette betyder dog ikke at jeg ikke
kan bruge min qmail til at sende post med. Når jeg så skal modtage post på
den skal jeg bare have tele2's mail-relay server som en højere mx record.

Hele humlen er at hvis du bare skal sende emails via en hjemmeside, burde
der ikke være problemer med at at tdc har lukket port 25. Du skal bare have
en mail server hvor din imkommende post ikke er låst af at port 25 er
lukket, ellers skal du bruge tdc's mail-relay server..

Konfigurations filen ved jeg desværre ikke hvor er.. =(

Hygge

Esben

Fra : Kent Friis

Dato : 22-03-04 20:02

Den Mon, 22 Mar 2004 15:28:11 +0100 skrev Kåre Rasmussen:
> [...]
>det fungerer ikke længere, da TDC har lukket for port 25. Derfor vil jeg
>prøve at konfigurerer sendmail til TDC´ nye mailserver.

I min SuSE 7.0 sætter man bare SENDMAIL_SMARTHOST i
/etc/rc.config.d/sendmail.rc.config - og så skal man lige køre
SuSEconfig. Det kan sikkert rettes inde fra YaST også.

Mvh
Kent