IBM's SWC versus eCOM station
Fra : Knud

Dato : 27-04-01 05:50

Hej

Er der nogen der kan give et hurtigt overblik over hvad fordele/ulemper
der er mellem IBM's software choice og eCOMstation, priser.

Mvh.

Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-05-01 09:51

On Fri, 27 Apr 2001 06:49:32 +0200, Knud wrote:

>Hej
>
>Er der nogen der kan give et hurtigt overblik over hvad fordele/ulemper
>der er mellem IBM's software choice og eCOMstation, priser.

eCS indeholder stort set det samme som MCP (system plus udvalgte
elementer af SC (Java 2, JFS, osv) på det tidspunkt eCS gar GA),
derudover indeholder eCS let version af Styler/2, ny
installationsfrontend, SmartSuite 1.6, StarOffice 5.2, samt alt
det IBM har pillet ud af MCP (bonuspakken, Voicetalk (Eller hvad
den nu hedder), og et par ting til)....yderligere er der
VoiceMachine, der er et lille og let installations og
vedligeholdelsesværktøj ((af)Installation af programmer, system
recovery...osv).
På stedet er der altså mere for pengene, hvis man ikke allerede
er indhaver af en SmartSuite....har man ikke det, ser det lidt
mere speget ud.

Det kræver yderligere et eCS abonnement at få adgang til SC
opdateringerne (Den eCS vi taler om nu er en her og nu
introduktion), der jo kommer løbende..det er jo indbygget i IBM
tilbuddet (Der er et abonnement, der bla indeholder MCP).
Men Serenity har sænket priserne...skåret en abonnementsperiode
ned til at år osv...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
!tagline

Fra : Knud

Dato : 03-05-01 20:38

Det er vel også et spørgsmål om man har brug for mere sw eller
opdatering af eksisterende, jeg tænker på eks. fixpack og netscape
6.(5.00) og IBMSDDSE ( Scitech driver ).

Knud