Fuglebog
Fra : Carter

Dato : 21-03-04 18:47

Jeg har i de sidste 30 år klaret mig herhjemme med bogen :Europas Fugle
fra Gads Forlag. Den er i og for sig god.
Men nu synes jeg, at den er lidt svag specielt vedr. billedmaterialet
over rovfuglene.
Er der kommet noget nyere anbefalelsesværdigt materiale, som bredt
dækker den danske fugle faun?

Venligst
Benny

Fra : Jesper Mouridsen

Dato : 21-03-04 22:54

Den Sun, 21 Mar 2004 18:47:03 +0100. skrev Carter:

> [...]
> over rovfuglene.
> Er der kommet noget nyere anbefalelsesværdigt materiale, som bredt

Politikkens store fuglebog, har i hvert fald et godt afsnit om vores
rovfugle. Hvor mange arter den dækker kan jeg ikke lige huske, men nok
på den gode side af 200.

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 22-03-04 18:01

Carter <cart.er@hotmail.com> wrote in message news:<c3kkck$be9$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> over rovfuglene.
> Er der kommet noget nyere anbefalelsesværdigt materiale, som bredt

Hej Benny

Den bedste felthåndbog på det danske marked, er hævet over enhver
tvivl: "Fugle i felten", Europas fugle kan godt gå hjem og lægge sig.
Ny udgave er på vej og det bliver svært for andre at overgå denne bog.
Forfattere: Mullarney, Svensson og Zetterström.

hilsen
Peter Godtfredsen

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 03-04-04 17:45

"Carter" <cart.er@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har i de sidste 30 år klaret mig herhjemme med bogen :Europas Fugle
> fra Gads Forlag. Den er i og for sig god.

Hej
jeg er helt enig med Peter Godtfredsen
Fugle i felten
er simpelthen biblen
Jeg havde også i 30 klaret mig med Politikkens'
Men Fugle i felten er suveræn
og den har inden for den sidste måned været på tilbud til 100 kr i hard back
hos B.O bøger .

Den udmærker sig bl a ved at afbillede fuglene i flere forskellige typiske
positurer .

Hilsen
Ingrid Sørensen